Leskó Norbert, a MiniCRM alapítójának segítségével bemutatjuk az idei év legütősebb vevőszerző technikáit. Négy tanács, hogy az Ön weboldalán is magasabb legyen a koverzió.
1. Ne vigyük be az erdőbe!
Első lépésként az a legfontosabb, hogy az érdeklődők bármilyen hirdetésre kattintva egy dedikált céloldalra jussanak el. A legtöbb felhasználó nem hajlandó azzal tölteni az idejét, hogy kikeresse az őt érdeklő információt a honlapról - tehát mindenképpen meg kell könnyíteni a dolgát, és egyből elé rakni az őket érdeklő tartalmat.
A céloldalt kétféleképpen lehet felépíteni. A marketingesek tanácsa, hogy az oldalon egyetlen cselekvésre buzdító gomb (call to action, CTA) legyen, a sales-eseké pedig az, hogy ne igen-nem kérdést tegyünk fel, hanem egy kérdésnek két változatát. Például: ne azt kérdezdzük hogy “Hozhatok kávét?”, hanem azt, hogy “Tejjel, vagy tej nélkül szereti a kávét?” „Teszteltük a tanácsokat, és arra jutottunk, hogy a marketinges megoldás 12.17 százalékos konverzióval járt, a sales-es pedig 15.99 százalékossal „– mondta Leskó Norbert.
(A Piac&Profit konferenciát szervez, amelyben az idei legmenőbb webáruház trendekről szerezhet fontos és hasznos információkat! A 2015-ös év webáruházi trendjeit alapvetően befolyásolni fogja a vasárnapi zárva tartás március közepi életbe lépése. Szakértők egybehangzó véleménye szerint a rendelkezés egyértelműen a webáruházaknak fog kedvezni. 2014-ben a webáruházak forgalma egy év alatt majd 30 %-kal növekedett. A növekedés idén még nagyobb tempót vehet. További részletek és jelentkezés a konferenciára ITT!)
2. Kezeljük a felmerülő kérdéseket!
2015 meghatározó trendje a kifogáskezelés lesz. Érdemes kipróbálni,hogy mi történik akkor, ha a feliratkozó űrlap mellett lekezeljük a leggyakrabban visszatérő problémákat és kérdéseket egy mini GYIK formájában Véli Leskó, aki szerint ezzel jelentős növekedést tapasztalhatunk a konverziós rátánkban.
Egy felmérésből kiderült, hogy a vállalkozások túlnyomó többsége vagy 5 percen belül hívja vissza az érdeklődőit, vagy több mint egy nap után, vagy soha. Szintén érdekes, bár nem túl meglepő statisztika, hogy a vevők fele attól vásárol, aki először felveszi vele a kapcsolatot. Minél gyorsabban reagálunk az érdeklődésre, annál magasabb konverziós rátát érhetünk el.
4. Adjunk valami pluszt!
Magyarországra jellemző, hogy a vállalkozók belemennek egy árversenybe a konkurenciával, és hajlamosak az akciókat, kedvezményeket kommunikálják a vásárlók felé. Az új év nyerő stratégiája viszont annak ígérkezik, ha nem a legolcsóbb terméket próbáljuk eladni, hanem inkább valami olyan pluszt kínálunk mellé, amit a konkurencia nem tud, vagy akar megadni. Így reális áron jó minőségű terméket árulhatunk, és a vevő számára sem a pár forint árkülönbség lesz a döntő a vásárláskor.
Leskó Norbert jótanácsa 2015-re: “A csodaszer az, ha tudod, hogy nincs csodaszer. Cégünk fellendítéséhez titkos trükkök hajszolása helyett az ügyfeleink valódi igényeit próbáljuk megérteni, és azokat a lehető legjobb minőségben kiszolgálni.”