Új vevők után ácsingóznak a cégek

A magyar kis- és középvállalkozások (kkv-k) 49 százaléka tervezi fejleszteni vállalati marketingjét jövőre. Fejlődési lehetőséget leginkább az új vevők megszerzésében és a régi ügyfelek kezelésében látnak a cégek.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

Vajon mennyire tudatosan és előrelátóan döntenek az 50 millió és 3 milliárd közötti árbevételű cégek vezetői a vállalkozásuk fejlesztése során, s milyen fejlesztéseket terveznek a következő évben – erre keresték a választ az Összefogás a Tudatos Vállalkozókért elnevezésű országos kampány és kutatás során, amelyet a Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. koordinált.

Annak a kérdésnek a megválaszolása során, hogy mit gondolnak a saját iparágukról („Könnyebb vagy nehezebb lett iparágának helyzete az elmúlt évben?”) nagyobb arányban vannak a bizakodóak, többen állították, hogy „egyre könnyebb az iparáguk helyzete.” Persze ez a kijelentés nagyon iparágspecifikus. A vállalati marketing fejlesztését például 1567 cég tervezi (49%), ők leginkább az új vevőszerzésben és a régi vevők kezelésében látják fejlődésüket. (Az új IT-eszközök és lehetőségek kihasználásával megtudhatjuk, mire vágyik a vevő!)

Informatikai fejlesztésében 1391 cég (43%) gondolkodik, főképp hogy miként tudják hatékonyabbá tenni informatikai rendszerüket úgy, hogy kövesse az innovatív rendszereket, amivel gyorsan és a vásárlói igényeknek megfelelően tudják kiszolgálni az ügyfeleket. A kutatási összefoglalóból az is kiderült, hogy rendkívüli mértékben megnövekedett az adatbiztonság iránti igény. (Nem is árt az IT-fejlesztés a kkv-knál, hiszen sokuk még szinte középkori módszerekkel dolgozik.)

Ügyviteli, vállalatirányítási rendszer fejlesztésében 1068 cég gondolkodik (33%) Annyira felgyorsult a világ, hogy szükségessé vált a megfelelő gyors vezetői döntések meghozatalához a cég azonnal lehívható statisztikáira. Nagy hangsúlyt kapott a kutatásban az alkalmazottak továbbképzése, főképp az értékesítési és nyelvi oktatás. Nagyobb vállalatok visszajelzéseiben kiemelt szerepet kapott a környezettudatosság. Ők nagy gondot fordítanak az energiafelhasználására, a zöld nyomtatásra, és az irodaszer-beszerzések optimalizálására.

Összességében elmondható, hogy a cégek fejlesztéseik első lépéseként a meglévő eszközeik és forrásaik optimalizálásával, fejlesztésével, jobb kihasználásával kezdik, s csak ezután döntenek az új beruházásokról. Jellemzően egy cég 3-4 területen is tervezi a jövőben fejlesztéseit.

Nem félnek az újtól a kisvállalkozások
Opportunista a kisvállalatok marketingje: mindent kipróbálnak, majd használják, ami működik. A Facebook működik, ezért azt használják a legtöbben – már többen, mint a Goggle Adwords-öt. Közben fejben készítenek marketing tervet és van, aki szégyenszemre spammel is.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo