Jövőre is megéri Facebookozni

Habár a Facebook az év folyamán egyre nehezebbé tette a cégeknek, hogy elérjék a rajongóikat, a vállalkozások többsége még mindig úgy vélekedik, hogy megéri aktívan jelen lenni a legnagyobb közösségi oldalon. A célok azonban változtak: már nem a meglévő ügyfelek megtartására koncentrálnak, hanem újak szerzésére.

A Facebook jelenlét folyamatosan egyre többe kerül a kisvállalkozásoknak, hiszen egyre kevesebb embert érnek el ingyen, így pedig arra kényszerülnek, hogy növeljék a hirdetési költségeiket. Ugyanakkor a többségük szerint még mindig megéri a legnagyobb közösségi oldalt használni, hogy elérjék a potenciális és meglévő ügyfeleiket – derül ki a Facebooktippek.hu által készített friss felmérésből.

Az eléréscsökkenések és a más változások ellenére továbbra is a legtöbb vállalkozásnak megéri üzleti célból Facebookozni, a vállalkozások 72,7 százaléka vélekedik így. Az elmúlt 2 évben folyamatosan csökkent a Facebook oldalak elérése, de idén tavaszra eljött az az állapot, hogy a vállalkozások jelentős része nem tudja elérni a rajongóit ingyen. „Ennek fényében érdekes, hogy a növekvő hirdetési költségek ellenére nem csökkent azoknak az aránya, akik szerint megéri a cégeknek Facebookozni” – vélekedett a felmérés kapcsán Lévai Richárd online marketing tanácsadó.

Annak ellenére, hogy az elégedettséget nem érintették a Facebook változásai, a célokat és a Facebook használat módját igen. A leglátványosabb változás a Facebookon történő adatbázis építést érintette, ez ugyanis az ötödik helyről a negyedikre ugrott. De feltűnő az is, hogy az új vevőszerzés és a közvetlen értékesítés egyre fontosabb lett, míg a régi vevőkkel történő kapcsolattartás csökkent.

Mark Zuckerberg ingyenes elérés csökkentő stratégiája láthatóan bejött. A vállalkozások ugyanis egyre rendszeresebben hirdetnek a Facebookon, és egyre több pénzt utalnak a közösségi hálózatnak.

Nem véletlen, hogy arra a kérdésre, hogy mit nem szeretnek a Facebookon a második helyre ugrott az egyre többet kell költeni válasz. Az első helyen továbbra is az van, hogy nem jelenik meg minden bejegyzés a rajongóknak.

Ugyanakkor érdekes, hogy kevesebbeknek jelent gondot, hogy a Facebook kezd veszíteni a varázsából. A Facebook trendibb nem lett, éppen ezért ez a válasz inkább arra utal, hogy a cégek már nem egy népszerű eszközt látnak benne, hanem egy olyan kötelező elemet, ami kezd beépülni a mindennapi marketingükbe.

Ugyanakkor örömteli, hogy a cégek egyre jobban ismerik a többi közösségi hálózatot. A Google pluszon, a LinkedIn-en és az Instagramon egyértelműen többet kommunikálnak a cégek, a YouTube és a Pinterest aktvitás nagyjából változatlan, a Twitter és a Foursquare jelenlét azonban jelentősen csökkent.

Sokba kerülnek majd a „nyomulós” posztok
A Facebook ismét új hírfolyam algoritmus változtatást jelentett be: a direkt promóciós célú, organikus posztok arányát csökkenteni fogják 2015 januárjától – a hirdetések javára. A felhasználók ugyanis terhesnek érezték a nyomulós posztokat.

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo