A Google hirdetési rendszere szinte kihagyhatatlan eleme egy kisvállalkozás marketing aktivitásának. Olcsón és hatékonyan érhetjük el a potenciális vásárlókat. Persze a sikerhez nagyon pontosan tudnunk kell mit és miért csinálunk.
A hirdetési szöveg az AdWords hirdetések lelke. Összesen 95 karakter áll rendelkezésünkre, hogy meggyőzzük a Google -ben kereső célközönségünket, minket válasszanak. Ez nem könnyű feladat.
Pedig érdemes nagyon körültekintően kitalálni az AdWords hirdetés minden elemét, mert a jobb hirdetés ebben az esetben olcsóbb is.
Szakértőnk, Farkas Erika ezért összeszedett néhány tanácsot, hogyan érdemes, hogyan könnyebb ezzel a feladattal megbirkózni.
1. Nézze meg, mit üzennek a konkurensei, és Ön készítsen teljesen más üzenetet!
Teljesen felesleges ugyanazt hirdetnie, mint versenytársai - csak még alacsonyabb áron - mert ezzel egészen biztosan nem tud kitűnni hirdetésével a reklámzajból, ráadásul még az árait is úgy leveri, hogy veszélybe kerül a nyereségessége!
Nézze meg jó alaposan, mit hirdetnek mások, és Ön találjon ki egy teljesen más üzenetet!
Például, ha Ön egy könyvelő irodát vezet, és versenytársai az havi könyvelési díjjal hirdetik magukat, Ön hirdessen azzal az üzenettel, hogy Ön nem csak könyvel, hanem a törvényes kiskapukat is jól ismeri, vagy, hogy megbízható szakmai támasz az adószabályok útvesztőjében...
2. Írja le először az üzenetét úgy, ahogyan a fejében megszületett, és aztán rövidítse!
Először én is csak leírom a gondolataimat. Az persze először akár 200 karakter is lehet. Aztán egészen egyszerűen nekimegyek a szövegnek, és kihúzom a sallangokat, amik nélkül még értelmes marad. Így máris lecsökken a szöveg terjedelme kb: 110 karakterre. Már csak az a feladata, hogy a hosszabb szavakat rövidebb szinonimákra cserélje, vagy a ragozással trükközzön, esetleg számokkal helyettesítsen betűket.
3. Használjon számokat, ha lehet!
A számok feltűnőbbé teszik a hirdetését, a szövegét, mert a számok más karakterek, mint a betűk, így kitűnnek a betűtengerből. Adjon meg mindent számadatokkal, amit csak tud: árakat, kedvezményeket, statisztikákat vagy más hitelességépítő adatokat! A számok egyébként is kevesebb karaktert foglalnak el, mint ugyanannak a jelentésnek a betűkkel írt változatai.
Ahogyan más promóciós marketingszövegében is tenné, itt is buzdítson akcióra, vagyis késztessen cselekvésre! Írja bele a hirdetésébe, hogy: "próbálja ki", "használja", "élvezze", "ápolja"... Hiszen az emberek legtöbbször azt teszik, amire kérik őket.
5. Használja a kulcsszavait!
Ha már kigyűjtötte őket, használja is a kulcsszavait a Google Adwords hirdetések szövegében! Azzal nem csak hirdetése válik profibbá, hanem a Google is elégedettebben mutatja meg a böngészőknek az Ön hirdetését, ráadásul a hirdetése első sorában még vastagon is szedi az adott kulcsszót, hogy a látogató még könnyebben rátaláljon az Ön hirdetésére!
6. Az érkező oldalon is tegye "kirakatba" a Google hirdetése szövegét!
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy a hirdetésekben megadott landing oldalakon nem teszik ki ugyanazt az üzenetet a kirakatba! Ha a hirdetés szövegében valamilyen üzenet megfogta a látogatót, akkor ugyanazt fogja keresni a landoló oldalon is, ezért érdemes a hirdetést és a landing oldal szövegét tökéletesen összhangba hozni! Így tudjuk a látogatónak már érkezéskor is azt az élményt nyújtani, hogy "jó helyen jár, mert itt választ kap a kérdéseire!".
7. Írjon több hirdetési szövegváltozatot, tesztelje a szövegeit!
Írjon hirdetéscsoportonként több hirdetési szöveget, és figyelje azok statisztikáit! Néhány nap alatt egyértelműen kirajzolódik, hogy melyik üzenet ér célba leginkább, melyikre kattintanak a legnagyobb arányban, és a lekattintott hirdetési szövegek közül, melyek hoznak konverziót - célteljesülést - a landing oldalon is! A hirdetések folyamatos változtatása, figyelése, cseréje egy izgalmas játék, és ezzel tudhatja meg a legtöbbet a célcsoportja motivációiról és gondolkodásmódjáról!
8. Használjon vizuális hirdetéseket, képes hirdetéseket is!
A Google Adwords lehetővé teszi, hogy szöveges hirdetéseiből képes hirdetéseket, bannereket generáljon a tartalmi (display) hálózaton. Ebben vezeti is Önt a Google, hiszen a program letapogatja az Ön weboldalát, kigyűjti a képeket és tesz javaslatot. Legalább 6 félét a képes hirdetés design-jére, elhelyezési ábrájára. Próbálja ki, tesztelje, hogy szöveges vagy képes hirdetései hozzák-e a több látogatót, vagy működnek-e jobb árakon!