Ha a cégünk nem tud egy egész marketinges csapatot foglalkoztatni, akkor érdemes átgondolni, hogy mik azok a feladatok, amelyeket házon kívül meg lehet oldani. A marketing teljes egészében kiszervezhető, azt azonban, hogy mit érdemes, mindig az dönti el, hogy milyen csatornákon kell a leendő ügyfelekkel kommunikálni, és hogy mely területeken van szükségünk egy kis erősítésre.(Kiszervezni ugyanis TÉNYLEG olcsóbb és erre a cégek is kezdenek rájönni.)
Vannak ugyanis olyan szakterületek, amelyeket bizony ki is kell szervezni, hacsak nincs egy tökéletesen rátermett kolléga a feladatra – figyelmeztet Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján.
Stratégiai tanácsadás
A külsős szakértő sokkal könnyebben bújik a vásárló bőrébe, könnyebben világít rá olyan kulcsproblémákra, amelyek az ügyfeleinket is foglalkoztatják, amire a megoldást keresik. Ráadásul egy marketingszakember segíteni tud abban is, hogy a büdzsét, amelyet a marketingre fordíthat, hogyan tudja a legjobban kamatoztatni.
Online fiókok, grafika
A következő nagy feladatcsoport, ami kiszervezhető, az online hirdetési fiókok kezelése. Ezek a hirdetési rendszerek ma már annyira fejlettek, annyi lehetőséget adnak, hogy napi szinten követni a változásaikat, fejlődésüket nagyon nehéz. Érdemes átgondolni, hogy érdemes-e értékes emberi erőforrást pazarolni például az Adwords- vagy Facebook-hirdetések menedzselésére. Hiszen ezeket naponta figyelni kell, optimalizálni, hogy a befektetett pénzünk ne vesszen kárba.
Kisebb vállalkozásoknál, ahol viszonylag stabil a termékpaletta, ugyan csak nagyon sokat lehet spórolni, ha a webes és a grafikus külsős. Ha a munkájukra csak kampányszerűen van szükség, akkor a járulékos költségek miatt jobban járunk, ha egy megbízható alvállalkozóra bízzuk ezeket a feladatokat.
Közösségi oldalak
Ha nincs kapacitás a közösségi oldalak menedzselésére, ma már ezt is kiszervezhetjük. Sokan, főleg kisebb cégek, egyéni vállalkozók élnek is ezzel a lehetőséggel. A közösségi oldalak adminisztrátori feladatai időigényesek. meg kell tervezni a bejegyzéseket, a képeket, videókat kiválogatni, a szövegeket megírni. A kommentárokat moderálni, válaszolni a kérdésekre, és még nem beszéltünk a nyereményjátékok szervezéséről.
Sokan úgy vannak vele, hogy majd „az asszisztens vagy valamelyik ügyfélszolgálatos írogat valamit a Facebookra”, ez jól látszik azoknál az oldalaknál, ahol olyan elemi hibákat vétenek, mint például magánszemélyes profilt használnak üzleti kommunikációra. Ezeket a profilokat egyébként is keresik és szűrik a közösségi hálók, ráadásul korlátozottabbak is, mint egy üzleti oldal: egy profilnak maximum 5000 ismerőse lehet, míg egy üzleti oldalnál nincs ilyen korlátozás.
Adatbázis-kezelés
Ugyanez a helyzet az adatbázissal. Mivel az e-mail marketing az egyik legstabilabb vevőszerző eszköz, ezért ezt is nagy gonddal kell végezni. Azok a cégek, amelyek csak ajánlatokkal bombázzák az olvasóikat, két dolgot érnek el: nagyon sok leiratkozót, illetve feketelistára kerülnek az e-mail szervereknél, és ahhoz a néhány olvasóhoz sem tud eljutni, aki vevő lenne a hírlevelére.
Ha nincs szövegírónk, és nem szeretnénk ezzel időt tölteni, szervezzük ki ezt a feladatot, hiszen egy valódi aranytojást tojó tyúk az adatbázis. Ugyancsak szövegírói feladatkörbe tartozik a hirdetések megszövegezése, a kampánylevelek megfogalmazása, a sales oldalak írása, weboldal szövegezése. Mivel ezek mind-mind kiemelten fontos vevőszerző csatornák, ha ezekben a feladatokban szakértő segítségre van szükség, járjuk körbe alaposan a témát, kérjünk ajánlatokat, vagy vegyük fel a kapcsolatot több marketingkivitelezéssel foglalkozó vállalkozással!