Nem lufi, hanem kisgömböc a kuponpiac

Még mindig nagyon népszerűek a kuponos ajánlatok. A 2014-es évben bruttó 16,5 milliárd forintra növekedett a piac forgalma, ami a két évvel ezelőtt mért adatokhoz képest majdnem megtriplázódott. Kérdés, hogy ez a szegmens a válság elmúltával is ilyen népszerű lesz-e.

A bónuszok és a kuponok piacának népszerűsége még mindig töretlen, a 2014-es évben 16 és fél milliárdos növekedést produkált. (Pedig a cégek az akciók többségére ráfizetnek!) A bónuszok és kuponok piacán belül 3 főbb csoportot különböztetünk meg. Az első az általános kínálatú piac, ahol főleg különböző szolgáltatásokat, például egy jobb agyféltekés festőtanfolyamot tudunk igénybe venni kedvezményes áron, és különböző termékekhez, mint például egy lézeres szőrtelenítőgéphez tudunk olcsón hozzájutni. A második fő csoport a kedvezményes szállásajánlatokkal foglalkozik. A harmadik szegmensbe pedig a vásárlói klubok tartoznak, amiknél olcsóbban tudunk hozzájutni különböző világmárkákhoz - áll a GazdaságTV összesítésében.

Az általános kínálatú piac a tavalyi évben elérte a bruttó 5 milliárd forintos forgalmat, ami nem olyan nagy változás a korábbi adatokhoz képest. Itt inkább az erőviszonyok változtak, a piacvezető Bónusz Brigád, bruttó 3,4 milliárd forintos forgalommal a két évvel ezelőttihez képest jelentős, 37%-os növekedésre tett szert. Két fő vetélytársa csaknem 50%-ot veszített a forgalmából a 2013-ban mért adatokhoz képest. Az egyik cég esetében az volt a csökkenés oka, hogy a korábbi jól bejáratott Kuponvilágról megváltoztatta a márkanevét Zumzi-ra.

A kedvezményes szállásértékesítési piac tavaly, bruttó 3,5 milliárdnyi forgalmat bonyolított le. Az üdülési ajánlatok között a legnépszerűbbek a két főre szóló hosszú hétvégék voltak, négycsillagos szállodában félpanziós ellátással. Ezek az ajánlatoknak az átlagos ára 41 400 forint körül mozgott, ami közel 50%-os kedvezményt jelent.
Csőd vagy áldás a kupon?
A közösségi vásárlóoldalak, internetes szállásoldalak képviselői, valamint a szállásadók eltérően vélekednek arról, hogy a bónuszok, kuponok, internetes kedvezmények segítenek vagy inkább kárt okoznak a szállodaiparnak.
A vásárlói kluboknak eddig főleg a jelentős kedvezménnyel elérhető világmárkák tartoztak a portfóliójába, de tavaly ez bővült, immáron ide tartoznak a lakberendezési termékek is. Itt 3,8 milliárd forintnyi bruttó forgalom volt megfigyelhető tavaly. Elemzések szerint ennek a szegmensnek a további növekedésével számolhatunk.

Az egész kuponpiac forgalma a 2012-es 4,2 milliárdhoz képest csaknem megtriplázódott. Az online vásárlások volumene is több, mint 20%-al nőtt a tavalyi évben. Felmérések szerint, a kuponos ajánlatok átlag ára 1900 forinttal emelkedett a 2014-es év alatt, ami főleg amiatt lehetséges, hogy megnőtt a drágább utazási ajánlatok aránya.

Amíg nem jelent meg hazánkban a kuponos vásárlás, addig a szkeptikusok csak egy hamarosan kidurranó lufiként aposztrofálták. Ez jelen helyzetben eléggé valószínűtlen mivel egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a napi kedvezményes ajánlatok. Az elemzések egy negatívumra azért felhívják a figyelmet, hogy ha elmúlik a gazdasági válság, akkor is fog-e számítani ennyire az olcsóság az embereknek és továbbra is lesz-e ekkora érdeklődés a kuponos kedvezmények iránt.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo