Divatos vagy praktikus a hatékony céglogó?

Néhány pillanat alatt eldől, hogy milyen első benyomást teszünk – épp így van ez akkor is, ha a reménybeli vásárlónk először találkozik a cégünkkel. Ezért kiemelten fontos a logó megtervezése!

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A reménybeli partnerek vagy vásárlók első benyomása döntő lehet. Egy bármilyen szolgáltatást nyújtó cég, illetve egy üzlet arculata befolyásolja a róla kialakuló képet, ezért különösen fontos, hogy egy vállalkozás professzionalitást, megbízhatóságot sugározzon.

A top 100 logó
Forrás: Siliconangle

Az arculattervezés voltaképpen az a szakasz egy cég életében, ami feltétlenül szükséges a cégmegjelenítés megfelelő kialakításához. Természetes, hogy már a cég alapítása előtt tisztázni kell, hogy pontosan melyik társadalmi réteget kívánjuk megnyerni vásárlónak, ügyfélnek. Jó, ha egy cég a profilját és a szellemiségét egyaránt kifejező logóval is rendelkezik. A logó megtervezésekor érdemes figyelembe venni, hogy a cég pontosan milyen termékköre fókuszál, illetve milyen szolgáltatást nyújt. Egy könyvelői- vagy ügyvédi iroda legjobban teszi, ha a konzervatív irányvonalat képviseli, de egy szórakozóhely, egy rendezvényszervező iroda logója már nyugodtan lehet fiatalosabb, harsányabb. Mindezek mellett nem feltétlenül indokolt a cég tényleges tevékenységét stilizálva megjeleníteni, hiszen ez sokszor kifejezetten nehézkes is lenne.

Praktikus tippek logó választáshoz
Némely cégnek még a nevét sem kell ráírnia, mégis mindenki tudja, hogy a logó mire utal. És nem feltétlenül a méregdrágán csináltatott lesz a legsikeresebb, ahogy számos példa mutatja!
A divat mondja meg, hogy ki vagy?

Természetesen előzetesen tájékozódhatunk, az adott piaci szegmensen uralkodó trendekről, de nem feltétlenül muszáj azokhoz igazodni. Amennyiben direkt az a célunk, hogy látványosan eltérjünk a szokványostól, hovatovább ezzel meghökkentsük saját célközönségünket, járjunk el fokozott körültekintéssel, mert egy esetleges mellélövés lényegesen többet árthat, mint használhat, sőt, akár végleg hiteltelenné tehet bennünket. Egy biztos: a jó logó azonnal beazonosítható, vagyis semmi mással össze nem téveszthető, és természetesen könnyen megjegyezhető.

A leghatékonyabbak az egyszerű ábrák, és semmiképpen sem javasolt a túl sok szín használata. Gondoljunk csak bele: a logónak fekete-fehérben is jól kell mutatnia. Alapigazság, hogy minél egyszerűbb, annál jobb. Egy ügyfelet nem terhelhetünk azzal, hogy el kelljen gondolkodnia az embléma üzenetén.

Reklámadó és logó
A július 5-től hatályos, módosított reklámadó törvény a logó megjelenítésével kapcsolatban is rendelkezik. A NAV álláspontja szerint a cég beazonosítását szolgáló eszközökön (névjegykártya, levélpapír, dolgozók munkaruhája, számlalevél, stb.) közzétett információ- cégnév, logó, elérhetőség - nem minősül reklámnak. A vállalkozás tevékenységét, áruját népszerűsítő közlemény, tájékoztatás azonban már reklámnak minősül.  A módosított törvény legfontosabb változásait itt szedtük össze!
Ne rejtegessük!

A logót nem csak a rendezvényekre vitt molinókon, a szakmai konferenciákon tartott prezentációkon, esetleg a vásárokon a standokra tett szóróanyagokon érdemes elhelyezni, hanem a céges névjegykártyákon is. Ha még folytatunk papíralapú levelezést, a levelezőlapon és a borítón is szerepelnie kell, ha már inkább csak elektronikus úton kommunikálunk partnereinkkel, a mailek végén tüntethetjük föl ugyanazt.

Hogy logónkat minden lehetséges helyen elhelyezzük, nem holmi hóbort, hanem az egységesség, ezáltal a megbízhatóság jele. Hasznos, ha céges autónkat is felmatricázzuk, és evidens, hogy a logót a cég weblapján is láthatóvá kell tennünk. (Vigyázat, a cégünk megjelenítésébe most erősen beleszól a reklámadó önreklámra vonatkozó rendelkezése! Ld. keretes írásunkat!)

Ki csinálja a logót?
Habár sokan az alacsony büdzsé miatt nem akarnak logót terveztetni a cégük számára, ma már online és ingyen is szert tehetnek saját logóra. Ilyen szolgáltatást nyújt például a LogoYes.com is. De ha igazán profi dolgot szeretnénk, nem érdemes megspórolni a grafikus díját. Persze azért ne bízzunk vakon senkiben.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo