11 éves a Facebook – és sokan már temetik

2004. február 4-én indult el a Facebook, a legnagyobb közösségi oldal így éppen ma lett 11 éves. Igaz, máris sokan temetik, mert a fiatalok egyre kevésbé használják: úgy érzik, mintha egy kínos családi ebéden lennének. Azonban marketingszempontból még mindig ez a legjobb választás a kkv-knak.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Pontosan ma 11 évvel ezelőtt, 2004. február negyedikén indult el a Facebook. Az eltelt évek alatt a világ legnagyobb közösségi oldalává nőtte ki magát: ma már négy kontinensen több milliárd felhasználó élvezi a közösségi háló előnyeit. Időről időre felröppennek hírek, amelyek temetik a Facebookot. Az oldal népszerűsége ugyanis csökkent a fiatalok körében. „Számunkra a Facebook halott. A Facebook valami olyasmi, amit mindenki használt korábban, mert menő volt, de most már olyan, mint egy kínos családi vacsora, ahonnan nem lehet lelépni” – írta Andrew Watts, az Austini Egyetem (Texas) hallgatója.

Különösen azóta hangzik fel gyakran a vészjósló előrejelzés, hogy a Facebook lecsökkentette a vállalati oldalak követőinek ingyenes elérését, ami egyes vélemények szerint így már nem hatékony. (Szakértőnk egy meglepő stratégiát javasol ennek a problémának a megoldására.) „A francokat!” – fakadt ki Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója a Piac& Profitnak. Véleménye szerint a Facebook ma olyan jól és hatékonyan működik, mint néhány évvel ezelőtt az online hírlevelek. Eközben pedig olcsóbb, mint a Google AdWords, és jobb számokat produkál, mint bármilyen más marketinglehetőség. Természetesen ha megfelelően használják.

Nézzük meg a Facebook-felhasználók korát az egyes országokban!

A 18–24 éves korosztály legmagasabb arányban Törökországban használja a Facebookot. Az 55 év feletti internetes közönség körében a honlap Dániában a legnépszerűbb. Hazánk mellett még Dánia az az ország, ahol a 18–24 éves korosztály a legkevésbé látogatja a Facebookot. A korosztályból csupán minden hatodik felhasználó keresi fel az oldalt (átlagosan 16 százalék). Törökországban pedig ebben a korosztályban a legnépszerűbb a közösségi oldal. Itt a 18–24 éves korcsoportból átlagosan minden harmadik felhasználó látogatja az oldalt (31 százalék).

Kép: Gemius

2014-ben a vizsgált országok szinte mindegyikében a 25–34 év közötti felhasználók voltak legnagyobb százalékban jelen a Facebookon, míg a látogatók legkisebb része 55 évesvagy annál idősebb volt. Kivétel Dánia, ahol a helyzet éppen fordított, azaz a Facebook.com a leginkább látogatott az 55 év feletti emberek körében, és a 18–24 évesek alkotják a legkisebb részét a közönségnek. Az összes vizsgált országban minden negyedik, ötödik Facebook-felhasználó 35–44 éves (19–26 százalék, az egyes országoktól függően).

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo