A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat

Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól való félelmet tartja ügyfélhiánya fő okának. A kutatásban részt vevő cégek közül sokan úgy érzik, hogy a telefonos megkeresések és a proaktív értékesítés hiánya hátráltatja növekedésüket. További gyakori problémák közé tartozik a hatékony marketing hiánya és a nem megfelelő ügyfélszerzési stratégia.

Egy, a közelmúltban több mint 100 vállalkozás megkérdezésével készült felmérés szerint a legtöbben úgy érzik, megnehezíti a fejlődésüket az ügyfélhiány, nem garantált az anyagi biztonságuk. A kutatás alapján három kategóriákba sorolhatóak azok a hátráltató tényezők, amelyek az ügyfélhiányt okozzák az egyes vállalkozásoknál. A válaszadók 33 százaléka a visszautasítástól való félelmet jelölte meg a kudarcok elsődleges okai között, vagyis nem mernek telefonálni, nincs proaktivitás.

A siker kulcsa a proaktivitás és a digitális jelenlét
A siker kulcsa a proaktivitás és a digitális jelenlét
Fotó: Depositphotos


30 százalék nyilatkozott úgy, hogy a csökkenő ügyfélszám a marketing- és kiáramláshiányra vezethető vissza, 20 százalék szerint pedig a nem megfelelő ügyfélszerzési stratégia jelenti a problémát.

Kasza Tamás lezárási specialista szerint a vállalkozások sikeressége gyakran azon múlik, hogyan kezelik a kihívásokat. A szakértő hangsúlyozza, hogy az ügyfélhiány elkerülése nem csak arról szól, hogy több ügyfelet találjanak a cégek. A túlélés és a fejlődés garanciája a hitelesség, az innováció és az erős piaci jelenlét kialakításának együttes alkalmazása.

A marketing ma már nem működik vizuális tartalmak nélkül

„Világos ügyfélszerzési stratégia nélkül nehéz növekedni. Olyan tervre van szükség, amelynek része a marketing, az értékesítés és az ügyfélkezelés is” – fogalmaz Kasza Tamás.

A specialista szerint azok a cégek, amelyek nem követik a piac változásait, hamar elveszítik versenyelőnyüket. Kiemelte, hogy a marketing világában a videós tartalmak és a személyes márkaépítés egyre nagyobb szerepet kapnak, mégis sok vállalkozó – különösen a 40-es, 50-es korosztály – fél attól, hogy kamera elé álljon, vagy megossza a gondolatait a nyilvánossággal. „Gyakran úgy érzik, hogy nem tudják felvenni a versenyt a Z generációval ezen a térfélen, vagy, hogy nincs mit mondaniuk, pedig minden embernek van egyedi meglátása és tapasztalata, amely értékes és érdekes lehet mások számára” – hangsúlyozta a szakértő.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo