Reklámügynökségi tapasztalataink mellett a digitális marketing területén végzett felmérések is azt igazolják, hogy az igényesen kivitelezett vizuális elemek nagymértékben növelik a hatékonyságot: a képeket és videókat is tartalmazó weboldalakon például kétszer annyi időt töltenek el a látogatók, és a vizuális elemek használata háromszor több külső hivatkozást eredményez.
7 tény a digitális marketing világából
- A képeket 94%-kal többen nézik meg, mint a szöveges tartalmakat
- Az infógrafikák átlagosan 12%-kal növelik a webes forgalmat
- A látogatók 100%-kal több időt töltenek azokon az oldalakon, ahol vizuális tartalom is található
- Az emberi agy a vizuális információt 60,000x gyorsabban dolgozza fel, mint a szöveges tartalmat
- A fotók, képek és videók 100%-al több elkötelezett látogatót eredményeznek
- A Tumblr-en a posztok 50%-a fotó vagy kép
- A fotók, képek és videók használata 3x több külső hivatkozást eredményez
Egyre több cég ismeri fel a vizuális elemek jelentőségét, így egyre minőségibb, ötletesebb és kreatívabb képi megoldásokra van szükség. Ugyanakkor már kisebb változtatások is mérhető eredményeket hozhatnak.
A közösségi média megjelenés az egyik olyan terep, ahol könnyen és gyorsan változtathatunk és szinte azonnali eredményeket érhetünk el, ha tudatosabban kezdjük alkalmazni a vizualitásban rejlő lehetőségeket. Lássunk néhány praktikát, amit akár a azonnal elkezdhetünk használni a cégünk vizuális kommunikációjában!
Ne mondjuk el, ha meg is tudjuk mutatni!
A közösségi médiában nem egyszerű kitűnni a kilométeres idővonalak posztjai közül, de a jól használt képekkel van erre lehetőségünk. A felhasználók többsége csak gyorsan "átpörgeti" a posztokat. Mivel a vizuális információ 60.000-szer gyorsabban eljut a tudatig, mint a szöveges; ezért egy-egy találó fotó sokkal jobb átkattintási arányokat hozhat mint egy jól megírt szöveg. A szöveges posztok mellett könnyebben elmehetnek még azok is, akiket egyébként érdekelne az információ, amit át szeretnénk adni.
Hozzunk létre saját tartalmat!
Ma a közösségi médiában keringő információk 80%-a megosztott, és csak 20%-uk eredeti tartalom! Ugye, hogy jobb lenne azok közé tartozni, akik nem csak megosztják mások fotóit és anyagait, hanem akikre mások reagálnak, idézik őket? Ehhez bizony eredeti tartalom kell! Ilyet létrehozni nem is annyira nehéz, mint ahogy első pillantásra tűnik.
A minőségi, egyedi tartalom létrehozásához azonban muszáj erőfeszítéseket tennünk.
- Vegyünk részt tréningeken! A közösségi médiában történő kommunikáció is egy szakma, amit meg kell tanulni – és érdemes is.
- Használjuk az okostelefon applikációkat! Kár lenne kihagyni a mobil appokban rejlő lehetőségeket. Fotó inspirációk, egyszerű képszerkesztők – mind segíthetnek cégünk marketingjében.
- Ha nincs időnk vagy energiánk, hogy rendesen elmélyedjünk a tartalom készítés rejtelmeiben, kérjünk fel szakembert! Ha elsősorban a saját szakmánkra szeretnénk koncentrálni, akkor lehetőségünk van arra is, hogy rábízzuk egy ügynökségre a közösségi média kommunikációt. Persze ez nagyobb anyagi ráfordítást igényel, de ha beleszámoljuk az időt, amit nyerünk vele, illetve a professzionális hátteret és a jó esetben megspórolt sikertelen próbálkozásokat, jó befektetés lehet.
Osszunk meg hasznos információkat, készítsünk kutatásokat!
Ez alapvetően mindig beválik és segít abban is, hogy szakértői brandet építsünk ki magunknak, cégünknek. A saját szakmánkhoz tényleg értünk, nem lesz hát olyan nehéz rendszeresen találni olyan témát, amiben tényleg segíteni tudunk a látogatóknak.
Ha saját kutatásokat készítünk, azzal emelhetjük cégünk presztízsét és egyúttal magunk is értékes információkhoz juthatunk. Mások pedig örömmel megosztják majd a tőlünk származó eredeti adatokat.
Mutassuk meg, miben hiszünk, miért dolgozunk!
Növeli az ügyfelek elkötelezettségét és inspirálóan hat, ha megosztjuk velük, hogy miért is vagyunk annyira elkötelezettek az iránt, amivel foglalkozunk. Mondjuk el, mi motivál, mi lelkesít minket! Ha engedünk némi bepillantást az életünkbe, azzal növelhetjük a magunk és a cégünk iránt érzett szimpátiát. Mutassuk meg képekkel, hogy hogyan dolgozunk, mi történik a háttérben! Társítsunk arcokat az üzlethez, ez növeli a vásárlók elkötelezettségét is.
Adjunk teret a szavaknak is!
A képi információk villámgyorsan célba érnek, de azért ne mondnunk le a szöveges tartalmakról sem! A szöveges üzenetekkel élhetünk a felkeltett figyelem adta lehetőségekkel: további információkat juttathatunk el a fogyasztókhoz, és vágyat ébreszthetünk bennük termékeink vagy szolgáltatásaink iránt.
Sallai Gábor brandme.hu