10 Facebook-hirdetésváltozás, amiről tudni kell

A Facebook hirdetési rendszere folyamatosan frissül. A közelmúltban sok apró változás történt, ami nagyon megkönnyítheti az életünket, némely esetben pedig növelheti az eredményeket. Íme egy összefoglaló a közelmúlt aktuális újdonságairól.

Újabb apró változások a Facebook hirdetési rendszerében – Kép: Pixabay

A közösségi oldalak egyre nagyobb teret kapnak a céges kommunikációban, nem mindegy azonban, hogyan használjuk ezeket. A Facebook hirdetési rendszere folyamatosan frissül, a nemrégiben végrehajtott nagyobb változtatások mellett, melyekről itt írtunk korábban, sok apróbb változás is történik, melyek megkönnyíthetik életünket. Lévai Richárd, online marketing szakértő összefoglalta a legfrissebb fejlesztéseket, amelyekre ügyelnünk kell!

(Sok cég még mindig félreérti a közösségi oldalak használatának célját – és mikéntjét.)

1. Promote website: egyszerűsített link hirdetés

A boost post (bejegyzéskiemelés, promote post stb.) mintájára a Facebook kísérletezik egy egyszerűsített link kiemeléssel is. A létrehozás hasonlít a boost post és a promote page hirdetés létrehozására, de itt tudunk képet és linket megadni egyedileg.

2. A jelentéseknél végre megjelent az összesítő

Amelyik nézetet kiválasztottuk, a felső sorban látjuk az összesített adatokat.

3. A jelentések között új sablonokat érhetünk el, például a videoakciókat

Persze ezek mellett továbbra is érdemes használni a saját mentett jelentéseket is.

4. A  licitet és árakat beállító blokkban nem kell nekünk megadni a költségkeretet a jelentés-létrehozóban. A Facebook felajánl néhány alapgombot, ami egyszerűsítheti a dolgunkat.

5. A webes jelentéslétrehozóban megjelent a Feature phone link, amely megmutatja, hogy néz ki a hirdetésünk a butatelefonok képernyőjén. Mivel több mint 300 ezer magyar felhasználó használja a Facebookot butatelefonon, érdemes odafigyelnünk erre is. A dolog pikantériája, hogy butatelefont kizárni csak Power Editorban lehet az elhelyezések közül.

6. Egyszerűsödött az elhelyezésválasztás a Power Editorban

Eddig rádiógombokkal kellett variálni az elhelyezések kiválasztásánál, aminek köszönhetően például a butatelefonok kizárására két hirdetést kellett létrehozni. Most az egészet leegyszerűsítették, és néhány pipa segítségével pontosan azt választunk, amit akarunk.

7. Jobb hirdetéselőnézetet kaptunk a Power Editorban és a webes hirdetéskezelőben egyaránt.

8. Fejlettebb hirdetés-összefoglaló a webes kezelőben

A keretekkel felosztott megoldás nagyon jól áttekinthető, de sajnos egy fontos elem elveszett az új elrendezésben: a javasolt licit tartományt most már csak kattintás után láthatjuk.

9. Hasonló célközönséget már a webes kezelőből is tudunk létrehozni, nem kell hozzá Power Editor.

10. A promote postnál (boost post) már tudunk célközönséget összeállítani és menteni. Az elmentett célközönségeket azonban érdekes módon csak a promote postoknál és a Power Editorban tudjuk használni, a webes hirdetéskezelőben, a célközönségek között nem jelenik meg.

Sok apró változás, de némelyik nagyon megkönnyíti az életünket, némelyik pedig segít növelni az eredményeket.

Kilenc gyakori kérdés a Facebook-hirdetésekkel kapcsolatban
Március 4-ével változott a legnagyobb közösségi oldal hirdetési rendszere. Az új módszerek azonban számos kérdést vetettek fel, amelyekre Lévai Richárd közösségimarketing-szakértő válaszol.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo