Dübörög a sportipar Közép-Kelet Európában

A globálisnál magasabb, 7,6 százalékos éves átlagos piaci növekedést jósolnak a következő 3–5 évben Közép-Kelet Európa sportvezetői. A gazdasági bizonytalanságok ellenére a régió több mint 100 megkérdezett sportvezetője a közvetítési jogok piacának fejlesztésében, illetve a sportfogadásban látják a potenciált – derül ki a PwC 2024 Global Sports Survey felméréséből.

Optimistábbak a közép- és kelet-európai (CEE) régió sportvezetői, és a vizsgált bevételi források magasabb növekedésére számítanak a következő években. Úgy vélik, hogy különösen azok a szereplők lesznek sikeresek, akik ki tudják aknázni a közvetítési jogok piacának dinamikus növekedését, illetve hatékonyan alkalmazni a mesterséges intelligencia által teremtett új lehetőségeket.

Megállíthatatlanul nyomulnak a női sportágak
Megállíthatatlanul nyomulnak a női sportágak
Fotó: Pixabay
Átalakuló sportpiaci viszonyok

A változó médiakörnyezet, a női sportok térnyerése, a rajongói preferenciák változása és a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) növekvő szerepe mind hatással vannak a sportpiac alakulására. Az új versenyek megjelenése, a különféle versenyrendszerek, például a Magyar Jégkorong Szövetségé vagy a Bajnokok Ligája lebonyolításának átalakulása, illetve az intézményi befektetők szerepének növekedése mellett a környezeti, társadalmi és kormányzási (ESG) szempontok is nagyban befolyásolják a szektort. A sportvezetők nagyobb növekedésre számítanak a kereskedelmi és szponzori jogok, a jegyértékesítés és vendéglátás, a merchandising és a csapat- illetve franchise-értékelések terén is. A növekedés várható üteme így a globális piacon 7,3 százalék, míg a közép-kelet európai piacon a várakozások szerint akár a 7,6 százalékot is elérheti a következő 3-5 évben.

Rajongói bázis kimaxolva

A változó szurkolói szokások és preferenciák az iparág egyik legmeghatározóbb erejévé váltak. Ezek a különféle sporttartalmak nézésének, fizetésének és lejátszásának módjában is folyamatosan változnak. Ahogy a rajongók egyre többféle csatornán keresztül lépnek kapcsolatba kedvenc csapataikkal – a közösségi médiától és online játékoktól kezdve a stadionokban és az azokon kívüli eseményeken –, a sportszervezeteknek számtalan forrásból kell fogyasztói adatokat gyűjteniük és elemezniük, hogy ezek segítségével hatékony döntéseket hozhassanak. Az adatok felhasználásával fokozni tudják a szurkolói elköteleződést, erősíthetik a lojalitást, valamint új bevételi forrásokat is nyithatnak személyre szabott tartalmakkal és célzott termékkínálattal.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo