A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat

Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól való félelmet tartja ügyfélhiánya fő okának. A kutatásban részt vevő cégek közül sokan úgy érzik, hogy a telefonos megkeresések és a proaktív értékesítés hiánya hátráltatja növekedésüket. További gyakori problémák közé tartozik a hatékony marketing hiánya és a nem megfelelő ügyfélszerzési stratégia.



A lezárási specialista szerint a sikeres vállalkozók, influencerek, művészek pontosan tudják, hogyan kell kihasználni az online tér, a közösségi platformok adta lehetőségeket.

„Az ügyfélszerzés nem szerencse kérdése, azon is múlik, hogy a vállalkozás vezetése hajlandó-e cselekedni. Ha ki mer lépni a komfortzónájából, és kapcsolatot építeni a célközönséggel, hosszú távon is fenntartható sikert érhet el” – tette hozzá. „Amikor például Majka új videója elérte a 6 milliós nézettséget, azonnal bejelentette a koncertjét, tökéletesen időzítve a következő lépést. Nem csupán tartalmat gyártott, hanem tudatosan építette a márkáját, és fenntartotta a figyelmet, a klipben pedig olyan témáról beszél és olyan külsőségeket alkalmaz, ami polgárpukkasztásnak számít, de mégis önazonos” – magyarázta a szakértő. A vállalkozások számára is elengedhetetlen, hogy megtalálják a saját hangjukat, és ne féljenek azt megmutatni” – emelte ki.

Baj, ha kifogy a szufla

„A folyamatos képzés, a tanulás is része annak, hogy a vállalkozások jól tudjanak működni a piacon” – tette hozzá Kasza Tamás. „A siker egyik kulcsa az önfejlesztés. Egy jó cégvezető proaktívan keresi azokat az eszközöket és technikákat, amelyekkel versenyelőnyt szerezhet” – tette hozzá az „ügyfélbőség” megteremtésének stratégiáit feltáró, hamarosan ismét megrendezésre kerülő Kasza-nap vezető előadója. Azok a vállalkozók, akik rendszeresen képzik magukat, követik az iparági trendeket, és hajlandók új módszereket kipróbálni, sokkal nagyobb eséllyel tudják fenntartani és növelni ügyfélkörüket.

A lezárási specialista, nemzetközi tréner szerint a digitális marketing, az értékesítési stratégiák vagy akár a személyes márkaépítés területén való fejlődés elengedhetetlen.

Kasza Tamás az ügyfélhiány fő okaként említette azt is, hogy a cégek hibás döntéseket hoznak, nem innoválnak időben, vagy egyszerűen kifogy a szufla az alapítóból. „Majka sikere ugyanakkor azt mutatja, hogy a jó helyzetfelismerés, az önazonosság és a folyamatos fejlődés segíthet elkerülni ezeket a hibákat” – tette hozzá

„Az ügyfélhiány nem végzet, hanem egy lehetőség a fejlődésre és az innovációra” – összegezte Kasza. 

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo