A lezárási specialista szerint a sikeres vállalkozók, influencerek, művészek pontosan tudják, hogyan kell kihasználni az online tér, a közösségi platformok adta lehetőségeket.
„Az ügyfélszerzés nem szerencse kérdése, azon is múlik, hogy a vállalkozás vezetése hajlandó-e cselekedni. Ha ki mer lépni a komfortzónájából, és kapcsolatot építeni a célközönséggel, hosszú távon is fenntartható sikert érhet el” – tette hozzá. „Amikor például Majka új videója elérte a 6 milliós nézettséget, azonnal bejelentette a koncertjét, tökéletesen időzítve a következő lépést. Nem csupán tartalmat gyártott, hanem tudatosan építette a márkáját, és fenntartotta a figyelmet, a klipben pedig olyan témáról beszél és olyan külsőségeket alkalmaz, ami polgárpukkasztásnak számít, de mégis önazonos” – magyarázta a szakértő. A vállalkozások számára is elengedhetetlen, hogy megtalálják a saját hangjukat, és ne féljenek azt megmutatni” – emelte ki.
Baj, ha kifogy a szufla
„A folyamatos képzés, a tanulás is része annak, hogy a vállalkozások jól tudjanak működni a piacon” – tette hozzá Kasza Tamás. „A siker egyik kulcsa az önfejlesztés. Egy jó cégvezető proaktívan keresi azokat az eszközöket és technikákat, amelyekkel versenyelőnyt szerezhet” – tette hozzá az „ügyfélbőség” megteremtésének stratégiáit feltáró, hamarosan ismét megrendezésre kerülő Kasza-nap vezető előadója. Azok a vállalkozók, akik rendszeresen képzik magukat, követik az iparági trendeket, és hajlandók új módszereket kipróbálni, sokkal nagyobb eséllyel tudják fenntartani és növelni ügyfélkörüket.
A lezárási specialista, nemzetközi tréner szerint a digitális marketing, az értékesítési stratégiák vagy akár a személyes márkaépítés területén való fejlődés elengedhetetlen.
Kasza Tamás az ügyfélhiány fő okaként említette azt is, hogy a cégek hibás döntéseket hoznak, nem innoválnak időben, vagy egyszerűen kifogy a szufla az alapítóból. „Majka sikere ugyanakkor azt mutatja, hogy a jó helyzetfelismerés, az önazonosság és a folyamatos fejlődés segíthet elkerülni ezeket a hibákat” – tette hozzá
„Az ügyfélhiány nem végzet, hanem egy lehetőség a fejlődésre és az innovációra” – összegezte Kasza.