Ami igazán fontos, azt nem tesszük közzé

A közösségi médiahasználat több mint hatvan százaléka „fű alatt” zajlik, azaz nem kerül nyilvánosságra.Pedig a téma marketing szempontból is releváns: itt történik az utazási és karriertémák megosztásainak 80 százaléka.

Kép: Pixabay

A dark social (magyarul kb. láthatatlan közösség) kifejezés a webes megosztásokból származó forgalom egy bizonyos részére utal, amely nem a közösségi média publikus csatornáin zajlik, és emiatt a szoftveres analitikai megoldások sem tudnak vele sok mindent kezdeni. Itt elsősorban a chatprogramokban, emailekben vagy fórumbejegyzésekben küldött copy+paste hivatkozásokra kell gondolni, amelyeket a felhasználók célzottan küldenek egy-egy személynek vagy jól meghatározható közösségnek.

A hirdetők és a közösségi marketinggel foglalkozó anyagok figyelme általában a light (látható) platformokra, így például a Facebookra vagy a Twitterre irányul, pedig a tényleges forgalom legnagyobb része éppen a láthatatlan közösségi csatornákon zajlik. A RadiumOne hirdetési szolgáltató 9 ezer fős felhasználói mintán végzett felmérése számszerűsíti is ezeket az arányokat: az összes tartalommegosztás közel 60 százaléka a dark social területén történik, amit egyébként az internetezők 93 százaléka használ rendszeresen - írta együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.

Cuki a macskám, vedd meg a lakásom

A láthatatlan, általában egy-az-egyben típusú megosztások bizonyos témákban különösen jellemzőek: a kutatás szerint ilyen az elküldött művészeti vagy szórakoztató tartalmak 80 százaléka és a karrier- vagy utazási témák 78 százaléka. Összehasonlításképpen, a dedikált közösségi csatornák a kisállatokban (84 százalék), a családi vagy nevelési kérdésekben (63 százalék) vagy az ingatlanos témákban (55 százalék) erősek – jól látszik, hogy az egyes platformok nem csak a megosztások számában, de azok tárgyában is különbözőek.

A képet tovább árnyalja, hogy minél magasabb egy felhasználó életkora, annál szívesebben használja a dark social megosztásokat: míg a 16-34 éves korosztálynak csak 19 százaléka alkalmaz kizárólag láthatatlan megosztásokat, addig az 55 év felettiek körében ez az arány már eléri a 46 százalékot. A forgalmi források megoszlása egyébként regionálisan is változik, ami esetenként azt jelenti, hogy két különböző kontinensen akár fordított megoszlásokat tapasztalhatunk.

A cikk folytatása itt olvasható!

Nem a miénk a közösségi oldalas kapcsolatrendszerünk?
Pár éve egy brit bíróság LinkedIn kapcsolatainak átadására kötelezett egy munkavállalót – vagyis azok a döntés szerint a munkáltató tulajdonát képezik. De mi a helyzet itthon?

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo