Mégis megéri zöldnek lenni

Az ezredfordulós nemzedék elvárása átformálja a csomagolóanyagok piacát, elvárják a fenntarthatóságot a fogyasztók a cégektől, ezért megéri megújuló forrásból érkező csomagolást használni, mert a vásárlók jelentős része akár többet is fizet egy ilyen termékért.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A Stora Enso új Viewpoint jelentéséből kiderül, hogy azok a kereskedők és márkatulajdonosok, akik teljes mértékben kihasználják a fenntartható csomagolás által nyújtott lehetőségeket, 2-4 százalékos nettó értékesítésbeli növekedést, valamint 1,0-2,5 százalékpontos árrésnövekedést érhetnek el. A kereskedelmi szektorban különösen fontos tényezővé válik a fenntarthatóság, hiszen az ezredfordulós generáció egyre meghatározóbb fogyasztói csoporttá válik. (A magyarok többsége is szereti a zöldet.)

Az ezredfordulós generáció – 1980 és 2000 között születettek – fele fontosnak tartja, hogy az értéklánc teljes egészében fenntartható csomagolást használjon – derül ki a Stora Enso jelentéséből.

„Az ezredfordulós nemzedék számos tekintetben nagyobb elvárásokkal rendelkezik, mint a korábbi generációk – elvárja például, hogy a termékek az értéklánc egészében fenntartható módon készüljenek. Ez erőteljes üzenet: érdemes megújuló forrásokból, például farostból készülő fenntartható csomagolást használni. Ezek az új elvárások újabb és izgalmas lehetőségeket kínálnak a kereskedők és márkatulajdonosok számára az értékesítések és árrések növelésére” – fogalmaz Tomasz Zebrowski, a Stora Enso közép-európai csomagolási megoldásokért felelős egység alelnöke.

A márkatulajdonosok és a kereskedők támogatását már elnyertük az ezredfordulós generáció okosabb fogyasztására vonatkozóan. A jelentés bebizonyítja, hogy az ezredfordulós nemzedék a korábbi generációknál szívesebben vásárol környezetbarát terméket, közülük ötből négyen fontosnak tartják a csomagolást a vásárlás során. 85 százalékuk úgy gondolja, hogy a csomagolóanyag a márkaélmény részét képezi,  a többi generáció esetében ez a szám mindössze 71 százalék.A Stora Enso új jelentéséből az is kiderül, hogy az ezredfordulós nemzedék 44 százaléka hajlandó prémium árat fizetni a fenntartható csomagolással rendelkező termékért.  Legtöbbjük a rostalapú csomagolóanyagot tartja a leginkább fenntartható megoldásnak.

A Stora Enso jelentésében az is megtalálható, hogy a fenntartható csomagolóanyagok felhasználása újabb lehetőségeket kínál a kereskedők és márkatulajdonosok számára értékesítési mutatóik és árréseik növelésére. A 2-4%-os nettó értékesítési növekedés, valamint az érintett területek 1,0-2,5%-pont  EBIT-árrésnövekedése bizonyára meggyőzi majd az iparág vezető döntéshozóit, hogy fontolják meg a rostalapú csomagolásban rejlő lehetőségeket.

KEVESEN BÍZNAK A ZÖLD TERMÉKEKBEN
A fejlett országok fogyasztói társadalmainak nagy része a jövedelmét ritkán vagy egyáltalán nem fordítja környezetbarát termékekre, pedig felmérések szerint a lakosság 85 százalékát érdekelik a zöld megoldások. A vásárlók úgy gondolják, nem tudnak hosszú távon profitálni a termékekből,  sok esetben nem is áll a rendelkezésükre megfelelő mennyiségű információ.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo