Ne hagyjuk kimerülni az e-mail listánkat!

Egy saját e-mail lista hatalmas érték a vállalkozás számára, főleg, ha az valóban csak érdeklődőket és valódi e-mail címeket tartalmaz. Azonban fontos, hogy jól is bánjunk a címzettekkel, azaz ne csak értékesítsünk nekik, hanem valódi és érdekes tartalmat is adjunk az értesítéseinkben. Mutatjuk, miről is van szó.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A folyamatos értékesítéstől ugyanis a vállalkozás listája könnyen „kimerül”, ami nemcsak a leiratkozók számában, hanem az értékesítés erősségében is megmutatkozik. Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, olyan tartalmat kell adnunk a listán szereplőknek, amelyet érdekesnek és fontosnak tartanak – vélekedett Szombati Orsolya marketingszakértő a Bisnode cégminősítő blogján. Egy izgalmas blogcikk az első lépés ahhoz, hogy minőségi tartalmat adjunk az olvasók számára. Az új írás megjelenéséről mindenképpen e-mailben (+a közösségi média oldalain) küldjünk értesítést, de ezen kívül is mutatunk még hét olyan tartalmi elemet, amelyek érdekelhetik a céges blogunk olvasóit. A tényleg jó posztokra pedig vevők az olvasott site-ok is – így megspórolhatjuk, hogy magunknak kelljen valahogy olvasót csábítani a saját blogunkra. (Ez a grow hacking, a legújabb marketingmegközelítés egyik módszere. Itt olvashat részletesen az újdonságról!) Ezeket az elemeket érdemes beépíteni a mindennapos kommunikációba. Remek, ha havi 1-2 alkalommal ilyen tartalommal is meglepjük a követőinket.

Kép: Freedigitalphotos/digitalart

Pontosan milyen tartalmakat érdemes készíteni?

Aktualitások a piacon

Mutassuk meg a saját üzletünk érdekességeit és újdonságait, de ne értékesítési jelleggel. Számoljunk be a készülő fejlesztésekről, új termékekről, a piachoz köthető eseményekről. Ezenfelül mindenképpen kommunikáljuk, ha a cégünk zöld beruházást hajt végre, mivel ez megmutatja, hogy a vállalkozás számára mennyire fontos a társadalmi felelősségvállalás is. Ilyen lehet pl., ha szelektíven kezdjük gyűjteni a hulladékot.

Így építsünk szakértői brandet
Egyre több cég jön rá, hogy a tartalom milyen jó marketingeszköz, így egyre több van belőle. Többek között nagyjából kétmillió blogposzt születik naponta. De szakértői tartalom, na az még mindig kevés. Pedig ez az, ami igazán hasznos – mondta a Piac & Profit KKV-Akadémiáján tartott előadásában Sipos Zoltán, a Kreatív Kontroll ügyvezetője.
Bepillantás a cég életébe

Azon felül, hogy növeli a hitelességünket, ha az ügyfelek képet kapnak a mindennapjainkról, még abban is segíthet, hogy egy közelebbi, már-már baráti kapcsolatot alakítsunk ki velük. Ezzel a módszerrel igazán elkötelezett ügyfeleket nyerhetünk, akik kérés nélkül viszik szerte a világba a cég jó hírét.

Termékteszt

Hasonlítsuk össze a versenytársak termékét a sajátunkkal pl. sorszámozott minták segítségével. A konkurenciát ne nevesítsük, viszont azt nyugodtan mondjuk meg, hogy melyik a mi termékünk. Mindenképpen kössük ki, hogy a teszt, amit bemutatunk: laikus teszt, tehát nem független szakértők végzik.

Kiállítás

Részletesen számoljunk be arról, ha a cég kiállításon vesz részt: készítsünk képeket az előkészületekről, az érdeklődőkről, ahogy a hoszteszek dolgoznak, és természetesen a standról is. Ehhez kapcsolódva akár nyereményjátékot is indíthatunk a közösségi média oldalain, illetve ott is kommunikáljuk az eseményeket! A beszámoló legyen részletgazdag, izgalmas és személyes, ne féljünk megosztani kisebb műhelytitkokat, és a saját érzéseinket sem a rendezvénnyel kapcsolatban.

Így kerüljünk sztoriba – egy jó bloggal
Az egyre nagyobb blog-tortából az üzleti szektor is kihasítja a maga szeletét. Nem véletlenül! A céges blog nem csak egy időrabló plusz, ha jól csináljuk, komoly hozadéka lehet.
Nemzetközi trendek

Bár egyre nagyobb számban beszélnek itthon is valamilyen idegen nyelvet, egy magyar nyelvű írás a legújabb trendekről, még mindig meglehetős sikerre számíthat. Olvassunk utána külföldi oldalakon a piac várható újdonságainak, és készítsünk belőle saját blogcikket. Mutassuk be az újdonságokat, és kérdezzük meg az olvasóktól, hogy ők minek örülnének a legjobban.

Hogyan használjuk?

Remek tartalmat adhatunk azzal, ha elmondjuk, hogy az általunk gyártott terméket/ értékesített szolgáltatást a vásárló hogyan tudja használni. Írjunk arról, hogyan kell egy adott problémát házi praktikákkal megoldani, majd mutassuk meg, hogy milyen az, amikor profiként kezeljük a helyzetet.

Kérdezz-felelek nap

Tartsunk kérdezz-felelek napot! Teremtsünk kapcsolatot az ügyfelekkel, válaszoljunk meg minden kérdést, amit feltesznek! A közösségi média felületei is jók lehet erre a célra, de hasznosabb, ha a blogunkon, vagy e-mailben tehetik fel a kérdéseiket. A blog azért jó, mert vásárlást generálhat, az e-mail pedig azért, mert az ügyfelektől érkező válasz  javítja a leveleink bejutási arányát.

Ettől lesz igazán profi egy blogposzt

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo