Hogyan vásárolnak karácsonyi ajándékot a magyarok?

Már nem várnak az utolsó pillanatig a magyar vevők a karácsonyi vásárlással, sokan novemberben nekiálltak az ajándékok beszerzésnek – mutat rá az Etele Plaza online kutatása. A legtöbben 5-10 órát töltenek a meglepetések kiválasztásával, amire összesen 50-100 ezer forintot költenek. A válaszadók döntő többsége élvezi az ünnepi shoppingolást, bár sokan stresszesnek érzik időnként.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több mint 200 válaszadó osztotta meg karácsonyi ajándékvásárlási szokásait a bevásárlóközpont felmérésében. A megkérdezettek jelentős része (45 százalék) már novemberben, sőt sokan még korábban (18 százalék) beszerzik az ajándékokat, míg harmaduk december elejére (33 százalék) időzíti a vásárlást. A vevők leginkább a plázák (95 százalék) és az online áruházak (75 százalék) kínálatát böngészik, és jóval kevesebben próbálnak szerencsét helyi kisboltokban (18 százalék) vagy piacokon (17 százalék).

Nem hagyjuk az utolsó pillanatra
Nem hagyjuk az utolsó pillanatra
Fotó: Pixabay

A többség (51 százalék) idén ugyanannyit költ ajándékokra, mint tavaly, viszont szinte egyenlő arányban vannak azok, akik kevesebbet (24 százalék) vagy egy kicsit többet (25 százalék) szánnak a meglepetésekre. A legtöbben (32 százalék) összesen 50 – 100 ezer forintot fordítanak karácsonyi ajándékokra, míg minden ötödik ember 100 – 200 ezer forint (22 százalék), illetve 20 – 50 ezer forint (22 százalék) közötti összegben vásárol be.

Tízből négyen (42 százalék) személyre szabott vagy valamilyen különleges terméket választanak, míg a nyilatkozók negyede (23 százalék) a megajándékozott hobbijához passzoló meglepetéssel készül. A vevők az ajándékokat leginkább spontán választják ki (69 százalék), illetve barátoktól, családtagoktól szerzett ötletekből (57 százalék), illetve online és közösségi oldalakról (44 százalék) inspirálódnak. Leggyakrabban szépségápolási termékek (60 százalék), élmények (pl. koncertjegyek, utazások, wellness kuponok – 59 százalék), ruházati és divatcikkek (54 százalék), játékok (51 százalék), könyvek (49 százalék), valamint elektronikai eszközök (46 százalék) kerülnek a fa alá. A kutatásban résztvevők majdnem kétharmadának (61 százalék) fontos, hogy lehetőleg környezetbarát, fenntartható ajándékot vásároljon, és csupán töredékük (6 százalék) nem törődik ezzel a szemponttal egyáltalán.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo