5 közösségi média trend, amit bűn lenne figyelmen kívül hagyni

A céges közösségi oldalas jelenlét legnagyobb kihívása talán az, hogy folyamatosan meg kell felelnünk a legújabb trendeknek a hatékonyság érdekében. Mutatjuk az 5 legfrissebbet, amivel nem árt tisztában lenni.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Exact Target friss felmérése 5 területet emel ki, amelyre 2014-ben különösen figyelni kell a közösségi oldalak háza táján.

Kép:PP/FényesGábor

1. Tényleg meghallgatni

Egyre több márka már valójában odafigyel a kommentekre: rendszeresen válaszol és figyelembe veszi ügyfelei, vevői véleményét a szolgáltatás vagy termék kialakításánál. A felmérés szerint a marketingesek 60%-a készített „meghallgatási stratégiát” 2013-ban, és további 24% tervezi 2014-ben.

2. Közösségi hirdetések

Milliók látogatnak naponta a Facebbokra, LinkedInre, Twitterre, ahol átlagosan közel 40 percet töltenek. Egyértelmű, hogy nagyon csábító hirdetési felület lehet a cégek számára. Tehát nem csak jelen kell lenni, de hirdetési felületként is érdemes használni az oldalakat. (Már csak azért is, mert folyamatosan csökken az ingyenes elérés lehetősége az oldalakon. Ennek kiküszöbölésére szakértőnk itt ad egy meglepő tanácsot.)

3. Az e-mail és a közösségi oldalak integrálódnak

Nehogy azt higgyük, hogy a közösségi oldalakkal az e-mail marketingszerepe megszűnt! Sőt, a közösségi oldalak hatásosabbá tették a leveleket, mint azok valaha voltak. Az e-mail marketing arra szolgál, hogy a meglévő vevőink ne feledkezzenek meg rólunk. Az e-mailben azonban bátoríthatjuk ügyfeleinket, hogy csatlakozzanak hozzánk a közösségi oldalakon, így már az ő ismerőseik is találkozhatnak velünk, és feliratkozhatnak az e-mail-listánkra.

Több hasznot remél a közösségi oldalaktól? Segítünk!
Ahhoz, hogy a céges jelenlét a közösségi oldalakon beváltsa a hozzá fűzött reményeket, naprakész tudásra és pontos stratégiára van szükség. Most szakértőktől szerezheti meg mindezt a Piac&Profit KKV-Akadémiáján.
4. Álomcsapatok állnak össze

A felmérés szerint egyre gyakrabban szakértői csapat végzi a közösségi marketing feladatokat: a legtöbb cég megértette, hogy a dedikált csapat – akkor is, ha ez egy embert jelent – a sikeres közösségi marketing egyik titka.

 

5. A közösségi marketingre fordított kiadások megtérülése csalóka

Az Exact Target felmérése szerint annak ellenére, hogy a marketingesek egyre több időt és erőforrást fordítanak a cégek közösségi oldalakon való jelenlétére, nem biztosak 100%-osan a megtérülésben. Mindössze 34% véli úgy, hogy megtérül a befektetés, míg 52% szerint előbb-utóbb meg fog térülni. Mindenesetre cégvezetőként feltétlenül mérjük a ráfordítás eredményét, enélkül ugyanis soha nem fogjuk megérteni, hogy hogyan profitál a cégünk a közösségi marketingből. (Egy friss, magyar felmérés szerint a magyar vállalatok többsége szerint megéri jelen lenni a Facebook-on. Azonban a sikeres jelenléthez sok munkaóra kell.)

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo