Influenzaszezonban a marketing is lehet fertőző

Egyre komolyabb veszély fenyegeti a felhasználókat a közösségi oldalakon is, azonban lehet tanulni is a vírusoktól. Mutatunk néhány tippet, hogyan lehet a marketingüzenet is fertőző!

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

Egyre több felhasználót fenyegetnek a támadóprogramok a közösségi oldalakon. Érdemes megnézni, hogyan működik egy Facebook fertőzés: rákattint egy hívogató linkre, a kép a link mellett pedig olyan, ami biztos érdekli. Ha átnavigál a weboldalra, akkor le kell töltenie egy kiegészítőt a böngészőjébe, hogy lejátsza a videót. Ahogy ezt megtette, a vírus megfertőzi a gépét és a Facebook profilt is, ráadásul elkezd posztolni a nevében úgy, hogy a felrakott képekre rájelöli az ismerőseit is. Ha rosszabbul jár, megszerzi a jelszavakat és a bankkártya számát is. (A legnagyobb Facebook-átverésekről itt olvashat!)

Egy ilyen támadás igen sok kellemetlenséget okozhat: viszont tanulhatunk is a vírusok működéséből! A több platformos megoldásokat ugyanis átültethetjük a marketing kommunikációnkba, így lényegesen hatékonyabbá tehetjük üzenetünk terjedését. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő ehhez az tippeket blogbejegyzésében.

1. Használjunk névre szóló üzenetet

Pontosan azoknak menjen ki az üzenetünk, akiknek kell. (Itt olvashat a pontos célzásról a Facebook-on!) Ha nem is lehet bejelölni, egy jó Facebook célzással ügyesen kiválaszthatjuk a célcsoportot, az üzenetben pedig megszólíthatjuk őket. Legyen minél pontosabb a hirdetés címsora, Pl. „Ha érdekel a marketing, kattints!”

2. Esély se legyen az ellenállásra

Ne legyen esélye a célcsoportnak arra, hogy átsiklik a poszt, vagy a hírlevél fölött. Használjunk nagyon csábító képet, izgalmas címsorokat, olyat amiről tudjuk, hogy rákattintanak.

3. Több felületen érjük el az embereket!

Ne elégedjünk meg azzal, hogy csak a Facebookon, csak e-mailben, vagy csak szórólapon érjük el: érjük el, hogy legyen a követő a Facebookon, feliratkozó a YouTube-on, iratkozzon fel a hírlevélre, menjen be a boltba, kerüljön rá a remarketing listára. Az üzenetünket minden felületen közöljük az ügyfelünkkel.

4. Mindenki hozzon magával még egy embert

Küldje el a hírleveledet nekik, adja át a kedvezményes kupont, hívja meg őket a Facebook eseményre, akkor legyen esélye nyerni a nyereményjátékokon, ha hozott magával még egy embert.

Tuti marketing tipp kisvállalkozásoknak
A vírusmarketing a gerillamarketing egyik „alfaja”, amelynek a használatával lehetőség van aránylag olcsón és meglehetősen hatékonyan kommunikálni a fogyasztókkal. Alapja a közösség, valamint az a „beégetett” tulajdonságunk, hogy szeretünk információkat – érdekes, szórakoztató, hasznos vagy megrázó tartalmakat – megosztani az ismerőseinkkel.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo