Miért kell egy cégvezetőnek regisztrálnia a LinkedInre?

A LinkedIn a világ egyik legnagyobb online üzleti, közösségi portálja közel 330 millió felhasználóval. Bár az elmúlt években igazi munkaerő-közvetítő szerepet is betölt az oldal, azonban elsődleges szerepe az üzleti kapcsolatok létrehozásában van.

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Sok közvetítő cég használja a LinkedInt arra, hogy megtalálja és elérje a legjobb jelölteket. Segítségével átalakul a fejvadászat is: cégvezetőket és specialistákat érhetnek el a közvetítő cégek, olyan személyeket, akik nem keresnek állást, tehát nincsenek fenn állásközvetítő portálon, ugyanakkor egy érdekes ajánlat esetén elgondolkodnak a váltáson. Csakhogy a regisztráltak között sok a döntési pozíciót betöltő menedzser és cégvezető, így a portál elsősorban az üzleti kapcsolatok létesítésére szolgál elsőrendű felületként. (A Piac & Profit üzleti klubja már több mint egy éve bizonyítja ezt sikeresen. A havi találkozókról itt talál részleteket.)

Magyarországon a LinkedIn félmillió tagot számlál, ám ez a szám folyamatosan növekszik, egyre több munkavállaló (és munkakereső) regisztrál az oldalon. Sajnos egyelőre még nem elérhető a magyar nyelvű felhasználói felület, de több nyelv közül (pl. angol, német, francia, spanyol) választhatunk az oldalhoz való navigációhoz - írta szakértői cikkében együttműködő partnerünk, a HR Portál.

Miért kell egy cégvezetőnek regisztrálnia a LinkedInre?

Több millió felhasználó.

Jelenleg több mint 300 millió taggal rendelkezik az oldal, ezzel a világ legnagyobb szakmai hálózata. Akit komolyan érdekel a munka világa, a szakmája és a lehetőségek, amelyeket egy ekkora közösségi oldal segítségével elérhet, annak érdemes regisztrálnia az oldalra.

Öt networking tipp, ami tényleg működik
A felmérések azt mutatják, hogy a networking megállíthatatlanul tör előre és egyre fontosabb szerepet kap az üzleti gyakorlatban Magyarországon is. Azonban, mint mindent, ezt is lehet rosszul és jól is csinálni. Tippeket adunk a sikeres kapcsolatépítéshez!
A Google keresési lista elején ugrik fel profilunk.

Ha valaki rákeres név szerint (vezetéknév és keresztnév) olyan személyre a Google oldalán, aki regisztrálva van a LinkedInen, általában első vagy második találatként jelenik meg a keresési listában LinkedIn profilja. Ez azért fontos, mert egy online tanulmány alapján keresés során a felhasználók 94 százaléka kattint az első oldalon találati eredményre, míg csak 6 százalékuk kattint a második oldalra.

Keresnek minket!

A LinkedIn lehetőséget ad arra, hogy mi magunk határozzuk meg, hogy aki keres minket, mit talál rólunk. De kik keresnek minket? Olyanok, akik ismernek. Akik szeretnének megismerni. Akiket mi szeretnénk megismerni. Akik számítanak: volt munkatársaink, jelenlegi üzlettársaink, leendő munkaadónk. Mi is dönthetünk arról, hogy mit találnak majd rólunk, ehhez az egyik legjobb eszköz a LinkedInes profilunk.

Tele van értékes erőforrásokkal.

A LinkedIn segít növelni sikerességünket. Személyzetre van szüksége? Olyan problémája merült fel, melyet a cégén belül nem tudnak megoldani? Szeretné felmérni, hogy versenytársai hogyan állnak? Ehhez a LinkedIn eszközt ad a kezünkbe.

A JÓ TERMÉK SZÁMÍT, VAGY AZ, HOGY KIT ISMERÜNK?
A kapcsolati tőkét a pénzzel és a szakmai tudással szokták szembeállítani. A nagy kérdés: melyik a fontosabb? Az, hogy mennyire jó a termékünk, mennyi pénzt forgatunk a vállalkozásban, vagy az, hogy kiket ismerünk, és mekkora a kapcsolati hálónk?
Nem fogják elfelejteni Önt.

A mai világban, ahol több a feladatunk, mint az időnk, sok energiát igényel a figyelem középpontjában maradnunk. A LinkedIn lehetőséget ad a folyamatos állapotfrissítésekre, ezáltal mások tudtára adhatjuk, hogy milyen változások történtek az életünkben, és hogy hol találhatnak meg minket. Kapcsolati hálónkat könnyen növelhetjük, ha szakmai csoportokhoz csatlakozunk, ahol lehetőségünk van közzétenni saját gondolatainkat, és mások posztjához is hozzászólhatunk. A világ tudtára adhatjuk, hogy véleményt formálunk!

Ez a leghatékonyabb módja annak, hogy menedzseljük kapcsolati hálónkat.

Lehetőségünk van „tag”-ek használatával csoportba rendezni kontaktjainkat. A LinkedIn egy folyamatosan aktív, frissülő Névjegyzék. Ha használjuk a „Find alumni” (Alumni társak megkeresése) funkciót, könnyedén megtalálhatjuk akár volt iskolatársainkat, akár volt kollégáinkat is.

Az én-márka építésének legfontosabb színtere.

A LinkedIn biztosítja nekünk a legjobb lehetőséget arra, hogy láthatóvá és hitelessé váljunk. Már videót és képeket is tudunk adni a Summary (Összefoglaló) részhez profilunkon, így egy háromdimenziós képet festhetünk az én-márkánkról. A funkciók segítségével ez az online eszköz segít abban, hogy megmutassuk, kik is vagyunk a való világban, és hogy mennyire értékes munkavállalók (és emberek!) vagyunk.

 

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo