Ön mennyi pénzt költött idén karácsonyi ajándékokra?

Bár az infláció továbbra is meghatározza a fogyasztói szokásokat, az idei ünnepi időszak pozitív gazdasági kilátásokat ígér. A magyar vásárlók átlagosan 102 ezer forintot terveznek költeni a karácsonnyal kapcsolatos előkészületekre, és az ajándékozási kedv is 9 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Az ajándéklisták élén továbbra is szépségápolási cikkek, játékok és ruházati termékek szerepelnek, miközben a praktikus és élményalapú ajándékok népszerűsége is nő. A kiskereskedők erős karácsonyi forgalomra és a piac átlagos növekedését meghaladó eredményekre számítanak, szemben az elmúlt egy-két év visszaeső statisztikáival.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ünnepek közeledtével számos kutatás látott napvilágot, amelyek részletesen elemzik a karácsonyi szokásokat és idei trendeket. Ezek az elemzések rávilágítanak arra, hogy az infláció ellenére a kiskereskedelemben forgalomnövekedésre lehet számítani az előző évhez képest. A Deloitte Consumer Industry Center kutatása szerint az amerikai vásárlók körülbelül 8 százalékos kiadás növekedéssel terveznek ezen ünnepi szezon során.

Miként alakul az ajándékozási kedv a 2024-es szezonban?
Miként alakul az ajándékozási kedv a 2024-es szezonban?
Fotó: Depositphotos

Hasonló következtetésre jutott a vásárlási tendenciák növekedése kapcsán a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív felmérése is, mely alapján a magyar lakosok átlagosan 102 ezer forintot terveznek idén költeni a karácsonyra és az ahhoz kapcsolódó előkészületekre. Az adatokat tovább elemezve kiderül, hogy az ajándékozási kedv 9 százalékkal nőtt az előző évhez viszonyítva, és átlagosan 46 ezer forintot szánunk az ajándékok beszerzésére. 

A Világgazdaság által az Aldi és Lidl áruházláncokkal készített interjú alapján is világosan látszik az idei ünnepi szezon pozitív kilátása a kiskereskedelemre nézve. A Lidl képviselői elmondták, hogy az idei ünnepi szezonban erős karácsonyi forgalomra és a piac bővülését meghaladó növekedésre számítanak, ellentétben az előző egy-két év csökkenő statisztikáival. Ez az optimizmus tükrözi a fogyasztók vásárlói kedvének növekedését, mely a karácsonyhoz kapcsolódó kereslet emelkedésével jár együtt, és várhatóan jelentős lendületet ad a kiskereskedelmi szektornak.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo