Hét fotó, amit soha ne töltsünk fel profilképnek!

Habár virágkorát éli az önmagunkról készített fotók megosztása a közösségi oldalakon (selfiezés), a professzionális szakmai közösségekben, így például a LinkedInen jobb, ha alaposan megválasztjuk, milyen képet töltünk fel magunkról.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kerüljük a félreérthető szituációkat – Kép: failblog.org

Ma már minden közösségi oldalon elöntenek minket ismerőseink és barátaink magukról készített vicces vagy viccesnek szánt selfie-jei. Azonban sokat ezek közül a képek közül nem biztos, hogy érdemes felhasználnunk profilképként az olyan professzionális közösségi oldalakon, mint a LinkedIn. Akár üzleti partnert, akár új karrierlehetőséget keresünk ugyanis, fontos az első benyomás. (Erről itt olvashatja szakértőnk írását.)

Ha bizonytalanok is vagyunk a külsőnkkel kapcsolatban, akkor sem szabad a profilképünkhöz valami vicces állatfigurát feltölteni, főleg ugyanis Magyarországon egyre inkább elvárás még az önéletrajzokban is a fényképes bemutatkozás, az igazán menő pedig a video-cv. Viszont ha vicces vagy értékelhetetlen képet töltünk fel magunkról, akkor sokat árthatunk az imidzsünknek. Ezért bemutatunk nyolc olyan képtípust, ami az utóbbi időkben elterjedt a felhasználók között a közösségi oldalakon, viszont professzionális bemutatkozásunkban (akár a LinkedInen, akár máshol) soha, semmilyen körülmények között ne használjuk őket!

Csókos selfie a tükörben

Ez a messze legelterjedtebb képtípus a Facebook-on – és pontosan oda is való. Professzionális bemutatkozásnál kerülendő a használata, mivel a legjobb esetben is amatőrnek tüntet fel minket, még akkor is, ha a legdrágább öltönyünkben pózolunk a fürdőszobai tükör előtt.

Milyen a jó céges portré?
Ma már a professzionális viselkedés- és öltözködéskultúra része a személyes és üzleti imázs – egyre tudatosabb – kézben tartása. Ennek egyik legfontosabb eleme a lehető legjobb arckép használata. De mi számít jónak?
Trendi filter

Szintén népszerű elfoglaltság a magunkról készített képet valamilyen filteren átfuttatni, hogy így egy film noir szereplőjeként, vagy egy népszerű horrorfilmben eltorzult képekhez hasonló formában jelenjünk meg. Bár a lehetőségek száma végtelen, és csak a kreativitásunk szab határt az így elkészíthető képeinknek, profilként inkább ne használjuk, mert olyan személyként tűnünk fel, aki nem biztos a megjelenésében, illetve önmagában.

„Utálom a világot, és a világ is utál”

Ne válasszunk olyan profilképet, ahol egy norvég filmdráma főszereplőjeként komor arccal nézünk a kamerába. Ugyan a szomorkás arckifejezés komolyabbnak láttat minket, ettől nem leszünk szimpatikusabbak (hacsak nem egy norvég filmdrámához keresnek szereplőket). Éppen ellenkezőleg, pszichológiai tesztek bizonyítják, hogy a mosolygó arcokat szimpatikusabbnak, vonzóbbnak találjuk, mint a komor arckifejezésű embereket. Ezért bátran mosolyogjunk (de ne röhögjünk) a fotón!

Egész alakos, vicces beállás

Népszerűek a vicces beállások, a nindzsának öltözött vagy terepjáróval pózoló, szereplők profilképei. Ám a profilképek a legtöbb esetben arra szolgálnak, hogy a felhasználójuk arca alapján könnyen azonosíthassuk a figyelmünket felkeltő bejegyzés szerzőjét. Ha egész testünk látható a képen, akkor a profilképen az arcunk csak alig-alig lesz kivehető, ezért ha lehet, kerüljük az egész alakos képek használatát a profilképek esetén. Különösen a vicces beállásokat és jelmezeket – amelyek ismét csak komolytalannak hatnak –, hacsak nem vagyunk tényleg nindzsák.

Csatolnánk ezt egy önéletrajzhoz? – Kép: failblog.org

Köszönj Buksinak!

A profi partnerek és fejvadászok többsége is állatbarát. Azonban senki sem a cicára, kutyusra vagy cuki pofit vágó tengerimalacra kíváncsi, hanem alkalmas jelöltet vagy üzleti partnert keres. Így legyen az imádnivaló szőrgombolyag helyett inkább egy megfelelő profilképünk – egyedül.

Hoppá, lemaradt a fülem!

Ha már profilképet készítünk magunkról, akkor lehetőleg ügyeljünk arra, hogy az egész arcunk benne legyen. Azok a fotók, amelyeken csak profilból látszunk, vagy véletlenül levágtuk a photoshopban az állunkat, összecsapottnak hatnak – és ami a legrosszabb, nem keltenek professzionális benyomást. Mutassuk meg az arcunkat, az egész arcunkat, és csak azt!

A „nem érdekel” sziluett

Sok felhasználó nem is veszi a fáradságot, hogy egyáltalán feltöltsön profilképet magáról, ilyenkor jelenik meg a „default” sziluett. Ez a személytelen alak viszont azt sugallja, hogy csak félszívvel keresünk állást, befektetőt vagy üzleti partnert. Lehetőség szerint vegyünk erőt magunkon, és töltsünk fel magunkról profilképet.

Milyen a jó önéletrajzfotó?
Hiába egy jól összeállított önéletrajz, álláspályázatunk könnyen elbukhat egy rossz fotó miatt. Ugyan a személyzeti szakember csupán egy-két percet tölt el egy cv-vel, a fénykép keltette hatás meghatározó lehet. Milyen egy jó kép? Milyen hibákat követnek el a pályázók?

Véleményvezér

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár 

Az ember azt hinné, hogy az emberek a végtelenig vezethetők ígéretekkel.
Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére

Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére 

Nagyon vonzóak az ingyenes étkezések.
Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén

Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén 

Mindenhol szabad a véleménynyilvánítás, vagy csak a Facebookon?
Argentínában beszántják az adóhivatalt

Argentínában beszántják az adóhivatalt 

Nem Orbán Viktort követik.
Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo