Évről-évre a Las-Vegas-i CES jelenti a fogyasztói technológiai szektor origóját. Piacvezető nagyvállalatoktól a feltörekvő startupokig a digitális iparág legfontosabb szereplői ezen az eseményen mutatják be a nagyvilágnak jövőt meghatározó innovációikat és legújabb termékeiket. 2014. január 6-9. között több mint 191 ezer négyzetméternyi területen 20 ezer új technológiai termék debütál a nagyközönség előtt. A várhatóan több mint 160.000 látogatónak – jellemzően cégvezetőknek, befektetési szakembereknek és szakújságíróknak – három feltörekvő magyar technológiai cég is bemutatkozik.
Persze ez még nem jelent önmagában sikert.
3D tervezésben és navigációban erősek vagyunk
A Leonar3Do (januárban már negyedik alkalommal vesz részt kiállítóként a CES-en, így rutinos résztvevőnek számít. A 3D tervezést és modellezést teljesen új alapokra helyező magyar fejlesztőcég a már számos nemzetközi sikert elérő virtuális háromdimenziós tervezőeszköze után most a Leopoly! nevű online szoftverét és üzleti megoldásit mutatja be Las Vegasban, mely a piacon egyedülálló 3D nyomtatással készülő tárgyak megrajzolására, modellezésére. Üzleti verziójával pedig bármilyen cég könnyen saját 3D nyomtató és tervező alkalmazást indíthat el.
A GPS Tuner számára szintén nem ismeretlen a pörgős ritmusú Las Vegas-i atmoszféra. Az elsősorban nemzetközi piacokra dolgozó navigációs szoftvereket és applikációkat készítő cég évek óta rendszeresen kiállít a CES-en. A hazai fejlesztőműhely kerékpáros navigációs szoftverével és integrált e-kerékpár megoldásával több országban is piacvezető. A cég ezeken kívül túrázók és autósok számára is fejleszt navigációs mobilalkalmazásokat.
„Fitneszgotchi” az új őrület
A fitnesz technológia robbanásszerűen fejlődő piacának meghódítása az egyik legígéretesebb magyar startup célja. A Tepnevű alkalmazás a tamagotchi elvét ötvözi az applikációk között egyre keresettebb sport tracker funkcióval. A mobilalkalmazás az aktív, sportos életmódra szoktat rá azzal, hogy a felhasználó különböző sporttevékenységeit követi nyomon. Az elvégzett edzéssel, lesétált, lefutott vagy letekert kilométerekkel pedig virtuális házi állatunk ellátásáról tudunk gondoskodni, hasonlóan mint a közel 20 éve Japánból induló, legendás digitális „kis kedvenc” esetében. A startup főként az amerikai piacra lépést szeretné elősegíteni a CES-en való részvétellel. A Tep Android verzióját egy nyereményjátékkal egybekötve Las Vegas-ban mutatják be.