11 éves a Facebook – és sokan már temetik

2004. február 4-én indult el a Facebook, a legnagyobb közösségi oldal így éppen ma lett 11 éves. Igaz, máris sokan temetik, mert a fiatalok egyre kevésbé használják: úgy érzik, mintha egy kínos családi ebéden lennének. Azonban marketingszempontból még mindig ez a legjobb választás a kkv-knak.

Kép: Pixabay

Pontosan ma 11 évvel ezelőtt, 2004. február negyedikén indult el a Facebook. Az eltelt évek alatt a világ legnagyobb közösségi oldalává nőtte ki magát: ma már négy kontinensen több milliárd felhasználó élvezi a közösségi háló előnyeit. Időről időre felröppennek hírek, amelyek temetik a Facebookot. Az oldal népszerűsége ugyanis csökkent a fiatalok körében. „Számunkra a Facebook halott. A Facebook valami olyasmi, amit mindenki használt korábban, mert menő volt, de most már olyan, mint egy kínos családi vacsora, ahonnan nem lehet lelépni” – írta Andrew Watts, az Austini Egyetem (Texas) hallgatója.

Különösen azóta hangzik fel gyakran a vészjósló előrejelzés, hogy a Facebook lecsökkentette a vállalati oldalak követőinek ingyenes elérését, ami egyes vélemények szerint így már nem hatékony. (Szakértőnk egy meglepő stratégiát javasol ennek a problémának a megoldására.) „A francokat!” – fakadt ki Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója a Piac& Profitnak. Véleménye szerint a Facebook ma olyan jól és hatékonyan működik, mint néhány évvel ezelőtt az online hírlevelek. Eközben pedig olcsóbb, mint a Google AdWords, és jobb számokat produkál, mint bármilyen más marketinglehetőség. Természetesen ha megfelelően használják.

Nézzük meg a Facebook-felhasználók korát az egyes országokban!

A 18–24 éves korosztály legmagasabb arányban Törökországban használja a Facebookot. Az 55 év feletti internetes közönség körében a honlap Dániában a legnépszerűbb. Hazánk mellett még Dánia az az ország, ahol a 18–24 éves korosztály a legkevésbé látogatja a Facebookot. A korosztályból csupán minden hatodik felhasználó keresi fel az oldalt (átlagosan 16 százalék). Törökországban pedig ebben a korosztályban a legnépszerűbb a közösségi oldal. Itt a 18–24 éves korcsoportból átlagosan minden harmadik felhasználó látogatja az oldalt (31 százalék).

Kép: Gemius

2014-ben a vizsgált országok szinte mindegyikében a 25–34 év közötti felhasználók voltak legnagyobb százalékban jelen a Facebookon, míg a látogatók legkisebb része 55 évesvagy annál idősebb volt. Kivétel Dánia, ahol a helyzet éppen fordított, azaz a Facebook.com a leginkább látogatott az 55 év feletti emberek körében, és a 18–24 évesek alkotják a legkisebb részét a közönségnek. Az összes vizsgált országban minden negyedik, ötödik Facebook-felhasználó 35–44 éves (19–26 százalék, az egyes országoktól függően).

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo