Legyőzte a Google az Apple-t

A világ legértékesebb márkáinak összesítésében a Google átvette a vezető helyet az Apple-től, a Microsoft a harmadik helyet szerezte meg. A Facebook és az Amazon először szerepel a toplistán. Nem mellékes dolog a márkaérték: minél értékesebb ugyanis a vállalat neve, annál jobban teljesít.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: Pixabay

A Millward Brown 11. alkalommal közzétett, legértékesebb globális márkákat összesítő Top 100-as listájának eredményei alapján, az élmezőnybe tartozó márkák közül a legnagyobb meglepetést a Google Apple-től átvett első helye okozta. Az internetes márka 32 százalékkal növelte értékét 229 milliárd dollárra, míg az Apple értéke 8 százalékkal, 228 milliárd dollárra csökkent. A Microsoft megőrizte 3. helyét 5 százalékos növekedésével és 122 milliárd dolláros értékével, míg a Facebook (+44%, 5. hely) és az Amazon (+59%, 7. hely) először lépett be az első 10 helyezett közé. A 100-as listán szereplő márkák összértéke 3 százalékkal emelkedett, és elérte a 3,4 billió dollárt.

A legértékesebb cégek ne csak márkaértékben előzik meg a listán nem szereplő versenytársaikat, de pénzügyi teljesítményben és részvényesi megtérülésben is jobban szerepelnek. A felmérés szerint az erős márkák fenn is tudják tartani vezető pozíciójukat, ezt jelzi, hogy a 2016-os listán szereplő márkák csaknem fele (46) megjelent már a 2006-ban publikált első listán is.

„Innovációkkal és új kategóriák felé történő terjeszkedéssel a Top 100-as lista legerősebb márkái növelni tudják a penetrációjukat és relevanciájukat az emberek mindennapjaiban. Azonban ez kockázatot is rejt magában, mivel így elmossák a határt a különböző kategóriák között, és identitászavart okozhatnak a márkáknak. Egy nagyon világos pozicionálás és tiszta cél megfogalmazása egyre fontosabb szerepet játszik egy erős, megkülönböztethető márka kialakításában” – vélekedett Doreen Wang, a Millward Brown globális BrandZ vezetője.

Márkaépítés négy lépésben
Hogyha éppen nem megy, vagy mehetne jobban is a bolt, alacsonyabbak az eladások, forgalomcsökkenés tapasztalható, és akkor Magyarországon szinte mindig elhangzik a varázsige: „Kéne egy kis marketing!” Szakértőnk írásában rávilágít, hogy mi a probléma ezzel a hozzáállással.
Az idei kutatás egyik legnagyobb tanulsága szerint azok a márkák kerültek a BrandZ™ Top 100-as, legértékesebb globális márkák listája élére, amelyek rendelkeznek a megújulás és innováció képességével. Ennek megfelelően például a Top 10 márka közé került Amazon, mely független vállalkozások által kiépítette saját logisztikai hálózatát, így ez lehetővé tette számára, hogy rugalmas, egy órán belüli szállítási szolgáltatást kínálhasson, és megkezdte a saját tartalmak gyártását is. Ezzel párhuzamosan a Facebook elkezdett helyet szolgáltatni a kiadók saját tartalmainak, annak érdekében, hogy felhasználói aktívak maradjanak.

Az innováció volt tehát a növekedés első számú hajtómotorja – de az újításnak láthatónak, értelmezhetőnek és érezhetőnek is kellett lennie a fogyasztó számára. Az újítás mellett a verseny erősödése volt a márkaérték-növekedés másik katalizátora, amelynek értelmében a márkákat a velük versengők rázták fel, akik egyedi és értékes javaslattal álltak elő, mint például az Under Armour (új belépő) és a Victoria’s Secret a ruházat kategóriájában. Ez a kategória egyébként a leggyorsabban növekvő kategória lett, 14 százalékos növekedéssel és 114 milliárd dolláros értékkel. A ruházati cikkek mellett látványosan nőtt a gyorséttermi kategória is (+11%), de sokat vesztett márkaértékéből az olaj- és földgázipar (-20%), illetve a bankszektor, mind globális (–11%) mind regionális (–12%) szinten.

Márkaépítés? Így kerüljük el a leggyakoribb PR-bakikat
A PR és a marketing gyakran összekeveredik a cégvezetők fejében, vagy úgy gondolják, utóbbi csak a nagyok luxusa. Pedig minden cégnek megéri foglalkozni vele. Lássuk a három legfontosabb alaphibát!

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo