Ön mennyi pénzt költött idén karácsonyi ajándékokra?

Bár az infláció továbbra is meghatározza a fogyasztói szokásokat, az idei ünnepi időszak pozitív gazdasági kilátásokat ígér. A magyar vásárlók átlagosan 102 ezer forintot terveznek költeni a karácsonnyal kapcsolatos előkészületekre, és az ajándékozási kedv is 9 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Az ajándéklisták élén továbbra is szépségápolási cikkek, játékok és ruházati termékek szerepelnek, miközben a praktikus és élményalapú ajándékok népszerűsége is nő. A kiskereskedők erős karácsonyi forgalomra és a piac átlagos növekedését meghaladó eredményekre számítanak, szemben az elmúlt egy-két év visszaeső statisztikáival.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az ünnepek közeledtével számos kutatás látott napvilágot, amelyek részletesen elemzik a karácsonyi szokásokat és idei trendeket. Ezek az elemzések rávilágítanak arra, hogy az infláció ellenére a kiskereskedelemben forgalomnövekedésre lehet számítani az előző évhez képest. A Deloitte Consumer Industry Center kutatása szerint az amerikai vásárlók körülbelül 8 százalékos kiadás növekedéssel terveznek ezen ünnepi szezon során.

Miként alakul az ajándékozási kedv a 2024-es szezonban?
Miként alakul az ajándékozási kedv a 2024-es szezonban?
Fotó: Depositphotos

Hasonló következtetésre jutott a vásárlási tendenciák növekedése kapcsán a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív felmérése is, mely alapján a magyar lakosok átlagosan 102 ezer forintot terveznek idén költeni a karácsonyra és az ahhoz kapcsolódó előkészületekre. Az adatokat tovább elemezve kiderül, hogy az ajándékozási kedv 9 százalékkal nőtt az előző évhez viszonyítva, és átlagosan 46 ezer forintot szánunk az ajándékok beszerzésére. 

A Világgazdaság által az Aldi és Lidl áruházláncokkal készített interjú alapján is világosan látszik az idei ünnepi szezon pozitív kilátása a kiskereskedelemre nézve. A Lidl képviselői elmondták, hogy az idei ünnepi szezonban erős karácsonyi forgalomra és a piac bővülését meghaladó növekedésre számítanak, ellentétben az előző egy-két év csökkenő statisztikáival. Ez az optimizmus tükrözi a fogyasztók vásárlói kedvének növekedését, mely a karácsonyhoz kapcsolódó kereslet emelkedésével jár együtt, és várhatóan jelentős lendületet ad a kiskereskedelmi szektornak.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo