A CBA célja, hogy innovatív szereplő legyen a kiskereskedelmi piacon, nemcsak a termékkínálat, hanem a modern és biztonságos fizetési megoldások terén is. Ennek részeként vezették be a qvik mobilfizetést – tette hozzá Lázár Vilmos. a CBA elnöke a pénteki sajtótájékoztatón — számol be róla az MTI.
A fizikai üzletekben a qvik használata egyszerű: a pénztárgép vagy terminál kijelzőjén megjelenik a qvik opció, amely kiválasztása után egy QR-kód jelenik meg. Ezt a vásárló a telefonjával beolvassa, majd jóváhagyja a fizetést.
Lázár Vilmos kiemelte, hogy a qvik minden érintett számára előnyös, mivel gyors és biztonságos fizetési megoldást kínál a vásárlóknak, a kereskedőknek és a pénzügyi szolgáltatóknak is.
A háttérben a Raiffeisen
A qvik bevezetését a Raiffeisen Bank támogatja pénzügyi szolgáltatóként – erről Czimer Gergely, a bank ügyvezető igazgatója beszélt. Hozzátette, hogy a jövőben további fejlesztések révén bővülhet a qviket elfogadó kereskedők köre.
Bartha Lajos, az MNB ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a qvik szeptemberi bevezetése óta már 30 ezer online boltban is használható. A rendszert az MNB tulajdonában lévő GIRO Zrt. működteti, a technológiai hátteret pedig az Innopay biztosítja.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója hozzátette, hogy jelentős fejlesztések előzték meg a rendszer elindítását. Az önkiszolgáló kasszáknál elérhetővé kellett tenni a qvik fizetési opciót, ehhez szükséges szoftveres technológiát a Laurel Kft. biztosította.