Ön mennyi pénzt költött idén karácsonyi ajándékokra?

Bár az infláció továbbra is meghatározza a fogyasztói szokásokat, az idei ünnepi időszak pozitív gazdasági kilátásokat ígér. A magyar vásárlók átlagosan 102 ezer forintot terveznek költeni a karácsonnyal kapcsolatos előkészületekre, és az ajándékozási kedv is 9 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Az ajándéklisták élén továbbra is szépségápolási cikkek, játékok és ruházati termékek szerepelnek, miközben a praktikus és élményalapú ajándékok népszerűsége is nő. A kiskereskedők erős karácsonyi forgalomra és a piac átlagos növekedését meghaladó eredményekre számítanak, szemben az elmúlt egy-két év visszaeső statisztikáival.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

„A magyar vásárlói adatokhoz képest ugyanakkor a megkérdezett amerikaiak 80 százaléka tervezte a Black Friday, valamint Cyber Monday akcióit kihasználva beszerezni karácsonyi meglepetéseit. Az eltérésből kikövetkeztethető, hogy az amerikai vásárlók nagyobb bizalommal viseltetnek hasonló ’kedvezményes napok’ iránt, mint a magyar lakosság” tette hozzá Aracsi Bernadett, a Deloitte FMCG&Retail iparági csoportjának vezetője.

Az online vásárlás egyébként továbbra is kiemelkedő szerepet játszik az ajándékok beszerzése során. A magyar vásárlók 57 százaléka ugyanis webshopból tervezi beszerezni a meglepetéseket. Az online vásárlás előnyben részesítését igazolja a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség elnökének Világgazdaság részére adott interjúja is, melyben kifejezte az offline boltok által nyújtott akciók szükségességét, amely nélkül jelentősen csökkenne a fizikai boltokat látogató vásárlók száma.

Az ünnepi szezon kutatásai megerősítik tehát, hogy bár az infláció továbbra is hatással van a költési szokásokra, az idei karácsonyi időszakra mégis pozitív növekedési tendenciák várhatóak. A fogyasztók fokozatosan megkezdik az előkészületeket, az ajándékozási kedv pedig ezzel párhuzamosan növekszik, amit az ünnepi időszak élénk gazdasági aktivitása is mutat.
 

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo