Jövőre is megéri Facebookozni

Habár a Facebook az év folyamán egyre nehezebbé tette a cégeknek, hogy elérjék a rajongóikat, a vállalkozások többsége még mindig úgy vélekedik, hogy megéri aktívan jelen lenni a legnagyobb közösségi oldalon. A célok azonban változtak: már nem a meglévő ügyfelek megtartására koncentrálnak, hanem újak szerzésére.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Facebook jelenlét folyamatosan egyre többe kerül a kisvállalkozásoknak, hiszen egyre kevesebb embert érnek el ingyen, így pedig arra kényszerülnek, hogy növeljék a hirdetési költségeiket. Ugyanakkor a többségük szerint még mindig megéri a legnagyobb közösségi oldalt használni, hogy elérjék a potenciális és meglévő ügyfeleiket – derül ki a Facebooktippek.hu által készített friss felmérésből.

Az eléréscsökkenések és a más változások ellenére továbbra is a legtöbb vállalkozásnak megéri üzleti célból Facebookozni, a vállalkozások 72,7 százaléka vélekedik így. Az elmúlt 2 évben folyamatosan csökkent a Facebook oldalak elérése, de idén tavaszra eljött az az állapot, hogy a vállalkozások jelentős része nem tudja elérni a rajongóit ingyen. „Ennek fényében érdekes, hogy a növekvő hirdetési költségek ellenére nem csökkent azoknak az aránya, akik szerint megéri a cégeknek Facebookozni” – vélekedett a felmérés kapcsán Lévai Richárd online marketing tanácsadó.

Annak ellenére, hogy az elégedettséget nem érintették a Facebook változásai, a célokat és a Facebook használat módját igen. A leglátványosabb változás a Facebookon történő adatbázis építést érintette, ez ugyanis az ötödik helyről a negyedikre ugrott. De feltűnő az is, hogy az új vevőszerzés és a közvetlen értékesítés egyre fontosabb lett, míg a régi vevőkkel történő kapcsolattartás csökkent.

Mark Zuckerberg ingyenes elérés csökkentő stratégiája láthatóan bejött. A vállalkozások ugyanis egyre rendszeresebben hirdetnek a Facebookon, és egyre több pénzt utalnak a közösségi hálózatnak.

Nem véletlen, hogy arra a kérdésre, hogy mit nem szeretnek a Facebookon a második helyre ugrott az egyre többet kell költeni válasz. Az első helyen továbbra is az van, hogy nem jelenik meg minden bejegyzés a rajongóknak.

Ugyanakkor érdekes, hogy kevesebbeknek jelent gondot, hogy a Facebook kezd veszíteni a varázsából. A Facebook trendibb nem lett, éppen ezért ez a válasz inkább arra utal, hogy a cégek már nem egy népszerű eszközt látnak benne, hanem egy olyan kötelező elemet, ami kezd beépülni a mindennapi marketingükbe.

Ugyanakkor örömteli, hogy a cégek egyre jobban ismerik a többi közösségi hálózatot. A Google pluszon, a LinkedIn-en és az Instagramon egyértelműen többet kommunikálnak a cégek, a YouTube és a Pinterest aktvitás nagyjából változatlan, a Twitter és a Foursquare jelenlét azonban jelentősen csökkent.

Sokba kerülnek majd a „nyomulós” posztok
A Facebook ismét új hírfolyam algoritmus változtatást jelentett be: a direkt promóciós célú, organikus posztok arányát csökkenteni fogják 2015 januárjától – a hirdetések javára. A felhasználók ugyanis terhesnek érezték a nyomulós posztokat.

Véleményvezér

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo