A Super Bowl biznisz egy száguldó paripa

A Super Bowl nem csak egy játék – ez egy kulturális jelenség, és az egyik legnézettebb televíziós esemény az Egyesült Államokban.

A hirdetők évtizedek óta versenyeznek egy hőn áhított 30 másodperces helyért a nagy játék során, de ennek értéke meredeken emelkedik évtizedek óta. Most megvizsgálták hogyan alakult egy 30 másodperces Super Bowl-hirdetés átlagos költsége 1965 és 2025 között. A költségeket az inflációhoz igazították, hogy összehasonlíthatók legyenek a korábbi hirdetési költségekkel.

A Super Bowl-reklámok költsége és nézettsége egyaránt az egekbe szökött az elmúlt hat évtizedben.

2025-ben egy 30 másodperces Super Bowl reklám már 8 millió dollárba került. 1965-ben ugyanennek 37 500 dolláros díja volt. Ugyanebben az időszakban az ezeket a hirdetéseket megtekintők átlagos száma 24 millióról több mint 115 millióra (az Egyesült Államok lakosságának nagyjából egyharmada) emelkedett.

A hirdetési költségek és a nézettség hatalmas növekedése tükrözi a Super Bowl tartós népszerűségét, valamint azt, hogy egyedülálló eseményként pozicionálják, amely kolosszális közönséget vonz.

A Super Bowl-reklámok hatása messzemenő lehet az egész országban folyó felhajtástól a fogyasztói kultúra alakításáig. Ez megmagyarázza, hogy a hirdetők miért hajlandóak ilyen tetemes összegeket fizetni mindössze 30 másodpercért a képernyőn, és azt is, hogy a Super Bowl-hirdetések miért állítanak gyakran mércet a kreatív marketing számára.

A Super Bowl-reklámért milliókat fizetni azonban nagy kockázattal jár, mivel a hirdetőknek igazolniuk kell a rekordköltségeket. Míg a sikerreklámok csodákat tehetnek a márka hírnevével, addig a lapos hirdetések ugyanilyen ellentétes érzelmeket keltenek.

Véleményvezér

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo