1. Határozzuk meg a pontos célt
Azért fontos tisztázni, mert mindennek ez az alapja. Döntsük el még a hirdetés tervezésének elején, mit szeretnénk pontosan, mert az egész hirdetést egy cél köré érdemes felépíteni.
Cél lehet például:
- több eladott termék
- a hírlevelünkre feliratkozók számának növelése
- "beetető" termékek szétosztása
A célcsoport meghatározása során igyekszünk minél részletesebb képet festeni a reménybeli fogyasztóról. Ebben segít, ha meghatározzuk az alábbiakat:
- életkora
- neme
- lakóhelye
- családi állapota, élethelyzete
- anyagi körülményei
- szituáció, amelyben a terméket használja vagy a szolgáltatást igénybe veszi
- motivációk, attitűdök (mögöttes gondolatok)
Közvetlenül a cél meghatározása után a célpiacot kell meghatározni. Pontosabban azt a közösséget, akik vevők a termékünkre, szolgáltatásunkra. Hiába van ugyanis jól megfogalmazott célunk, ha nincs kinek eladnunk. (Célcsoportban sok kicsi többre megy!)Sokszor és sokan beleesnek a csapdába, hogy a mi termékünk igazából bárkinek szólhat, bárki igénybe tudja venni szolgáltatásinkat,mindenkinek jó és hasznos lehet. Sajnos ilyen termék,szolgáltatás nincs. Nem létezik olyan, ami mindenkit érdekel, ami mindenkinek egyformán jó. Marketinges berkekben erre szokták azt mondani, hogy ami mindenkihez szól, az igazából senkihez se.
3. Válasszuk ki és csoportosítsuk a kulcsszavakat
Meghatározhatunk egyszerre több célt illetve célcsoportot és minden egyes célpiacra egy speciális, személyre szabott hirdetést írhatunk, különböző stílusban, szövegezéssel. A kulcsszavakat úgy válasszuk ki, hogy azok a célpiac internetezési szokásaival egybeessenek.
4. Ne másoljuk a konkurensek hirdetéseit
Mindenképp nézzük meg a konkurensek hirdetéseit, tanulmányozzuk át azokat alaposan. Nyomtassuk ki, tegyük ki jól látható helyre, hogy mindig figyelmeztessen minket, valahányszor ránézünk, hogy semmiképpen se másoljuk a kudarcra ítélt vacak hirdetéseket!
5. Nézzük meg, milyen kulcsszavaknál jelennek meg a hirdetéseink
Ez azért fontos, mert olyan keresésnél (azaz olyan kulcsszavakra) megjelenhet a hirdetésünk, amire igazából nem is licitált, nem is vette fel konkrétan kulcsszónak. Az Adwordsben elemezhetjük ezeket a kulcsszavakat, pontosabban ezeknek a kulcsszavaknak a jelentős részét. A funkció neve: keresési kifejezések. A jelentést az alábbiak szerint tudjuk előhívni:
- Lépjünk a Kulcsszavak fülre!
- Kattintson a Részletek gombra!
- Válassza ki a Keresési kifejezések résznél a Kiválasztott vagy a Mind opciót!
6. Készítsünk magas minőségű céloldalt
Fontos, hogy olyan céloldalt állítsunk be, ami szabad utat ad céljaink eléréséhez. A fogadó oldal akkor a legjobb, ha semmiben sem akadályozza, hogy a látogató megérkezzen abba a célba, amit elvárunk tőle. Amennyiben ez egy hírlevél feliratkozás, akkor a feliratkozó űrlapon és az azt megelőző szövegen kívül semmi mást ne tegyünk az érkező oldalra. A hirdetésünk közvetlenül a megfelelő termék adatlapjára mutasson! Ha például fúrókat hirdetünk, eszünkbe se jusson a kezdőlapra küldeni a látogatókat, akik az akciós fúró reklámját látva kattintottak. Ez az egyik legfontosabb lépés, mégis ezen csúsznak el a legtöbben. (Mutatunk 7 alaphibát, amitől használhatatlan egy weboldal - így könnyebb lesz elkerülni őket.)