Új vevők után ácsingóznak a cégek

A magyar kis- és középvállalkozások (kkv-k) 49 százaléka tervezi fejleszteni vállalati marketingjét jövőre. Fejlődési lehetőséget leginkább az új vevők megszerzésében és a régi ügyfelek kezelésében látnak a cégek.

Kép: Pixabay

Vajon mennyire tudatosan és előrelátóan döntenek az 50 millió és 3 milliárd közötti árbevételű cégek vezetői a vállalkozásuk fejlesztése során, s milyen fejlesztéseket terveznek a következő évben – erre keresték a választ az Összefogás a Tudatos Vállalkozókért elnevezésű országos kampány és kutatás során, amelyet a Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. koordinált.

Annak a kérdésnek a megválaszolása során, hogy mit gondolnak a saját iparágukról („Könnyebb vagy nehezebb lett iparágának helyzete az elmúlt évben?”) nagyobb arányban vannak a bizakodóak, többen állították, hogy „egyre könnyebb az iparáguk helyzete.” Persze ez a kijelentés nagyon iparágspecifikus. A vállalati marketing fejlesztését például 1567 cég tervezi (49%), ők leginkább az új vevőszerzésben és a régi vevők kezelésében látják fejlődésüket. (Az új IT-eszközök és lehetőségek kihasználásával megtudhatjuk, mire vágyik a vevő!)

Informatikai fejlesztésében 1391 cég (43%) gondolkodik, főképp hogy miként tudják hatékonyabbá tenni informatikai rendszerüket úgy, hogy kövesse az innovatív rendszereket, amivel gyorsan és a vásárlói igényeknek megfelelően tudják kiszolgálni az ügyfeleket. A kutatási összefoglalóból az is kiderült, hogy rendkívüli mértékben megnövekedett az adatbiztonság iránti igény. (Nem is árt az IT-fejlesztés a kkv-knál, hiszen sokuk még szinte középkori módszerekkel dolgozik.)

Ügyviteli, vállalatirányítási rendszer fejlesztésében 1068 cég gondolkodik (33%) Annyira felgyorsult a világ, hogy szükségessé vált a megfelelő gyors vezetői döntések meghozatalához a cég azonnal lehívható statisztikáira. Nagy hangsúlyt kapott a kutatásban az alkalmazottak továbbképzése, főképp az értékesítési és nyelvi oktatás. Nagyobb vállalatok visszajelzéseiben kiemelt szerepet kapott a környezettudatosság. Ők nagy gondot fordítanak az energiafelhasználására, a zöld nyomtatásra, és az irodaszer-beszerzések optimalizálására.

Összességében elmondható, hogy a cégek fejlesztéseik első lépéseként a meglévő eszközeik és forrásaik optimalizálásával, fejlesztésével, jobb kihasználásával kezdik, s csak ezután döntenek az új beruházásokról. Jellemzően egy cég 3-4 területen is tervezi a jövőben fejlesztéseit.

Nem félnek az újtól a kisvállalkozások
Opportunista a kisvállalatok marketingje: mindent kipróbálnak, majd használják, ami működik. A Facebook működik, ezért azt használják a legtöbben – már többen, mint a Goggle Adwords-öt. Közben fejben készítenek marketing tervet és van, aki szégyenszemre spammel is.

Véleményvezér

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo