Ahhoz, hogy vállalkozása érdeklődőket szerezzen, pontosan tisztában kell lennie terméke előnyeivel és azzal, hogy mit nyújthat érdeklődőinek. Ha erre sikerül egy jó marketing stratégiát felépíteni, bizonyára rengeteg érdeklődője lesz. (A vevőszerző marketingstratégia 10 pontjáról itt olvashat.) Ez azonban még kevés a sikerhez, őket el kellene juttatni a vásárlásig.
Számos vállalkozás elköveti azt a hibát, hogy azzal próbál minél több vevőt szerezni, hogy a lehető legolcsóbban kínálja termékét. Hosszútávon viszont semmiképp sem ez a megoldás. Mindig a jó minőséget tartsa szem előtt, amihez reális ár párosuljon. És persze szükség van egy rendszerre, ami nem engedi, hogy elvesszenek a termékünk iránt érdeklődést nyilvánító potenciális vásárlók.
Koncentráljon a lényegre
Az érdeklődők legkönnyebben hirdetésekből szerezhetnek tudomást cégéről és termékéről. Ha sikerült felkelteni az emberek figyelmét, valószínűleg több információhoz szeretnének jutni, szóval rá fognak kattintani a hirdetésre. Ezután egy dedikált céloldalra kell eljutniuk. A céloldalnak tartalmaznia kell az érdeklődő számára releváns információkat. Érdemes arra figyelni, hogy csak a legfontosabb információk szerepeljenek az oldalon és logikus legyen az oldal felépítése, ellenkező esetben az érdeklődő hamar elveszíti érdeklődését és el fogja hagyni a weboldalt.
Ha a céloldalon szerepel valamilyen űrlap, ami az érdeklődők adatainak bekérését szolgálja, akkor az az űrlap legyen minél inkább lényegre törő. Ne akarjon túl sok információt megszerezni egyszerre, mert az érdeklődő nagy valószínűséggel nem fogja kitölteni az űrlapot. Ha az űrlap össze van kötve egy CRM rendszerrel, akkor a rendszerben automatikusan létrejön egy adatlap, amelyen az érdeklődő összes megadott adata látszódni fog. CRM rendszerben automatizmust is állíthat be regisztráció esetére, így az értékesítő kollégák azonnal kapnak egy emailt az új regisztrációkról és elkezdhetik feldolgozni a megkereséseket.
Nem elég az érdeklődőket megszerezni, de el is kell juttatni őket a vásárlásig. A bizalom kiépítését már az első pillanatokban el kell kezdeni. Képzelje el, hogy egyik érdeklődője hezitál Ön és egyik konkurense között. Vajon ki fogja elnyerni az érdeklődő kezdeti bizalmát? Az aki néhány percen belül felkeresi az érdeklődőt, vagy az aki néhány napon belül? Természetesen akkor van jobb helyzetben, ha néhány percen belül megpróbálja felvenni a kapcsolatot azokkal, akik erre felhatalmazást adtak Önnek valamilyen módon.
Legyen naprakész
Ha az összes értékesítő egy CRM rendszerben kezeli az ügyféladatokat, kevesebb elvesztett érdeklődőjük lesz, mivel a rendszer automatikus értesítőkkel tudja jelezni, hogyha egy érdeklődő elakadt az értékesítési folyamatban. Így azonnal tudnak reagálni a kialakult helyzetre.
Minden adatot rögzítsen érdeklődőiről. Érdemes nem csak üzletileg releváns adatokat rögzíteni. Ha az érdeklődő azt látja, hogy Ön részletesen emlékszik arra, amit megbeszéltek, úgy fogja érezni, hogy kiemelten kezelik és nagyobb eséllyel fog Öntől vásárolni. Ha az adatokat CRM rendszerben rögzíti, személyre szabott adatlapokon kezelheti azokat és teendőket vehet fel saját maga vagy kollégái számára, amelyeket hónapokkal később is visszakereshet. Így látni fogja, hogy egy ügyfél milyen terméket vásárolt és esetleg mi iránt érdeklődött még. Ez alapján később további ajánlatokkal célozhatja meg ügyfeleit.
Mi történik, ha az érdeklődőből vevő lesz?
A vásárlás után is foglalkozzon ügyfeleivel! Kérdezze meg tőlük, hogy mennyire elégedettek, gyűjtse a visszajelzéseket. Ezekből rengeteget tanulhat, megtudhatja, hogy mi az, amivel ügyfelei elégedettek és mi az, amin még javítania kéne.
Leskó Norbert vezérigazgató, MiniCRM Zrt. www.minicrm.hu