A Super Bowl biznisz egy száguldó paripa

A Super Bowl nem csak egy játék – ez egy kulturális jelenség, és az egyik legnézettebb televíziós esemény az Egyesült Államokban.

Világrendek átalakulása
Befektetési stratégiák a globális változások viharában

Klasszis Befektetői Klub Bendarzsevszkij Anton nyitóelőadásával
és más neves szakértőkkel!

2025. szeptember 30. 16:30

Jelentkezzen most!

A hirdetők évtizedek óta versenyeznek egy hőn áhított 30 másodperces helyért a nagy játék során, de ennek értéke meredeken emelkedik évtizedek óta. Most megvizsgálták hogyan alakult egy 30 másodperces Super Bowl-hirdetés átlagos költsége 1965 és 2025 között. A költségeket az inflációhoz igazították, hogy összehasonlíthatók legyenek a korábbi hirdetési költségekkel.

A Super Bowl-reklámok költsége és nézettsége egyaránt az egekbe szökött az elmúlt hat évtizedben.

2025-ben egy 30 másodperces Super Bowl reklám már 8 millió dollárba került. 1965-ben ugyanennek 37 500 dolláros díja volt. Ugyanebben az időszakban az ezeket a hirdetéseket megtekintők átlagos száma 24 millióról több mint 115 millióra (az Egyesült Államok lakosságának nagyjából egyharmada) emelkedett.

A hirdetési költségek és a nézettség hatalmas növekedése tükrözi a Super Bowl tartós népszerűségét, valamint azt, hogy egyedülálló eseményként pozicionálják, amely kolosszális közönséget vonz.

A Super Bowl-reklámok hatása messzemenő lehet az egész országban folyó felhajtástól a fogyasztói kultúra alakításáig. Ez megmagyarázza, hogy a hirdetők miért hajlandóak ilyen tetemes összegeket fizetni mindössze 30 másodpercért a képernyőn, és azt is, hogy a Super Bowl-hirdetések miért állítanak gyakran mércet a kreatív marketing számára.

A Super Bowl-reklámért milliókat fizetni azonban nagy kockázattal jár, mivel a hirdetőknek igazolniuk kell a rekordköltségeket. Míg a sikerreklámok csodákat tehetnek a márka hírnevével, addig a lapos hirdetések ugyanilyen ellentétes érzelmeket keltenek.

Véleményvezér

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.
Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett

Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett 

A harang, mint fegyver?
Ordító különbség a meggy árában idehaza és szomszédunknál

Ordító különbség a meggy árában idehaza és szomszédunknál  

Több mint kétszerese nálunk egy kiló, mint a szlovák Lidlben. 
Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo