Hogyan vásárolnak karácsonyi ajándékot a magyarok?

Már nem várnak az utolsó pillanatig a magyar vevők a karácsonyi vásárlással, sokan novemberben nekiálltak az ajándékok beszerzésnek – mutat rá az Etele Plaza online kutatása. A legtöbben 5-10 órát töltenek a meglepetések kiválasztásával, amire összesen 50-100 ezer forintot költenek. A válaszadók döntő többsége élvezi az ünnepi shoppingolást, bár sokan stresszesnek érzik időnként.

Több mint 200 válaszadó osztotta meg karácsonyi ajándékvásárlási szokásait a bevásárlóközpont felmérésében. A megkérdezettek jelentős része (45 százalék) már novemberben, sőt sokan még korábban (18 százalék) beszerzik az ajándékokat, míg harmaduk december elejére (33 százalék) időzíti a vásárlást. A vevők leginkább a plázák (95 százalék) és az online áruházak (75 százalék) kínálatát böngészik, és jóval kevesebben próbálnak szerencsét helyi kisboltokban (18 százalék) vagy piacokon (17 százalék).

Nem hagyjuk az utolsó pillanatra
Nem hagyjuk az utolsó pillanatra
Fotó: Pixabay

A többség (51 százalék) idén ugyanannyit költ ajándékokra, mint tavaly, viszont szinte egyenlő arányban vannak azok, akik kevesebbet (24 százalék) vagy egy kicsit többet (25 százalék) szánnak a meglepetésekre. A legtöbben (32 százalék) összesen 50 – 100 ezer forintot fordítanak karácsonyi ajándékokra, míg minden ötödik ember 100 – 200 ezer forint (22 százalék), illetve 20 – 50 ezer forint (22 százalék) közötti összegben vásárol be.

Tízből négyen (42 százalék) személyre szabott vagy valamilyen különleges terméket választanak, míg a nyilatkozók negyede (23 százalék) a megajándékozott hobbijához passzoló meglepetéssel készül. A vevők az ajándékokat leginkább spontán választják ki (69 százalék), illetve barátoktól, családtagoktól szerzett ötletekből (57 százalék), illetve online és közösségi oldalakról (44 százalék) inspirálódnak. Leggyakrabban szépségápolási termékek (60 százalék), élmények (pl. koncertjegyek, utazások, wellness kuponok – 59 százalék), ruházati és divatcikkek (54 százalék), játékok (51 százalék), könyvek (49 százalék), valamint elektronikai eszközök (46 százalék) kerülnek a fa alá. A kutatásban résztvevők majdnem kétharmadának (61 százalék) fontos, hogy lehetőleg környezetbarát, fenntartható ajándékot vásároljon, és csupán töredékük (6 százalék) nem törődik ezzel a szemponttal egyáltalán.

Véleményvezér

Elképesztő, az oroszok gyakorlatilag kivéreztették a sebesült azeri utasszállítót

Elképesztő, az oroszok gyakorlatilag kivéreztették a sebesült azeri utasszállítót 

Minden képzeletet felülmúl az oroszok cinizmusa.
Hadházy Ákos szerint teljes csőd a kormány teherszállító repülőgép beruházása

Hadházy Ákos szerint teljes csőd a kormány teherszállító repülőgép beruházása 

Parkolópályán a kormány teherszállító Airbus-a.
Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo