A Super Bowl biznisz egy száguldó paripa

A Super Bowl nem csak egy játék – ez egy kulturális jelenség, és az egyik legnézettebb televíziós esemény az Egyesült Államokban.

A hirdetők évtizedek óta versenyeznek egy hőn áhított 30 másodperces helyért a nagy játék során, de ennek értéke meredeken emelkedik évtizedek óta. Most megvizsgálták hogyan alakult egy 30 másodperces Super Bowl-hirdetés átlagos költsége 1965 és 2025 között. A költségeket az inflációhoz igazították, hogy összehasonlíthatók legyenek a korábbi hirdetési költségekkel.

A Super Bowl-reklámok költsége és nézettsége egyaránt az egekbe szökött az elmúlt hat évtizedben.

2025-ben egy 30 másodperces Super Bowl reklám már 8 millió dollárba került. 1965-ben ugyanennek 37 500 dolláros díja volt. Ugyanebben az időszakban az ezeket a hirdetéseket megtekintők átlagos száma 24 millióról több mint 115 millióra (az Egyesült Államok lakosságának nagyjából egyharmada) emelkedett.

A hirdetési költségek és a nézettség hatalmas növekedése tükrözi a Super Bowl tartós népszerűségét, valamint azt, hogy egyedülálló eseményként pozicionálják, amely kolosszális közönséget vonz.

A Super Bowl-reklámok hatása messzemenő lehet az egész országban folyó felhajtástól a fogyasztói kultúra alakításáig. Ez megmagyarázza, hogy a hirdetők miért hajlandóak ilyen tetemes összegeket fizetni mindössze 30 másodpercért a képernyőn, és azt is, hogy a Super Bowl-hirdetések miért állítanak gyakran mércet a kreatív marketing számára.

A Super Bowl-reklámért milliókat fizetni azonban nagy kockázattal jár, mivel a hirdetőknek igazolniuk kell a rekordköltségeket. Míg a sikerreklámok csodákat tehetnek a márka hírnevével, addig a lapos hirdetések ugyanilyen ellentétes érzelmeket keltenek.

Véleményvezér

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.
Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo