Még mindig lehet szakítani az EB-n

Tombol a fociláz Magyarországon és nem csak a szórakozóhelyeken: ebben az időszakban jelentősen emelkedik bizonyos fogyasztási cikkek forgalma, mint a sör, vagy a chips, de ilyenkor kelendőek a tévék és más szórakoztató elektronikai eszközök is. Nem csoda, hogy sok cég marketingkampánnyal „rászervez” a Foci-EB-re. Aki még nem tette annak sincs még késő, ha más nem hamarosan jön az Olimpia.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: MTI Fotó: Balázs Attila

Idén nem csak a karácsonyt várták felajzva a kiskereskedelemben érdekelt cégek: a Futball Európa bajnokság és várhatóan az Olimpia is felpörgeti az eladásokat több szegmensben is. A sörgyártók és forgalmazók biztosan nagyot szakítanak, de jól járnak a vendéglátóhelyek, és a szórakoztató elektronikai cikkeket forgalmazók is a Magyarországon tomboló focilázzal. Ezenkívül az utazásszervezők, a biztosítók – akik már tél végén EB és Olimpia biztosítással csábították az ügyfeleket, a játék és sportruházat-forgalmazók is nagyot szakíthatnak ebben a néhány hétben.

Ráadásul sokan hitelből finanszírozzák ilyenkor vásárlásaikat: a tapasztalatok azt mutatják, hogy ebben az időszakban nem csak a vásárlások, de az ezekhez kapcsolódó áruhitelek piaci is magas fordulatszámra pörög fel. De az árukapcsolási lehetőségek száma végtelen. Az osztrák nemzeti vasút például még Ausztria megsemmisítő vereségéből is profitál: az alábbi reklámszpot alig egy nappal a magyar-osztrák meccs után jelent meg.

De sor itt nem ér véget: mind több és több cég döbben rá, hogy ezekben a jeles eseményekben komoly üzleti lehetőség van, valódi hívószót jelentenek a fogyasztóknak.

Tény, hogy az online értékesítésben is a karácsonyi szezon a legerősebb, de a tavalyi Black Friday megmutatta, hogy más kiemelt dátumokra, eseményekre is érdemes rászervezni. Mindig jó, ha a kampányunkat nem ad hoc jelleggel csináljuk, hanem hozzákötjük egy jeles eseményhez, ünnephez, évfordulóhoz - mondják a Webshop Experts szakértői. A jeles nap kiválasztásánál a legfontosabb szempont, hogy a célpiacunknak is jelentsen valamit, mert a kampányunknak éreztetnie kell a vásárlóban, hogy nem csak azért csináljuk, mert az nekünk fontos, hanem mert neki is.

Meccs az irodában? Jó ötlet!
Engedélyezzük vagy tiltsuk a nagyobb sportesemények televíziós közvetítéseinek nézését a munkahelyen? Főnökként most újra előkerülhet a dilemma, hiszen a foci EB nemcsak a fanatikus szurkolókat mozgatja meg. A HR szakértők szerint, ha az engedékenyebbek táborába tartozunk, sokat nyerhetünk vele.
Természetesen a választott alkalom befolyásolja azt, hogy milyen promóciót vagy ajánlatot készítünk hozzá. A választott napok és kampányok lehetnek teljesen specifikusak is. Például a költészet napja fontos lehet egy könyveket értékesítő áruháznak, de kevésbé fontos egy horgászeszközöket árusító boltnak. Viszont az olyan események, mint a foci-EB, vagy a hamarosan megkezdődő riói olimpia a legtöbb korosztályban és fogyasztói csoportban jó alapot adnak egy kampányhoz, ilyenkor csak a kreativitásunkon műlik, hogyan kapcsolódunk az alkalomhoz - még akkor is, ha a terméknek, vagy szolgáltatásnak nem sok köze van a focihoz - egy ügyviteli szoftvereket forgalmazó cég például a magyar gólok után ad 10 százalék kedvezményt.

Függetlenül attól, hogy szeretjük-e vagy nem a focit, tény, hogy a nagy nemzetközi labdarúgó tornák kiemelt eseményei az adott évnek. Milliók ülnek le ilyenkor a tévé elé otthon vagy egy nyilvános szórakozóhelyen. Sok szurkoló rendez ilyenkor kisebb bulikat, meghívva a barátokat és családtagokat, hogy megnézzék közösen az esti mérkőzést. A torna ideje alatt általában még azok is  érdeklődnek pár hétig a foci iránt, akik az év többi részében egyáltalán nem. Így volt ez a legutóbbi EB-n és VB-n is annak ellenére, hogy sajnos a magyar válogatott nem volt ott. Az első magyar győzelem után már bátran kijelenthetjük: az idei foci EB kiemelkedő eseménynek számít, és még több figyelmet kap majd, mint korábban bármikor.

Még a a most eszmélők sem késtek el, mivel a bajnokság július 10.-ig tart, az elkövetkező néhány hét még elég lehetőséget kínál arra, hogy népszerűsítsük magunkat, termékünket kihasználva a tomboló focilázt.

Érdemes egy héttel korábban elkezdeni az igazán nagy akciós ajánlatokat megszellőztetni. Főként e-mail listánkat és  Facebook, Twitter oldalainkat használjuk erre a célra. Elsősorban a már korábban nálunk vásárló, felénk egyszer már bizalommal élő vevőkhöz forduljunk. Érdemes készíteni egy rövid e-mail kampányt, melyben néhány visszautasíthatatlan ajánlatot mutatunk be a vevőknek. Hangsúlyozzuk, hogy csak a hűséges, már vásárlóként regisztrált ügyfelek fognak ekkora kedvezményt kapni, így még nagyobb értékkel bír majd az  ajánlatot.

  • Gyártsunk az EB-vel és a magyar válogatottal kapcsolatos tartalmakat, és tereljünk forgalmat oldalunkra e-mailen és a közösségi csatornákon keresztül. Ilyenkor sokkal többen kattintanak a focival kapcsolatos kulcssszavakra, sőt, sok lehetséges vásárlónk valójában szinte semmi mással nem foglalkozik ezekben a hetekben.
  • Hozzunk létre promóciókat azokra a termékekre, amelyeket a vásárlók megvehetnek egy közös meccsnézésre. Ez a kedvezmény lehet időzített is: a Facebook és a Twitter követőinknek hirdessünk akciót.  Például a meccsek napján az első 10 vásárló 25% engedményt kap össz vásárlási értékéből. De hogy fenntartsuk az érdeklődést, ilyen akciós ajánlatokat időzíthetünk akár a nap folyamán többször is. Például lehet ebédidős 15% kedvezmény, csak 12 óra után megrendelő 5 vevőnek.
  • Hozzunk létre promóciókat azokat célozva, akiket hidegen hagynak a meccsek, és akiket párjuk esetleg átmenetileg “elhanyagol” az EB ideje alatt.
  • Készítsünk egy kérdőívet, amelyben felteszünk 5-10 kérdést az EB-ről. Minden kitöltőnek adjunk egy kupont. A felmérés eredményét pedig publikáljuk a blogunkon.
Nem árt vigyázni a logóval
Már hosszú ideje nemcsak a sportolók között folyik küzdelem a sporteseményeken, mint az Olimpián, hanem a szponzorok és a szurkolók is főszereplőivé váltak a sporteseménynek. Mivel köztudottan jelentős pénzügyi érdekek hálózzák be a sporteseményeket, így a megfelelő kizárólagosság-védelméről új védjegyjogi korlátoknak kell gondoskodniuk.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo