Adwords: mire ügyeljünk a kulcsszavaknál?

A jól, vagyis jó technikával kiválasztott kulcsszavak sok kattintást hoznak olcsón. Ezzel szemben a rosszul kiválasztottak is sok kattintás hoznak, de a végén annyit fizetünk, hogy a gatyánk is rámegy. Íme néhány hasznos trükk, amivel elsajátíthatjuk az ideális módszert.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: Pixabay

A kulcsszavak kiválasztása fontos feladat. Leginkább azért, mert a látogatottság nagyságát határozza meg, továbbá jelentős hatása van az átkattintás árára. Minden kulcsszóhoz tartozik egy illesztés típus. Az illesztés típusa határozza meg, hogy a megadott kulcsszó és a keresőbe írt kifejezések milyen egyezésénél jelennek meg a hirdetések.

1. Általános egyezés

Elengedhetetlen a hirdetések alapértelmezett beállítása. A keresőbe írt kifejezésben bármilyen sorrendben szerepelhetnek a kulcsszavak. Amennyiben a keresés tartalmazza az összes szót, akkor meg fog jelenni a hirdetés, ahogy az alábbi példa is jól mutatja:

-          Használt számítógép

-          Használt számítógép vásárlás

-          Használt számítógép alkatrészek

-          Használt alaplap számítógép alkatrész

Az általános illesztéssel kapcsolatos leggyakoribb problémák egyike, hogy néha akkor is megjelenik a hirdetés, ha semmi köze a kereséshez, habár a keresett kifejezés tartalmazza az összes kulcsszót. Az előző példánál maradva így fordulhat elő az alábbi kifejezés is:  Számítógép csere használt Nintendór

Így csökkenthetjük Adwords-kampányunk költségeit
Többszázezer forintot is elkölthetünk Adwords-kampányra, ha nem értünk hozzá. A cél, hogy minél kisebb ráfordítással, a lehető leghatékonyabb kampányt készíteni, vagyis a legtöbb releváns kattintást elérni. Íme 5 spórolós tipp.
2. Kifejezés-egyezés

Csak akkor jelenik meg a hirdetés, ha a kulcsszavak pontosan ugyanolyan sorrendben követik egymást a keresett kifejezésben. Ezzel küszöbölhetjük ki az általános illesztés pontatlanságát.

Megjelenik a hirdetés, ha pontosan ugyanolyan a sorrend:

használt számítógép olcsón

használt számítógép alkatrész

De vigyázzunk, mert nem jelenik meg a hirdetés, ha borul a sorrend, mint az alábbi kifejezéseknél:

számítógép bolt használt

számítógép hálózathoz használt rout

3. Pontos egyezés

Csak abban az esetben jelenik meg a hirdetés, ha a keresőbe írt kifejezés pontosan megegyezik a kulcsszóval. Ezzel minden mellélövés teljesen kizárható. Számít a sorrend és a szavak száma is. Semmiben sem térhet el a keresett kifejezés a kulcsszótól - vagy nem jelenik meg a hirdetés. Az AdWords kampányoknál sokan használják azokat a kulcsszavakat, amire többen keresnek. Nyilvánvalóan jó üzlet, de érdemes szem előtt tartanunk, hogy a kulcsszó, amire sokan keresnek, azt a Google is drágábban adja. Ez az egyszerű trükk sokat segíthet nekünk abban, hogy olcsó kattintásokat szerezzünk.

További hasznos tanácsokat itt talál a témában!

7 alaphiba, amitől használhatatlan lesz a honlap
Egy weboldal kialakítása drága és hosszadalmas folyamat. Jó lenne, ha visszahozná a befektetést. De ha a honlapunk nem felhasználóbarát, túl trendi, vagy nem található meg rajta a keresett információ, nem várhatunk tőle sokat. Összegyűjtöttük a 7 leggyakoribb hibát, ami elkergeti a látogatókat.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo