Ami igazán fontos, azt nem tesszük közzé

A közösségi médiahasználat több mint hatvan százaléka „fű alatt” zajlik, azaz nem kerül nyilvánosságra.Pedig a téma marketing szempontból is releváns: itt történik az utazási és karriertémák megosztásainak 80 százaléka.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A dark social (magyarul kb. láthatatlan közösség) kifejezés a webes megosztásokból származó forgalom egy bizonyos részére utal, amely nem a közösségi média publikus csatornáin zajlik, és emiatt a szoftveres analitikai megoldások sem tudnak vele sok mindent kezdeni. Itt elsősorban a chatprogramokban, emailekben vagy fórumbejegyzésekben küldött copy+paste hivatkozásokra kell gondolni, amelyeket a felhasználók célzottan küldenek egy-egy személynek vagy jól meghatározható közösségnek.

A hirdetők és a közösségi marketinggel foglalkozó anyagok figyelme általában a light (látható) platformokra, így például a Facebookra vagy a Twitterre irányul, pedig a tényleges forgalom legnagyobb része éppen a láthatatlan közösségi csatornákon zajlik. A RadiumOne hirdetési szolgáltató 9 ezer fős felhasználói mintán végzett felmérése számszerűsíti is ezeket az arányokat: az összes tartalommegosztás közel 60 százaléka a dark social területén történik, amit egyébként az internetezők 93 százaléka használ rendszeresen - írta együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.

Cuki a macskám, vedd meg a lakásom

A láthatatlan, általában egy-az-egyben típusú megosztások bizonyos témákban különösen jellemzőek: a kutatás szerint ilyen az elküldött művészeti vagy szórakoztató tartalmak 80 százaléka és a karrier- vagy utazási témák 78 százaléka. Összehasonlításképpen, a dedikált közösségi csatornák a kisállatokban (84 százalék), a családi vagy nevelési kérdésekben (63 százalék) vagy az ingatlanos témákban (55 százalék) erősek – jól látszik, hogy az egyes platformok nem csak a megosztások számában, de azok tárgyában is különbözőek.

A képet tovább árnyalja, hogy minél magasabb egy felhasználó életkora, annál szívesebben használja a dark social megosztásokat: míg a 16-34 éves korosztálynak csak 19 százaléka alkalmaz kizárólag láthatatlan megosztásokat, addig az 55 év felettiek körében ez az arány már eléri a 46 százalékot. A forgalmi források megoszlása egyébként regionálisan is változik, ami esetenként azt jelenti, hogy két különböző kontinensen akár fordított megoszlásokat tapasztalhatunk.

A cikk folytatása itt olvasható!

Nem a miénk a közösségi oldalas kapcsolatrendszerünk?
Pár éve egy brit bíróság LinkedIn kapcsolatainak átadására kötelezett egy munkavállalót – vagyis azok a döntés szerint a munkáltató tulajdonát képezik. De mi a helyzet itthon?

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo