Lassan lecseng a kuponőrület, de nem mindenhol

Már nincs nagy keletje a kuponoknak, a cégek is jóval visszafogottabban használják ezt az online marketing eszközt. Van ugyanakkor egy szegmense a kezdő kisvállalkozásoknak, akiknek még mindig remek lehetőség kuponos oldalakon akciókat hirdetni, ők a csoportos foglalkozást árusító szolgáltatók.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: Pixabay

Akkor igazán hatékony eszköz egy kisvállalkozó kezében a kupon, ha az a szolgáltatás, amit el akar adni, nem egy emberre koncentrálódik egy adott időben. Olyan kell ami a napi 24 órát 40-re bővíti, tehát nem hatékony a fodrászok, műkörmösök fogorvosok esetében, mert ők egyszerre egy pácienst látnak el. Rendkívül előnyös viszont ha csoportos foglalkozásokat értékesítünk, hiszen  8-10 embernek ugyanazt az órát sokkal hatékonyabban lehet kuponozni. Lehet ez nyelvtanfolyam, vezetési tanfolyam, csoportos jóga, gyógytorna, vagy bármi más. (Induló vállalkozások más ágazatokban is használhatják a kuponokat, ha jól csinálják, megéri!)

A kuponok termékértékesítésre nem jók – nyilatkozta Schneider Kata gyógytornász, kisvállalkozó. Ő maga csoportos gyógytorna órákat hirdetett meg kuponos akciók keretében és nagyon szépen beváltotta a hozzá fűzött reményeit ez az online marketing akció.

Minden ötödik kuponos vásárol bérletet

Mivel a kuponos oldalak lényege az, hogy a valódi ár feléért kell meghirdetni a kuponakciókat, terméket nem éri meg így eladni, hiszen előállítási tárolási, ne adj isten csomagolási költségek miatt ilyen árrést nem lehet tartani. Míg a szolgáltatók betudják ezt egy marketing kampánynak és lényegében azt a pár alkalmat „ingyen” tartják meg. A pénz ott jön be, ha jó hírét viszik a szolgáltatásnak, vagy a kuponosok maguk is visszajáró fizető vendége lesznek. Utóbbira nincs túl sok esély, mert aki ezeket a nagyon olcsó szolgáltatásokat keresi, az képes átutazni akár a fél városon, hogy ott megint fél áron kapjon meg egy másik dolgot.

Arányaiban 15-20 százalék vásárol maximum bérletet, egy kuponakció után, és ez már egy nagyon jól sikerült kampánynak tekinthető. A valódi haszon abban van, hogy a kuponcégek annyira megnyomják az adott vállalkozás online marketingjét, hogy külön kampány nélkül is 6-8 hónap alatt előre kerül a Google rankingben – mondta Schneider Kata. Ehhez persze rendszeres, mondjuk hat hetente tartott kuponakciók szükségesek. Onnantól kezdve szinte bárki azonnal megtalálja a vállalkozását és egy idő után önjáróvá válik a dolog, ha a szolgáltatás minősége stabil és magas színvonalú.

Csőd vagy áldás a kupon?
A közösségi vásárlóoldalak, internetes szállásoldalak képviselői, valamint a szállásadók eltérően vélekednek arról, hogy a bónuszok, kuponok, internetes kedvezmények segítenek vagy inkább kárt okoznak a szállodaiparnak.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo