Lassan lecseng a kuponőrület, de nem mindenhol

Már nincs nagy keletje a kuponoknak, a cégek is jóval visszafogottabban használják ezt az online marketing eszközt. Van ugyanakkor egy szegmense a kezdő kisvállalkozásoknak, akiknek még mindig remek lehetőség kuponos oldalakon akciókat hirdetni, ők a csoportos foglalkozást árusító szolgáltatók.

Kép: Pixabay

Akkor igazán hatékony eszköz egy kisvállalkozó kezében a kupon, ha az a szolgáltatás, amit el akar adni, nem egy emberre koncentrálódik egy adott időben. Olyan kell ami a napi 24 órát 40-re bővíti, tehát nem hatékony a fodrászok, műkörmösök fogorvosok esetében, mert ők egyszerre egy pácienst látnak el. Rendkívül előnyös viszont ha csoportos foglalkozásokat értékesítünk, hiszen  8-10 embernek ugyanazt az órát sokkal hatékonyabban lehet kuponozni. Lehet ez nyelvtanfolyam, vezetési tanfolyam, csoportos jóga, gyógytorna, vagy bármi más. (Induló vállalkozások más ágazatokban is használhatják a kuponokat, ha jól csinálják, megéri!)

A kuponok termékértékesítésre nem jók – nyilatkozta Schneider Kata gyógytornász, kisvállalkozó. Ő maga csoportos gyógytorna órákat hirdetett meg kuponos akciók keretében és nagyon szépen beváltotta a hozzá fűzött reményeit ez az online marketing akció.

Minden ötödik kuponos vásárol bérletet

Mivel a kuponos oldalak lényege az, hogy a valódi ár feléért kell meghirdetni a kuponakciókat, terméket nem éri meg így eladni, hiszen előállítási tárolási, ne adj isten csomagolási költségek miatt ilyen árrést nem lehet tartani. Míg a szolgáltatók betudják ezt egy marketing kampánynak és lényegében azt a pár alkalmat „ingyen” tartják meg. A pénz ott jön be, ha jó hírét viszik a szolgáltatásnak, vagy a kuponosok maguk is visszajáró fizető vendége lesznek. Utóbbira nincs túl sok esély, mert aki ezeket a nagyon olcsó szolgáltatásokat keresi, az képes átutazni akár a fél városon, hogy ott megint fél áron kapjon meg egy másik dolgot.

Arányaiban 15-20 százalék vásárol maximum bérletet, egy kuponakció után, és ez már egy nagyon jól sikerült kampánynak tekinthető. A valódi haszon abban van, hogy a kuponcégek annyira megnyomják az adott vállalkozás online marketingjét, hogy külön kampány nélkül is 6-8 hónap alatt előre kerül a Google rankingben – mondta Schneider Kata. Ehhez persze rendszeres, mondjuk hat hetente tartott kuponakciók szükségesek. Onnantól kezdve szinte bárki azonnal megtalálja a vállalkozását és egy idő után önjáróvá válik a dolog, ha a szolgáltatás minősége stabil és magas színvonalú.

Csőd vagy áldás a kupon?
A közösségi vásárlóoldalak, internetes szállásoldalak képviselői, valamint a szállásadók eltérően vélekednek arról, hogy a bónuszok, kuponok, internetes kedvezmények segítenek vagy inkább kárt okoznak a szállodaiparnak.

Véleményvezér

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo