Jelentősen átalakult az emberek motiválhatósága az utóbbi néhány évben. A KutatóCentrum adatai szerint 6-8 éve szinte még bármilyen ajándékkal ösztönözni lehetett az embereket arra, hogy egy kutatás keretében megosszák a véleményüket. Ma már azonban egyre jobban szétválik a különböző korosztályok motiválhatósági szintje, valamint a legvonzóbb ajándékok is eltérőek az egyes csoportoknál. „A családosoknál az utazások és a pénzre váltható utalványok, a fiatalok körében ugyanakkor a különleges élmények bírnak a legnagyobb motiváló erővel. A férfiaknál a műszaki cikkek számítanak vonzó nyereménynek” – emelte ki Barcza Enikő, a KutatóCentrum cégvezetője.
A cég felmérése szerint az élményprogramok közül a férfiak kétharmada szívesen kipróbálná a gokartozást, körükben népszerű még a lövészet és a kalandpálya is. Bár a dobogóra a hölgyeknél is az előbbi három program került fel, a sorrend eltér: a nők legszívesebben a kalandpályát próbálnák ki, gokartozáson már mindössze tízből négyen vennének részt. A tankvezetés már sokkal jobban megosztja a nemeket: míg a férfiak 41 százaléka szívesen kipróbálná, a nőknek mindössze 15 százaléka vezetne tankot. A fiatalok nyitottabbak a kicsit extrémebb lehetőségek iránt: az airsoft, falmászás és autózúzás egyaránt népszerűbb volt a 30 év alattiak körében, mint az idősebbeknél.
Idén a Star Wars lesz a menő
Egy korábbi felmérés szerint az európai vásárlók több mint kétharmada szívesebben megy olyan boltba, ahol hűségprogram várja őket. 10-ből 6-an kimondottan a programokban kínált ajándékra hajtanak, ezért nem mindegy, mivel jutalmazzák az áruházláncok a vásárlóik hűségét. Az elmúlt évek trendjei alapján többek közt a főzőeszközök, spotfelszerelések és gyermekjátékok bizonyultak különösen népszerűnek, de a filmekhez kapcsolódó ajándékok is sokakat vonzanak. Idén alighanem a Star Wars lesz a menő a kiskereskedelemben is.
A sikeres hűségprogramok 58 százalékkal növelik a meglévő vásárlók hűségét, 45 százalékkal a vásárlások gyakoriságát és 13 százalékkal azok számát, akik gyakran vásárolnak az adott üzletláncnál. Az elégedett fogyasztók szívesen osztják meg élményeiket és tapasztalataikat ismerőseikkel. Ez a közösségi oldalakon is tetten érhető, ahol egy sikeres hűségakció akár 16 százalékkal magasabb vásárlói látogatottságot is generálhat.