Hogyan vásárolnak karácsonyi ajándékot a magyarok?

Már nem várnak az utolsó pillanatig a magyar vevők a karácsonyi vásárlással, sokan novemberben nekiálltak az ajándékok beszerzésnek – mutat rá az Etele Plaza online kutatása. A legtöbben 5-10 órát töltenek a meglepetések kiválasztásával, amire összesen 50-100 ezer forintot költenek. A válaszadók döntő többsége élvezi az ünnepi shoppingolást, bár sokan stresszesnek érzik időnként.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több mint 200 válaszadó osztotta meg karácsonyi ajándékvásárlási szokásait a bevásárlóközpont felmérésében. A megkérdezettek jelentős része (45 százalék) már novemberben, sőt sokan még korábban (18 százalék) beszerzik az ajándékokat, míg harmaduk december elejére (33 százalék) időzíti a vásárlást. A vevők leginkább a plázák (95 százalék) és az online áruházak (75 százalék) kínálatát böngészik, és jóval kevesebben próbálnak szerencsét helyi kisboltokban (18 százalék) vagy piacokon (17 százalék).

Nem hagyjuk az utolsó pillanatra
Nem hagyjuk az utolsó pillanatra
Fotó: Pixabay

A többség (51 százalék) idén ugyanannyit költ ajándékokra, mint tavaly, viszont szinte egyenlő arányban vannak azok, akik kevesebbet (24 százalék) vagy egy kicsit többet (25 százalék) szánnak a meglepetésekre. A legtöbben (32 százalék) összesen 50 – 100 ezer forintot fordítanak karácsonyi ajándékokra, míg minden ötödik ember 100 – 200 ezer forint (22 százalék), illetve 20 – 50 ezer forint (22 százalék) közötti összegben vásárol be.

Tízből négyen (42 százalék) személyre szabott vagy valamilyen különleges terméket választanak, míg a nyilatkozók negyede (23 százalék) a megajándékozott hobbijához passzoló meglepetéssel készül. A vevők az ajándékokat leginkább spontán választják ki (69 százalék), illetve barátoktól, családtagoktól szerzett ötletekből (57 százalék), illetve online és közösségi oldalakról (44 százalék) inspirálódnak. Leggyakrabban szépségápolási termékek (60 százalék), élmények (pl. koncertjegyek, utazások, wellness kuponok – 59 százalék), ruházati és divatcikkek (54 százalék), játékok (51 százalék), könyvek (49 százalék), valamint elektronikai eszközök (46 százalék) kerülnek a fa alá. A kutatásban résztvevők majdnem kétharmadának (61 százalék) fontos, hogy lehetőleg környezetbarát, fenntartható ajándékot vásároljon, és csupán töredékük (6 százalék) nem törődik ezzel a szemponttal egyáltalán.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo