Mégis megéri zöldnek lenni

Az ezredfordulós nemzedék elvárása átformálja a csomagolóanyagok piacát, elvárják a fenntarthatóságot a fogyasztók a cégektől, ezért megéri megújuló forrásból érkező csomagolást használni, mert a vásárlók jelentős része akár többet is fizet egy ilyen termékért.

Kép: SXC

A Stora Enso új Viewpoint jelentéséből kiderül, hogy azok a kereskedők és márkatulajdonosok, akik teljes mértékben kihasználják a fenntartható csomagolás által nyújtott lehetőségeket, 2-4 százalékos nettó értékesítésbeli növekedést, valamint 1,0-2,5 százalékpontos árrésnövekedést érhetnek el. A kereskedelmi szektorban különösen fontos tényezővé válik a fenntarthatóság, hiszen az ezredfordulós generáció egyre meghatározóbb fogyasztói csoporttá válik. (A magyarok többsége is szereti a zöldet.)

Az ezredfordulós generáció – 1980 és 2000 között születettek – fele fontosnak tartja, hogy az értéklánc teljes egészében fenntartható csomagolást használjon – derül ki a Stora Enso jelentéséből.

„Az ezredfordulós nemzedék számos tekintetben nagyobb elvárásokkal rendelkezik, mint a korábbi generációk – elvárja például, hogy a termékek az értéklánc egészében fenntartható módon készüljenek. Ez erőteljes üzenet: érdemes megújuló forrásokból, például farostból készülő fenntartható csomagolást használni. Ezek az új elvárások újabb és izgalmas lehetőségeket kínálnak a kereskedők és márkatulajdonosok számára az értékesítések és árrések növelésére” – fogalmaz Tomasz Zebrowski, a Stora Enso közép-európai csomagolási megoldásokért felelős egység alelnöke.

A márkatulajdonosok és a kereskedők támogatását már elnyertük az ezredfordulós generáció okosabb fogyasztására vonatkozóan. A jelentés bebizonyítja, hogy az ezredfordulós nemzedék a korábbi generációknál szívesebben vásárol környezetbarát terméket, közülük ötből négyen fontosnak tartják a csomagolást a vásárlás során. 85 százalékuk úgy gondolja, hogy a csomagolóanyag a márkaélmény részét képezi,  a többi generáció esetében ez a szám mindössze 71 százalék.A Stora Enso új jelentéséből az is kiderül, hogy az ezredfordulós nemzedék 44 százaléka hajlandó prémium árat fizetni a fenntartható csomagolással rendelkező termékért.  Legtöbbjük a rostalapú csomagolóanyagot tartja a leginkább fenntartható megoldásnak.

A Stora Enso jelentésében az is megtalálható, hogy a fenntartható csomagolóanyagok felhasználása újabb lehetőségeket kínál a kereskedők és márkatulajdonosok számára értékesítési mutatóik és árréseik növelésére. A 2-4%-os nettó értékesítési növekedés, valamint az érintett területek 1,0-2,5%-pont  EBIT-árrésnövekedése bizonyára meggyőzi majd az iparág vezető döntéshozóit, hogy fontolják meg a rostalapú csomagolásban rejlő lehetőségeket.

KEVESEN BÍZNAK A ZÖLD TERMÉKEKBEN
A fejlett országok fogyasztói társadalmainak nagy része a jövedelmét ritkán vagy egyáltalán nem fordítja környezetbarát termékekre, pedig felmérések szerint a lakosság 85 százalékát érdekelik a zöld megoldások. A vásárlók úgy gondolják, nem tudnak hosszú távon profitálni a termékekből,  sok esetben nem is áll a rendelkezésükre megfelelő mennyiségű információ.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo