Hozzávalók a hatékony online hirdetéshez

Manapság egyre népszerűbbek az online hirdetések. De mi dönti el, hogy hatékony vagy hatástalan lesz egy ilyen kampány? Hogyan érhető el, hogy ne csak kimenjenek az ajánlatok, hanem azok profitot is hozzanak? Erről lesz szó a továbbiakban.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az egyik sokak által ismert online hirdetési alapverzió lehet például egy banner hirdetés, ami mögött a legtöbb esetben a céges honlap főoldalára mutató link szokott lenni. A bannerek tömeges elterjedése, és a banner vakság felismerése óta, ez ma már nem tartozik a hatékony hirdetési formák közé.

Ennél klasszisokkal hatékonyabb verzió az egyre inkább elterjedt hirdetési forma például a Facebook vagy Google Adwords hirdetési lehetőség. Ebben az esetben adott egy online hirdetés, amire való kattintással eljuthatunk az adott ajánlati oldalra. A továbbiakban ez utóbbi változatot fogjuk bővebben elemezni.

 

Kép:Pixabay

2 dolog, amire egy eredményes online kampányhoz szükség van:

  1. Hirdetésre
  2. Érkező oldalra
A jobb olcsóbb is! Kisokos AdWords hirdetéshez
Az AdWords hirdetés vonzó és olcsó lehetőséget jelent a kisvállalkozások számára. Persze csak akkor, ha jól csináljuk! A Piac&Profit KKV-Akadémiáján szakértők segítettek, hogyan írjunk hatékony hirdetést a Google rendszerébe. Konkrét tippek hirdetés íráshoz!
Alapvető elem: hirdetés

Sok vállalkozó még abban a tévhitben él, hogy a hirdetéshez elegendő egy hirdetési felület, mint hajdanán a nyomtatott újságokban. Igen ám, de nem elég az érdeklődést felkelteni, azt utána kis is kell szolgálni. Megfelelő információval, rendelési lehetőséggel. Ezért ha online hirdetés kampányról van szó, akkor nem csak hirdetésről kell gondoskodni, hanem az érdeklődők fogadására szánt oldalról is. Ez az ún. landing page, vagy érkező oldal.

Szükséges plusz: az érkező oldal

Általános probléma, amikor egy online hirdetés a főoldalra irányítja az érdeklődőt. Ha már egy hirdetéssel felkeltettük az érdeklődést, akkor érdemes a továbbiakban ezt erősíteni, nem pedig egy általános oldalra küldeni. Sok megrendelés veszett így már kárba.

Nem élhetünk a Google nélkül
Nem lehetőség, hanem a túlélés feltétele a Google fejlesztései által kínált lehetőségek követése. Bár ez keményen hangzik, win-win helyzetről van szó: aki használja az új tudást, többet keres majd, így a keresőóriás is nagyobbat kaszál rajta.
Sikeres érkező oldal hozzávalói

Először is szögezzük le, hogy varázseszköz nincs. De vannak olyan alkotó elemek, amik nagyban megnövelik az értékesítő oldal eredményességét.

  • Címsor Figyelemfelkeltés, meghökkentés, rádöbbentés
  • Alcím, bevezető Kíváncsiság gerjesztése, tovább olvasásra ösztönzés
  • Tartalom Probléma felvetése, vevőközpontú bemutatása
  • Képek, vidók, infógrafikák A sok szöveg ma már nem menő, legyen lényegretörő. Mivel az eladáshoz sok infóra van szükség, ezért érdemes más úton: kép, infógrafika, videó formájában átadni a szükséges infót.
  • Ajánlat, mint megoldás bemutatása A megoldás hogyan segíti a vevő életét, milyen pozitív hatásokra számíthat
  • Bizalomépítés, hitelesség erősítése Vevővélemények, bizonyítékok, referenciák
  • Kifogások kezelése Elébe menni a kifogásoknak és megcáfolni, kezelni azokat
  • Aktivizálás, meggyőzés Pozitív: miket nyerhet Negatív: miről marad le, ha nem rendeli meg
  • Megrendelés Nem bonyolult űrlap, megrendelő felület, visszaigazoló funkcióval.
Végezetül egy lényeges szempont. Soha ne hagyjuk elkalandozni az érdeklődőt. Ne hagyjunk neki alkalmat arra, hogy eltévedjen az információk sűrűjében, különben soha nem érkezik meg a megrendelés gombhoz.

Szilágyi Tímea www.mikromarketing.hu

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo