Lassan lecseng a kuponőrület, de nem mindenhol

Már nincs nagy keletje a kuponoknak, a cégek is jóval visszafogottabban használják ezt az online marketing eszközt. Van ugyanakkor egy szegmense a kezdő kisvállalkozásoknak, akiknek még mindig remek lehetőség kuponos oldalakon akciókat hirdetni, ők a csoportos foglalkozást árusító szolgáltatók.

Kép: Pixabay

Akkor igazán hatékony eszköz egy kisvállalkozó kezében a kupon, ha az a szolgáltatás, amit el akar adni, nem egy emberre koncentrálódik egy adott időben. Olyan kell ami a napi 24 órát 40-re bővíti, tehát nem hatékony a fodrászok, műkörmösök fogorvosok esetében, mert ők egyszerre egy pácienst látnak el. Rendkívül előnyös viszont ha csoportos foglalkozásokat értékesítünk, hiszen  8-10 embernek ugyanazt az órát sokkal hatékonyabban lehet kuponozni. Lehet ez nyelvtanfolyam, vezetési tanfolyam, csoportos jóga, gyógytorna, vagy bármi más. (Induló vállalkozások más ágazatokban is használhatják a kuponokat, ha jól csinálják, megéri!)

A kuponok termékértékesítésre nem jók – nyilatkozta Schneider Kata gyógytornász, kisvállalkozó. Ő maga csoportos gyógytorna órákat hirdetett meg kuponos akciók keretében és nagyon szépen beváltotta a hozzá fűzött reményeit ez az online marketing akció.

Minden ötödik kuponos vásárol bérletet

Mivel a kuponos oldalak lényege az, hogy a valódi ár feléért kell meghirdetni a kuponakciókat, terméket nem éri meg így eladni, hiszen előállítási tárolási, ne adj isten csomagolási költségek miatt ilyen árrést nem lehet tartani. Míg a szolgáltatók betudják ezt egy marketing kampánynak és lényegében azt a pár alkalmat „ingyen” tartják meg. A pénz ott jön be, ha jó hírét viszik a szolgáltatásnak, vagy a kuponosok maguk is visszajáró fizető vendége lesznek. Utóbbira nincs túl sok esély, mert aki ezeket a nagyon olcsó szolgáltatásokat keresi, az képes átutazni akár a fél városon, hogy ott megint fél áron kapjon meg egy másik dolgot.

Arányaiban 15-20 százalék vásárol maximum bérletet, egy kuponakció után, és ez már egy nagyon jól sikerült kampánynak tekinthető. A valódi haszon abban van, hogy a kuponcégek annyira megnyomják az adott vállalkozás online marketingjét, hogy külön kampány nélkül is 6-8 hónap alatt előre kerül a Google rankingben – mondta Schneider Kata. Ehhez persze rendszeres, mondjuk hat hetente tartott kuponakciók szükségesek. Onnantól kezdve szinte bárki azonnal megtalálja a vállalkozását és egy idő után önjáróvá válik a dolog, ha a szolgáltatás minősége stabil és magas színvonalú.

Csőd vagy áldás a kupon?
A közösségi vásárlóoldalak, internetes szállásoldalak képviselői, valamint a szállásadók eltérően vélekednek arról, hogy a bónuszok, kuponok, internetes kedvezmények segítenek vagy inkább kárt okoznak a szállodaiparnak.

Véleményvezér

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.
Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo