Új vevők után ácsingóznak a cégek

A magyar kis- és középvállalkozások (kkv-k) 49 százaléka tervezi fejleszteni vállalati marketingjét jövőre. Fejlődési lehetőséget leginkább az új vevők megszerzésében és a régi ügyfelek kezelésében látnak a cégek.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Vajon mennyire tudatosan és előrelátóan döntenek az 50 millió és 3 milliárd közötti árbevételű cégek vezetői a vállalkozásuk fejlesztése során, s milyen fejlesztéseket terveznek a következő évben – erre keresték a választ az Összefogás a Tudatos Vállalkozókért elnevezésű országos kampány és kutatás során, amelyet a Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. koordinált.

Annak a kérdésnek a megválaszolása során, hogy mit gondolnak a saját iparágukról („Könnyebb vagy nehezebb lett iparágának helyzete az elmúlt évben?”) nagyobb arányban vannak a bizakodóak, többen állították, hogy „egyre könnyebb az iparáguk helyzete.” Persze ez a kijelentés nagyon iparágspecifikus. A vállalati marketing fejlesztését például 1567 cég tervezi (49%), ők leginkább az új vevőszerzésben és a régi vevők kezelésében látják fejlődésüket. (Az új IT-eszközök és lehetőségek kihasználásával megtudhatjuk, mire vágyik a vevő!)

Informatikai fejlesztésében 1391 cég (43%) gondolkodik, főképp hogy miként tudják hatékonyabbá tenni informatikai rendszerüket úgy, hogy kövesse az innovatív rendszereket, amivel gyorsan és a vásárlói igényeknek megfelelően tudják kiszolgálni az ügyfeleket. A kutatási összefoglalóból az is kiderült, hogy rendkívüli mértékben megnövekedett az adatbiztonság iránti igény. (Nem is árt az IT-fejlesztés a kkv-knál, hiszen sokuk még szinte középkori módszerekkel dolgozik.)

Ügyviteli, vállalatirányítási rendszer fejlesztésében 1068 cég gondolkodik (33%) Annyira felgyorsult a világ, hogy szükségessé vált a megfelelő gyors vezetői döntések meghozatalához a cég azonnal lehívható statisztikáira. Nagy hangsúlyt kapott a kutatásban az alkalmazottak továbbképzése, főképp az értékesítési és nyelvi oktatás. Nagyobb vállalatok visszajelzéseiben kiemelt szerepet kapott a környezettudatosság. Ők nagy gondot fordítanak az energiafelhasználására, a zöld nyomtatásra, és az irodaszer-beszerzések optimalizálására.

Összességében elmondható, hogy a cégek fejlesztéseik első lépéseként a meglévő eszközeik és forrásaik optimalizálásával, fejlesztésével, jobb kihasználásával kezdik, s csak ezután döntenek az új beruházásokról. Jellemzően egy cég 3-4 területen is tervezi a jövőben fejlesztéseit.

Nem félnek az újtól a kisvállalkozások
Opportunista a kisvállalatok marketingje: mindent kipróbálnak, majd használják, ami működik. A Facebook működik, ezért azt használják a legtöbben – már többen, mint a Goggle Adwords-öt. Közben fejben készítenek marketing tervet és van, aki szégyenszemre spammel is.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo