A folyamatos értékesítéstől ugyanis a vállalkozás listája könnyen „kimerül”, ami nemcsak a leiratkozók számában, hanem az értékesítés erősségében is megmutatkozik. Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, olyan tartalmat kell adnunk a listán szereplőknek, amelyet érdekesnek és fontosnak tartanak – vélekedett Szombati Orsolya marketingszakértő a Bisnode cégminősítő blogján. Egy izgalmas blogcikk az első lépés ahhoz, hogy minőségi tartalmat adjunk az olvasók számára. Az új írás megjelenéséről mindenképpen e-mailben (+a közösségi média oldalain) küldjünk értesítést, de ezen kívül is mutatunk még hét olyan tartalmi elemet, amelyek érdekelhetik a céges blogunk olvasóit. A tényleg jó posztokra pedig vevők az olvasott site-ok is – így megspórolhatjuk, hogy magunknak kelljen valahogy olvasót csábítani a saját blogunkra. (Ez a grow hacking, a legújabb marketingmegközelítés egyik módszere. Itt olvashat részletesen az újdonságról!) Ezeket az elemeket érdemes beépíteni a mindennapos kommunikációba. Remek, ha havi 1-2 alkalommal ilyen tartalommal is meglepjük a követőinket.
Pontosan milyen tartalmakat érdemes készíteni?
Aktualitások a piacon
Mutassuk meg a saját üzletünk érdekességeit és újdonságait, de ne értékesítési jelleggel. Számoljunk be a készülő fejlesztésekről, új termékekről, a piachoz köthető eseményekről. Ezenfelül mindenképpen kommunikáljuk, ha a cégünk zöld beruházást hajt végre, mivel ez megmutatja, hogy a vállalkozás számára mennyire fontos a társadalmi felelősségvállalás is. Ilyen lehet pl., ha szelektíven kezdjük gyűjteni a hulladékot.
Azon felül, hogy növeli a hitelességünket, ha az ügyfelek képet kapnak a mindennapjainkról, még abban is segíthet, hogy egy közelebbi, már-már baráti kapcsolatot alakítsunk ki velük. Ezzel a módszerrel igazán elkötelezett ügyfeleket nyerhetünk, akik kérés nélkül viszik szerte a világba a cég jó hírét.
Termékteszt
Hasonlítsuk össze a versenytársak termékét a sajátunkkal pl. sorszámozott minták segítségével. A konkurenciát ne nevesítsük, viszont azt nyugodtan mondjuk meg, hogy melyik a mi termékünk. Mindenképpen kössük ki, hogy a teszt, amit bemutatunk: laikus teszt, tehát nem független szakértők végzik.
Kiállítás
Részletesen számoljunk be arról, ha a cég kiállításon vesz részt: készítsünk képeket az előkészületekről, az érdeklődőkről, ahogy a hoszteszek dolgoznak, és természetesen a standról is. Ehhez kapcsolódva akár nyereményjátékot is indíthatunk a közösségi média oldalain, illetve ott is kommunikáljuk az eseményeket! A beszámoló legyen részletgazdag, izgalmas és személyes, ne féljünk megosztani kisebb műhelytitkokat, és a saját érzéseinket sem a rendezvénnyel kapcsolatban.
Bár egyre nagyobb számban beszélnek itthon is valamilyen idegen nyelvet, egy magyar nyelvű írás a legújabb trendekről, még mindig meglehetős sikerre számíthat. Olvassunk utána külföldi oldalakon a piac várható újdonságainak, és készítsünk belőle saját blogcikket. Mutassuk be az újdonságokat, és kérdezzük meg az olvasóktól, hogy ők minek örülnének a legjobban.
Hogyan használjuk?
Remek tartalmat adhatunk azzal, ha elmondjuk, hogy az általunk gyártott terméket/ értékesített szolgáltatást a vásárló hogyan tudja használni. Írjunk arról, hogyan kell egy adott problémát házi praktikákkal megoldani, majd mutassuk meg, hogy milyen az, amikor profiként kezeljük a helyzetet.
Kérdezz-felelek nap
Tartsunk kérdezz-felelek napot! Teremtsünk kapcsolatot az ügyfelekkel, válaszoljunk meg minden kérdést, amit feltesznek! A közösségi média felületei is jók lehet erre a célra, de hasznosabb, ha a blogunkon, vagy e-mailben tehetik fel a kérdéseiket. A blog azért jó, mert vásárlást generálhat, az e-mail pedig azért, mert az ügyfelektől érkező válasz javítja a leveleink bejutási arányát.