Az utóbbi években ugrásszerűen megnőtt a üzleti szereplők aktivitása az olyan közösségi felületeken mint például a Facebook vagy a Twitter. Ez pedig arra késztette a vállalatokat és a piacot, hogy kifejezetten üzleti célú alkalmazások bevezetéséről kezdjenek gondolkodni. Ehhez azonban legalább annyira szükség van az üzleti szereplők bevonására és hatékony közreműködésére, mint magára az IT-ra – írta a Gartner elemzése nyomán, együttműködő partnerünk a bitport.hu.
2012-re a vállalatok fele mikroblogos eszközöket használ
Az elsősorban magáncélú felhasználókat célzó Twitter sikere már most arra ösztönzi a nagyobb cégeket, hogy erre a mintára épülő, de a vállalati környezethez, annak biztonsági és egyéb kritériumaihoz idomuló alkalmazást keressenek. Az ötlet ettől nem változik: olyan platformra van szükség, ahol a dolgozók gyorsan, egyszerűen és röviden képesek kommunikálni a többiekkel. Ahol könnyű gyors kérdéseket feltenni, és azokra ugyanolyan rövid határidővel reagálni.
Mindezt kizárólag házon belül megvalósítani sokkal nehezebb, hiszen a Twitter ereje is hatalmas közösségében rejlik. Egy belső munkatársakra korlátozódó alkalmazás sokat veszít felhasználási értékéből. Ezért ilyen speciális megoldásokkal alig minden huszadik vállalatnál lehet majd találkozni – véli az elemzés.
(Itt bemutatunk öt trendet, amelyet követnie kell a sikeres online jelenléthez!)
A közösségi projektek nagy része kudarcba fullad
Ha együttműködésről van szó, az informatikai cégek rutinból képesek technológiai platformot biztosítani mindennek, legyen szó elektronikus levelezésről, azonnali üzenetküldésről vagy webkonferenciáról. Viszont az elkövetkező években súlyos problémát fog számukra jelenteni olyan megoldásokat fejleszteni, amelyek meghatározott üzleti célt szolgálnak, és nem pusztán technológiai eszközként működnek. Ezzel szemben sokkal sikeresebbek lesznek azok a projektek, amelyeket nem informatikusok, hanem gazdasági vezetők irányítanak – a célra, és nem a megvalósítás mikéntjére koncentrálva.
2014-re a közösségi szolgáltatások elkezdik kiszorítani az e-mailt az üzleti kommunikációban
A Gartner szerint a vállalaton belül és kívül egyaránt növekvő közösségi lehetőségek, valamint a demográfiai folyamatok és a munkastílus változása együttesen azt eredményezi, hogy alig négy év múlva minden ötödik dolgozó valamilyen közösségi hálót használ majd üzleti kommunikációra. Ebben sokat segít az is, hogy a vállalatok folyamatosan építenek belső hálózati megoldásokat, illetve engedélyezik, hogy dolgozóik külső, magánjellegű közösségi alkalmazásokat is használjanak munkahelyi célokra. Fontos felhívni a vállalatok figyelmét arra, hogy erre a változásra már most el kell kezdeni készülni például hosszú távú fejlesztési stratégiával és különböző szabályzatokkal, melyek a magánjellegű közösségi hálók céges alkalmazásáról adnak iránymutatást.