Kaptak egy piros pontot a magyar vállalkozások

Európai szinten a használt termékeket online árusító kereskedők csaknem fele nem megfelelően tájékoztatja a fogyasztókat jogaikról; a magyarországi vállalkozások többsége azonban szabályszerűen jár el, noha a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) így is tárt fel hiányosságokat – közölte a GVH.

A GVH is részt vett az Európai Bizottság és a tagállami hatóságok Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózatának (CPC) közös vizsgálatában (sweep), amely a használt termékeket online árusító vállalkozások gyakorlataira fókuszált.

Az Európai Bizottság, 25 uniós tagállam, valamint Norvégia és Izland nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságai közös akciójukban 356, használt termékeket online árusító kereskedőt vizsgáltak meg azzal a céllal, hogy felmérjék, mennyire felelnek meg az európai uniós fogyasztóvédelmi szabályoknak.

A munkát koordináló Európai Bizottság által március első felében közzétett összefoglaló szerint 185 kereskedő tájékoztatja hiányosan vagy nem megfelelően a fogyasztókat. Megállapították például, hogy az érintett kereskedők 40 százaléka nem tájékoztatta a fogyasztókat elállási jogaikról, 57 százalékuk nem tartotta be a minimum egyéves szavatossági idő biztosítását.

A GVH gyorselemzésében 12 vállalkozás gyakorlatait vizsgálta meg, amelyek ruhákat, kiegészítőket elektronikai termékeket és bútorokat értékesítenek. Megállapították, hogy a hazai kereskedők többsége szabályszerű tájékoztatást adott a fogyasztók jogait illetően.

Az esetek 25 százalékában ugyanakkor azt tapasztalták, hogy a vállalkozás a honlapján nem adott tájékoztatást a 14 napos elállási jogról. Ezen felül kiderült, hogy a honlapok 16 százalékán a törvényben előírt legalább egyéves időtartamnál rövidebb időszakban jelölték meg azt a határidőt, amíg a fogyasztó a termék (vásárláskor nem ismert) hibája miatt szavatossági igényt érvényesíthet.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo