Ma már minden közösségi oldalon elöntenek minket ismerőseink és barátaink magukról készített vicces vagy viccesnek szánt selfie-jei. Azonban sokat ezek közül a képek közül nem biztos, hogy érdemes felhasználnunk profilképként az olyan professzionális közösségi oldalakon, mint a LinkedIn. Akár üzleti partnert, akár új karrierlehetőséget keresünk ugyanis, fontos az első benyomás. (Erről itt olvashatja szakértőnk írását.)
Ha bizonytalanok is vagyunk a külsőnkkel kapcsolatban, akkor sem szabad a profilképünkhöz valami vicces állatfigurát feltölteni, főleg ugyanis Magyarországon egyre inkább elvárás még az önéletrajzokban is a fényképes bemutatkozás, az igazán menő pedig a video-cv. Viszont ha vicces vagy értékelhetetlen képet töltünk fel magunkról, akkor sokat árthatunk az imidzsünknek. Ezért bemutatunk nyolc olyan képtípust, ami az utóbbi időkben elterjedt a felhasználók között a közösségi oldalakon, viszont professzionális bemutatkozásunkban (akár a LinkedInen, akár máshol) soha, semmilyen körülmények között ne használjuk őket!
Csókos selfie a tükörben
Ez a messze legelterjedtebb képtípus a Facebook-on – és pontosan oda is való. Professzionális bemutatkozásnál kerülendő a használata, mivel a legjobb esetben is amatőrnek tüntet fel minket, még akkor is, ha a legdrágább öltönyünkben pózolunk a fürdőszobai tükör előtt.
Szintén népszerű elfoglaltság a magunkról készített képet valamilyen filteren átfuttatni, hogy így egy film noir szereplőjeként, vagy egy népszerű horrorfilmben eltorzult képekhez hasonló formában jelenjünk meg. Bár a lehetőségek száma végtelen, és csak a kreativitásunk szab határt az így elkészíthető képeinknek, profilként inkább ne használjuk, mert olyan személyként tűnünk fel, aki nem biztos a megjelenésében, illetve önmagában.
„Utálom a világot, és a világ is utál”
Ne válasszunk olyan profilképet, ahol egy norvég filmdráma főszereplőjeként komor arccal nézünk a kamerába. Ugyan a szomorkás arckifejezés komolyabbnak láttat minket, ettől nem leszünk szimpatikusabbak (hacsak nem egy norvég filmdrámához keresnek szereplőket). Éppen ellenkezőleg, pszichológiai tesztek bizonyítják, hogy a mosolygó arcokat szimpatikusabbnak, vonzóbbnak találjuk, mint a komor arckifejezésű embereket. Ezért bátran mosolyogjunk (de ne röhögjünk) a fotón!
Egész alakos, vicces beállás
Népszerűek a vicces beállások, a nindzsának öltözött vagy terepjáróval pózoló, szereplők profilképei. Ám a profilképek a legtöbb esetben arra szolgálnak, hogy a felhasználójuk arca alapján könnyen azonosíthassuk a figyelmünket felkeltő bejegyzés szerzőjét. Ha egész testünk látható a képen, akkor a profilképen az arcunk csak alig-alig lesz kivehető, ezért ha lehet, kerüljük az egész alakos képek használatát a profilképek esetén. Különösen a vicces beállásokat és jelmezeket – amelyek ismét csak komolytalannak hatnak –, hacsak nem vagyunk tényleg nindzsák.
Köszönj Buksinak!
A profi partnerek és fejvadászok többsége is állatbarát. Azonban senki sem a cicára, kutyusra vagy cuki pofit vágó tengerimalacra kíváncsi, hanem alkalmas jelöltet vagy üzleti partnert keres. Így legyen az imádnivaló szőrgombolyag helyett inkább egy megfelelő profilképünk – egyedül.
Hoppá, lemaradt a fülem!
Ha már profilképet készítünk magunkról, akkor lehetőleg ügyeljünk arra, hogy az egész arcunk benne legyen. Azok a fotók, amelyeken csak profilból látszunk, vagy véletlenül levágtuk a photoshopban az állunkat, összecsapottnak hatnak – és ami a legrosszabb, nem keltenek professzionális benyomást. Mutassuk meg az arcunkat, az egész arcunkat, és csak azt!
A „nem érdekel” sziluett
Sok felhasználó nem is veszi a fáradságot, hogy egyáltalán feltöltsön profilképet magáról, ilyenkor jelenik meg a „default” sziluett. Ez a személytelen alak viszont azt sugallja, hogy csak félszívvel keresünk állást, befektetőt vagy üzleti partnert. Lehetőség szerint vegyünk erőt magunkon, és töltsünk fel magunkról profilképet.