Influenzaszezonban a marketing is lehet fertőző

Egyre komolyabb veszély fenyegeti a felhasználókat a közösségi oldalakon is, azonban lehet tanulni is a vírusoktól. Mutatunk néhány tippet, hogyan lehet a marketingüzenet is fertőző!

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Egyre több felhasználót fenyegetnek a támadóprogramok a közösségi oldalakon. Érdemes megnézni, hogyan működik egy Facebook fertőzés: rákattint egy hívogató linkre, a kép a link mellett pedig olyan, ami biztos érdekli. Ha átnavigál a weboldalra, akkor le kell töltenie egy kiegészítőt a böngészőjébe, hogy lejátsza a videót. Ahogy ezt megtette, a vírus megfertőzi a gépét és a Facebook profilt is, ráadásul elkezd posztolni a nevében úgy, hogy a felrakott képekre rájelöli az ismerőseit is. Ha rosszabbul jár, megszerzi a jelszavakat és a bankkártya számát is. (A legnagyobb Facebook-átverésekről itt olvashat!)

Egy ilyen támadás igen sok kellemetlenséget okozhat: viszont tanulhatunk is a vírusok működéséből! A több platformos megoldásokat ugyanis átültethetjük a marketing kommunikációnkba, így lényegesen hatékonyabbá tehetjük üzenetünk terjedését. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő ehhez az tippeket blogbejegyzésében.

1. Használjunk névre szóló üzenetet

Pontosan azoknak menjen ki az üzenetünk, akiknek kell. (Itt olvashat a pontos célzásról a Facebook-on!) Ha nem is lehet bejelölni, egy jó Facebook célzással ügyesen kiválaszthatjuk a célcsoportot, az üzenetben pedig megszólíthatjuk őket. Legyen minél pontosabb a hirdetés címsora, Pl. „Ha érdekel a marketing, kattints!”

2. Esély se legyen az ellenállásra

Ne legyen esélye a célcsoportnak arra, hogy átsiklik a poszt, vagy a hírlevél fölött. Használjunk nagyon csábító képet, izgalmas címsorokat, olyat amiről tudjuk, hogy rákattintanak.

3. Több felületen érjük el az embereket!

Ne elégedjünk meg azzal, hogy csak a Facebookon, csak e-mailben, vagy csak szórólapon érjük el: érjük el, hogy legyen a követő a Facebookon, feliratkozó a YouTube-on, iratkozzon fel a hírlevélre, menjen be a boltba, kerüljön rá a remarketing listára. Az üzenetünket minden felületen közöljük az ügyfelünkkel.

4. Mindenki hozzon magával még egy embert

Küldje el a hírleveledet nekik, adja át a kedvezményes kupont, hívja meg őket a Facebook eseményre, akkor legyen esélye nyerni a nyereményjátékokon, ha hozott magával még egy embert.

Tuti marketing tipp kisvállalkozásoknak
A vírusmarketing a gerillamarketing egyik „alfaja”, amelynek a használatával lehetőség van aránylag olcsón és meglehetősen hatékonyan kommunikálni a fogyasztókkal. Alapja a közösség, valamint az a „beégetett” tulajdonságunk, hogy szeretünk információkat – érdekes, szórakoztató, hasznos vagy megrázó tartalmakat – megosztani az ismerőseinkkel.

Véleményvezér

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo