Adwords: mire ügyeljünk a kulcsszavaknál?

A jól, vagyis jó technikával kiválasztott kulcsszavak sok kattintást hoznak olcsón. Ezzel szemben a rosszul kiválasztottak is sok kattintás hoznak, de a végén annyit fizetünk, hogy a gatyánk is rámegy. Íme néhány hasznos trükk, amivel elsajátíthatjuk az ideális módszert.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A kulcsszavak kiválasztása fontos feladat. Leginkább azért, mert a látogatottság nagyságát határozza meg, továbbá jelentős hatása van az átkattintás árára. Minden kulcsszóhoz tartozik egy illesztés típus. Az illesztés típusa határozza meg, hogy a megadott kulcsszó és a keresőbe írt kifejezések milyen egyezésénél jelennek meg a hirdetések.

1. Általános egyezés

Elengedhetetlen a hirdetések alapértelmezett beállítása. A keresőbe írt kifejezésben bármilyen sorrendben szerepelhetnek a kulcsszavak. Amennyiben a keresés tartalmazza az összes szót, akkor meg fog jelenni a hirdetés, ahogy az alábbi példa is jól mutatja:

-          Használt számítógép

-          Használt számítógép vásárlás

-          Használt számítógép alkatrészek

-          Használt alaplap számítógép alkatrész

Az általános illesztéssel kapcsolatos leggyakoribb problémák egyike, hogy néha akkor is megjelenik a hirdetés, ha semmi köze a kereséshez, habár a keresett kifejezés tartalmazza az összes kulcsszót. Az előző példánál maradva így fordulhat elő az alábbi kifejezés is:  Számítógép csere használt Nintendór

Így csökkenthetjük Adwords-kampányunk költségeit
Többszázezer forintot is elkölthetünk Adwords-kampányra, ha nem értünk hozzá. A cél, hogy minél kisebb ráfordítással, a lehető leghatékonyabb kampányt készíteni, vagyis a legtöbb releváns kattintást elérni. Íme 5 spórolós tipp.
2. Kifejezés-egyezés

Csak akkor jelenik meg a hirdetés, ha a kulcsszavak pontosan ugyanolyan sorrendben követik egymást a keresett kifejezésben. Ezzel küszöbölhetjük ki az általános illesztés pontatlanságát.

Megjelenik a hirdetés, ha pontosan ugyanolyan a sorrend:

használt számítógép olcsón

használt számítógép alkatrész

De vigyázzunk, mert nem jelenik meg a hirdetés, ha borul a sorrend, mint az alábbi kifejezéseknél:

számítógép bolt használt

számítógép hálózathoz használt rout

3. Pontos egyezés

Csak abban az esetben jelenik meg a hirdetés, ha a keresőbe írt kifejezés pontosan megegyezik a kulcsszóval. Ezzel minden mellélövés teljesen kizárható. Számít a sorrend és a szavak száma is. Semmiben sem térhet el a keresett kifejezés a kulcsszótól - vagy nem jelenik meg a hirdetés. Az AdWords kampányoknál sokan használják azokat a kulcsszavakat, amire többen keresnek. Nyilvánvalóan jó üzlet, de érdemes szem előtt tartanunk, hogy a kulcsszó, amire sokan keresnek, azt a Google is drágábban adja. Ez az egyszerű trükk sokat segíthet nekünk abban, hogy olcsó kattintásokat szerezzünk.

További hasznos tanácsokat itt talál a témában!

7 alaphiba, amitől használhatatlan lesz a honlap
Egy weboldal kialakítása drága és hosszadalmas folyamat. Jó lenne, ha visszahozná a befektetést. De ha a honlapunk nem felhasználóbarát, túl trendi, vagy nem található meg rajta a keresett információ, nem várhatunk tőle sokat. Összegyűjtöttük a 7 leggyakoribb hibát, ami elkergeti a látogatókat.

Véleményvezér

Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 
Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo