Hét fotó, amit soha ne töltsünk fel profilképnek!

Habár virágkorát éli az önmagunkról készített fotók megosztása a közösségi oldalakon (selfiezés), a professzionális szakmai közösségekben, így például a LinkedInen jobb, ha alaposan megválasztjuk, milyen képet töltünk fel magunkról.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kerüljük a félreérthető szituációkat – Kép: failblog.org

Ma már minden közösségi oldalon elöntenek minket ismerőseink és barátaink magukról készített vicces vagy viccesnek szánt selfie-jei. Azonban sokat ezek közül a képek közül nem biztos, hogy érdemes felhasználnunk profilképként az olyan professzionális közösségi oldalakon, mint a LinkedIn. Akár üzleti partnert, akár új karrierlehetőséget keresünk ugyanis, fontos az első benyomás. (Erről itt olvashatja szakértőnk írását.)

Ha bizonytalanok is vagyunk a külsőnkkel kapcsolatban, akkor sem szabad a profilképünkhöz valami vicces állatfigurát feltölteni, főleg ugyanis Magyarországon egyre inkább elvárás még az önéletrajzokban is a fényképes bemutatkozás, az igazán menő pedig a video-cv. Viszont ha vicces vagy értékelhetetlen képet töltünk fel magunkról, akkor sokat árthatunk az imidzsünknek. Ezért bemutatunk nyolc olyan képtípust, ami az utóbbi időkben elterjedt a felhasználók között a közösségi oldalakon, viszont professzionális bemutatkozásunkban (akár a LinkedInen, akár máshol) soha, semmilyen körülmények között ne használjuk őket!

Csókos selfie a tükörben

Ez a messze legelterjedtebb képtípus a Facebook-on – és pontosan oda is való. Professzionális bemutatkozásnál kerülendő a használata, mivel a legjobb esetben is amatőrnek tüntet fel minket, még akkor is, ha a legdrágább öltönyünkben pózolunk a fürdőszobai tükör előtt.

Milyen a jó céges portré?
Ma már a professzionális viselkedés- és öltözködéskultúra része a személyes és üzleti imázs – egyre tudatosabb – kézben tartása. Ennek egyik legfontosabb eleme a lehető legjobb arckép használata. De mi számít jónak?
Trendi filter

Szintén népszerű elfoglaltság a magunkról készített képet valamilyen filteren átfuttatni, hogy így egy film noir szereplőjeként, vagy egy népszerű horrorfilmben eltorzult képekhez hasonló formában jelenjünk meg. Bár a lehetőségek száma végtelen, és csak a kreativitásunk szab határt az így elkészíthető képeinknek, profilként inkább ne használjuk, mert olyan személyként tűnünk fel, aki nem biztos a megjelenésében, illetve önmagában.

„Utálom a világot, és a világ is utál”

Ne válasszunk olyan profilképet, ahol egy norvég filmdráma főszereplőjeként komor arccal nézünk a kamerába. Ugyan a szomorkás arckifejezés komolyabbnak láttat minket, ettől nem leszünk szimpatikusabbak (hacsak nem egy norvég filmdrámához keresnek szereplőket). Éppen ellenkezőleg, pszichológiai tesztek bizonyítják, hogy a mosolygó arcokat szimpatikusabbnak, vonzóbbnak találjuk, mint a komor arckifejezésű embereket. Ezért bátran mosolyogjunk (de ne röhögjünk) a fotón!

Egész alakos, vicces beállás

Népszerűek a vicces beállások, a nindzsának öltözött vagy terepjáróval pózoló, szereplők profilképei. Ám a profilképek a legtöbb esetben arra szolgálnak, hogy a felhasználójuk arca alapján könnyen azonosíthassuk a figyelmünket felkeltő bejegyzés szerzőjét. Ha egész testünk látható a képen, akkor a profilképen az arcunk csak alig-alig lesz kivehető, ezért ha lehet, kerüljük az egész alakos képek használatát a profilképek esetén. Különösen a vicces beállásokat és jelmezeket – amelyek ismét csak komolytalannak hatnak –, hacsak nem vagyunk tényleg nindzsák.

Csatolnánk ezt egy önéletrajzhoz? – Kép: failblog.org

Köszönj Buksinak!

A profi partnerek és fejvadászok többsége is állatbarát. Azonban senki sem a cicára, kutyusra vagy cuki pofit vágó tengerimalacra kíváncsi, hanem alkalmas jelöltet vagy üzleti partnert keres. Így legyen az imádnivaló szőrgombolyag helyett inkább egy megfelelő profilképünk – egyedül.

Hoppá, lemaradt a fülem!

Ha már profilképet készítünk magunkról, akkor lehetőleg ügyeljünk arra, hogy az egész arcunk benne legyen. Azok a fotók, amelyeken csak profilból látszunk, vagy véletlenül levágtuk a photoshopban az állunkat, összecsapottnak hatnak – és ami a legrosszabb, nem keltenek professzionális benyomást. Mutassuk meg az arcunkat, az egész arcunkat, és csak azt!

A „nem érdekel” sziluett

Sok felhasználó nem is veszi a fáradságot, hogy egyáltalán feltöltsön profilképet magáról, ilyenkor jelenik meg a „default” sziluett. Ez a személytelen alak viszont azt sugallja, hogy csak félszívvel keresünk állást, befektetőt vagy üzleti partnert. Lehetőség szerint vegyünk erőt magunkon, és töltsünk fel magunkról profilképet.

Milyen a jó önéletrajzfotó?
Hiába egy jól összeállított önéletrajz, álláspályázatunk könnyen elbukhat egy rossz fotó miatt. Ugyan a személyzeti szakember csupán egy-két percet tölt el egy cv-vel, a fénykép keltette hatás meghatározó lehet. Milyen egy jó kép? Milyen hibákat követnek el a pályázók?

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo