5 közösségi média trend, amit bűn lenne figyelmen kívül hagyni

A céges közösségi oldalas jelenlét legnagyobb kihívása talán az, hogy folyamatosan meg kell felelnünk a legújabb trendeknek a hatékonyság érdekében. Mutatjuk az 5 legfrissebbet, amivel nem árt tisztában lenni.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Exact Target friss felmérése 5 területet emel ki, amelyre 2014-ben különösen figyelni kell a közösségi oldalak háza táján.

Kép:PP/FényesGábor

1. Tényleg meghallgatni

Egyre több márka már valójában odafigyel a kommentekre: rendszeresen válaszol és figyelembe veszi ügyfelei, vevői véleményét a szolgáltatás vagy termék kialakításánál. A felmérés szerint a marketingesek 60%-a készített „meghallgatási stratégiát” 2013-ban, és további 24% tervezi 2014-ben.

2. Közösségi hirdetések

Milliók látogatnak naponta a Facebbokra, LinkedInre, Twitterre, ahol átlagosan közel 40 percet töltenek. Egyértelmű, hogy nagyon csábító hirdetési felület lehet a cégek számára. Tehát nem csak jelen kell lenni, de hirdetési felületként is érdemes használni az oldalakat. (Már csak azért is, mert folyamatosan csökken az ingyenes elérés lehetősége az oldalakon. Ennek kiküszöbölésére szakértőnk itt ad egy meglepő tanácsot.)

3. Az e-mail és a közösségi oldalak integrálódnak

Nehogy azt higgyük, hogy a közösségi oldalakkal az e-mail marketingszerepe megszűnt! Sőt, a közösségi oldalak hatásosabbá tették a leveleket, mint azok valaha voltak. Az e-mail marketing arra szolgál, hogy a meglévő vevőink ne feledkezzenek meg rólunk. Az e-mailben azonban bátoríthatjuk ügyfeleinket, hogy csatlakozzanak hozzánk a közösségi oldalakon, így már az ő ismerőseik is találkozhatnak velünk, és feliratkozhatnak az e-mail-listánkra.

Több hasznot remél a közösségi oldalaktól? Segítünk!
Ahhoz, hogy a céges jelenlét a közösségi oldalakon beváltsa a hozzá fűzött reményeket, naprakész tudásra és pontos stratégiára van szükség. Most szakértőktől szerezheti meg mindezt a Piac&Profit KKV-Akadémiáján.
4. Álomcsapatok állnak össze

A felmérés szerint egyre gyakrabban szakértői csapat végzi a közösségi marketing feladatokat: a legtöbb cég megértette, hogy a dedikált csapat – akkor is, ha ez egy embert jelent – a sikeres közösségi marketing egyik titka.

 

5. A közösségi marketingre fordított kiadások megtérülése csalóka

Az Exact Target felmérése szerint annak ellenére, hogy a marketingesek egyre több időt és erőforrást fordítanak a cégek közösségi oldalakon való jelenlétére, nem biztosak 100%-osan a megtérülésben. Mindössze 34% véli úgy, hogy megtérül a befektetés, míg 52% szerint előbb-utóbb meg fog térülni. Mindenesetre cégvezetőként feltétlenül mérjük a ráfordítás eredményét, enélkül ugyanis soha nem fogjuk megérteni, hogy hogyan profitál a cégünk a közösségi marketingből. (Egy friss, magyar felmérés szerint a magyar vállalatok többsége szerint megéri jelen lenni a Facebook-on. Azonban a sikeres jelenléthez sok munkaóra kell.)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo