Hogyan vásárolnak karácsonyi ajándékot a magyarok?

Már nem várnak az utolsó pillanatig a magyar vevők a karácsonyi vásárlással, sokan novemberben nekiálltak az ajándékok beszerzésnek – mutat rá az Etele Plaza online kutatása. A legtöbben 5-10 órát töltenek a meglepetések kiválasztásával, amire összesen 50-100 ezer forintot költenek. A válaszadók döntő többsége élvezi az ünnepi shoppingolást, bár sokan stresszesnek érzik időnként.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több mint 200 válaszadó osztotta meg karácsonyi ajándékvásárlási szokásait a bevásárlóközpont felmérésében. A megkérdezettek jelentős része (45 százalék) már novemberben, sőt sokan még korábban (18 százalék) beszerzik az ajándékokat, míg harmaduk december elejére (33 százalék) időzíti a vásárlást. A vevők leginkább a plázák (95 százalék) és az online áruházak (75 százalék) kínálatát böngészik, és jóval kevesebben próbálnak szerencsét helyi kisboltokban (18 százalék) vagy piacokon (17 százalék).

Nem hagyjuk az utolsó pillanatra
Nem hagyjuk az utolsó pillanatra
Fotó: Pixabay

A többség (51 százalék) idén ugyanannyit költ ajándékokra, mint tavaly, viszont szinte egyenlő arányban vannak azok, akik kevesebbet (24 százalék) vagy egy kicsit többet (25 százalék) szánnak a meglepetésekre. A legtöbben (32 százalék) összesen 50 – 100 ezer forintot fordítanak karácsonyi ajándékokra, míg minden ötödik ember 100 – 200 ezer forint (22 százalék), illetve 20 – 50 ezer forint (22 százalék) közötti összegben vásárol be.

Tízből négyen (42 százalék) személyre szabott vagy valamilyen különleges terméket választanak, míg a nyilatkozók negyede (23 százalék) a megajándékozott hobbijához passzoló meglepetéssel készül. A vevők az ajándékokat leginkább spontán választják ki (69 százalék), illetve barátoktól, családtagoktól szerzett ötletekből (57 százalék), illetve online és közösségi oldalakról (44 százalék) inspirálódnak. Leggyakrabban szépségápolási termékek (60 százalék), élmények (pl. koncertjegyek, utazások, wellness kuponok – 59 százalék), ruházati és divatcikkek (54 százalék), játékok (51 százalék), könyvek (49 százalék), valamint elektronikai eszközök (46 százalék) kerülnek a fa alá. A kutatásban résztvevők majdnem kétharmadának (61 százalék) fontos, hogy lehetőleg környezetbarát, fenntartható ajándékot vásároljon, és csupán töredékük (6 százalék) nem törődik ezzel a szemponttal egyáltalán.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo