Egy, a közelmúltban több mint 100 vállalkozás megkérdezésével készült felmérés szerint a legtöbben úgy érzik, megnehezíti a fejlődésüket az ügyfélhiány, nem garantált az anyagi biztonságuk. A kutatás alapján három kategóriákba sorolhatóak azok a hátráltató tényezők, amelyek az ügyfélhiányt okozzák az egyes vállalkozásoknál. A válaszadók 33 százaléka a visszautasítástól való félelmet jelölte meg a kudarcok elsődleges okai között, vagyis nem mernek telefonálni, nincs proaktivitás.
Fotó: Depositphotos
30 százalék nyilatkozott úgy, hogy a csökkenő ügyfélszám a marketing- és kiáramláshiányra vezethető vissza, 20 százalék szerint pedig a nem megfelelő ügyfélszerzési stratégia jelenti a problémát.
Kasza Tamás lezárási specialista szerint a vállalkozások sikeressége gyakran azon múlik, hogyan kezelik a kihívásokat. A szakértő hangsúlyozza, hogy az ügyfélhiány elkerülése nem csak arról szól, hogy több ügyfelet találjanak a cégek. A túlélés és a fejlődés garanciája a hitelesség, az innováció és az erős piaci jelenlét kialakításának együttes alkalmazása.
A marketing ma már nem működik vizuális tartalmak nélkül
„Világos ügyfélszerzési stratégia nélkül nehéz növekedni. Olyan tervre van szükség, amelynek része a marketing, az értékesítés és az ügyfélkezelés is” – fogalmaz Kasza Tamás.
A specialista szerint azok a cégek, amelyek nem követik a piac változásait, hamar elveszítik versenyelőnyüket. Kiemelte, hogy a marketing világában a videós tartalmak és a személyes márkaépítés egyre nagyobb szerepet kapnak, mégis sok vállalkozó – különösen a 40-es, 50-es korosztály – fél attól, hogy kamera elé álljon, vagy megossza a gondolatait a nyilvánossággal. „Gyakran úgy érzik, hogy nem tudják felvenni a versenyt a Z generációval ezen a térfélen, vagy, hogy nincs mit mondaniuk, pedig minden embernek van egyedi meglátása és tapasztalata, amely értékes és érdekes lehet mások számára” – hangsúlyozta a szakértő.