Így pörgetheti fel az online bizniszt 2015-ben

Az e-mail marketing a vállalkozások egyik leghatékonyabb eszköze az ügyfelekkel történő rendszeres kapcsolattartásra és az értékesítés felturbózására. Azonban ezen a területen is megvannak azok a praktikák, melyek bevetésével többszörösére növelhető a befektetett munka eredménye.

Kép:SXC

Idén végleg parkolópályára kerülhet a „tömegekhez” szóló kommunikáció, még inkább a személyre szabott ajánlatok kerülnek előtérbe. Különösen így van ez az e-mail marketing területén, ahol az üzleti ajánlatok kiküldését is érdemes a potenciális vevők online viselkedéséhez igazítani. A 2015-ös év legfontosabb trendje azonban az, hogy az e-mail olvasás is mobilizálódik – mondja Fialka Krisztina, a ReachMedia cégvezetője, aki a Marketing Fesztiválon beszél a trendekről.

A KutatóCentrum már a 2013-as Smartphone Reporjában arról számolt be, hogy az internetezők 55 százalékának van okostelefonja, és minden második okostelefon-tulajdonos ezen a készüléken olvassa az e-mailjeit. Éppen ezért a kiküldést úgy tudjuk még hatékonyabbá és eredményesebbé tenni, ha képesek vagyunk vizsgálni a felhasználó által használt levelezőplatformot, s annak alapján testre szabni a megjelenést. Persze ez nem minden esetben megvalósítható, így célszerű az ügyfelekkel kapcsolatos ismereteinket bővíteni, vagyis meg kell tudnunk vásárlóinkról azt, hogy milyen eszközről, milyen levelezővel olvassák e-mailjeiket.

A választott úttól függetlenül nincs eredményes mobil e-mail marketing az elektronikus levelek optimalizálása nélkül, melynek során a következőkre kell figyelnünk:

  • Csak a lényeget! Manapság nem a hosszú szövegek (online) világát éljük, legyen az e-mail rövid, tömör, lényegre törő, így mobileszközön is könnyebb áttekinteni.
  • Alakítsunk ki egyoszlopos elrendezést! Így függőleges görgetéssel, jobbra-balra navigálás nélkül olvasható üzenetünk.
  • Olvashatóság kicsiben. Alkalmazzunk egyszerű, megfelelő méretű betűtípusokat! A betűk legyenek letisztultak, olvasható méretűek, kerüljük a túl sok kiemelést, a zavaró aláhúzásokat!
  • Akció nagyban. A szövegmérethez képest nagyobb arányú, ujjbeggyel még könnyen lenyomható akciógombokat illesszünk az e-mailünkbe!  Könnyítsük meg a vásárlást!
  • Csak jogszerűen. Mit sem ér egy jól kidolgozott e-mail marketing kampány, ha az nem felel, meg a hazai szabályozásnak. Legyünk jogszabálykövetőek, és hagyjuk meg a bírságolás lehetőségét a versenytársaknak! (A címlistákra vonatkozó szabályozásról itt olvashat bővebben.)
Nem csak a tartalom számít!
A sikeres e-mail marketinghez elengedhetetlen a megfelelő adatbázis és a professzionális hírlevélküldő szoftver is. Hogy miért? Itt megtalálja!

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo