Sok felhasználó várt már erre. Talán ez a megoldás meg fogja akadályozni a felesleges pletykák terjedését is. Az álhíreket ezentúl jelenteni tudják a felhasználók, és amelyik posztot sokan jelentették külön jelölést kap, valamint kevesebb elérést a hírfolyamban – figyelmeztet posztjában Lévai Richárd közösségi marketing szakértő.
Mik azok a hoaxok?
“A hoax (angol eredetű vándorszó, jelentése: „beugratás”, „megtévesztés”, „átverés”, „álhír” vagy „kacsa”) leggyakrabban az e-mailben terjedő álhírek, kacsa-lánclevelek különféle változatait jelöli, bár az átverés gyakran kiegészül honlapokkal, illetve nemritkán az írott sajtó vagy a tévé is hajlamos átvenni.” A Facebook térnyerésével a hoaxok egy része átterjedt a Facebookra is. Néha nehéz őket megkülönböztetni a valódi információktól, ezért nagyon örömteli a Facebook megoldása.
Hogyan működik?
Hamarosan megjelenik egy plusz jelentés opció a posztoknál, amit az elrejtés után kapunk meg. A korábbi választási lehetőségek között lesz egy új, ami az álhírekre vonatkozik. Azok a posztok, amiket sokan megjelöltek ilyen módon, vagy letöröltek a saját hírfolyamukból kevesebb megjelenítést fognak kapni a hírfolyamban, plusz kapnak egy jelölést kb. azzal a szöveggel, hogy “sok ember a Facebookon azt jelentette, hogy ez a bejegyzést hamis információkat tartalmaz”.
Hogyan érinti ez az oldalakat?
A Facebook arra az eredményre jutott, hogy az emberek el tudják választani a hamis információkat tartalmazó, megtévesztő posztokat a szatirikus, humoros bejegyzésektől. Éppen ezért ez a változtatás csak azokat az oldalakat és a posztjaikat érinti, amelyik (szándékoltan) publikálnak hamis információkat. Ez egy újabb csapás a becsapós oldalaknak.Ennek megfelelően a kattintásvadász posztok várhatóan megritkulnak vagy el is tűnnek a hírfolyamunkból. Viszont minden üzleti felhasználónak fontos lesz, hogy minőségi tartalmat posztoljon a Facebookon, pedig ez a céges oldalak mumusa.