Három jóslat a céges kommunikáció jövőjéről

Sikeresebbek lesznek azok a projektek, amelyeket nem informatikusok, hanem gazdasági vezetők irányítanak – a célra, és nem a megvalósítás mikéntjére koncentrálva.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Felpörög az IT biznisz - Kép: Fotolia

Az utóbbi években ugrásszerűen megnőtt a üzleti szereplők aktivitása az olyan közösségi felületeken mint például a Facebook vagy a Twitter. Ez pedig arra késztette a vállalatokat és a piacot, hogy kifejezetten üzleti célú alkalmazások bevezetéséről kezdjenek gondolkodni. Ehhez azonban legalább annyira szükség van az üzleti szereplők bevonására és hatékony közreműködésére, mint magára az IT-ra – írta a Gartner elemzése nyomán, együttműködő partnerünk a bitport.hu.

2012-re a vállalatok fele mikroblogos eszközöket használ

Az elsősorban magáncélú felhasználókat célzó Twitter sikere már most arra ösztönzi a nagyobb cégeket, hogy erre a mintára épülő, de a vállalati környezethez, annak biztonsági és egyéb kritériumaihoz idomuló alkalmazást keressenek. Az ötlet ettől nem változik: olyan platformra van szükség, ahol a dolgozók gyorsan, egyszerűen és röviden képesek kommunikálni a többiekkel. Ahol könnyű gyors kérdéseket feltenni, és azokra ugyanolyan rövid határidővel reagálni.

Mindezt kizárólag házon belül megvalósítani sokkal nehezebb, hiszen a Twitter ereje is hatalmas közösségében rejlik. Egy belső munkatársakra korlátozódó alkalmazás sokat veszít felhasználási értékéből. Ezért ilyen speciális megoldásokkal alig minden huszadik vállalatnál lehet majd találkozni – véli az elemzés.

(Itt bemutatunk öt trendet, amelyet követnie kell a sikeres online jelenléthez!)

A közösségi projektek nagy része kudarcba fullad

Ha együttműködésről van szó, az informatikai cégek rutinból képesek technológiai platformot biztosítani mindennek, legyen szó elektronikus levelezésről, azonnali üzenetküldésről vagy webkonferenciáról. Viszont az elkövetkező években súlyos problémát fog számukra jelenteni olyan megoldásokat fejleszteni, amelyek meghatározott üzleti célt szolgálnak, és nem pusztán technológiai eszközként működnek. Ezzel szemben sokkal sikeresebbek lesznek azok a projektek, amelyeket nem informatikusok, hanem gazdasági vezetők irányítanak – a célra, és nem a megvalósítás mikéntjére koncentrálva.

Bevált Facebook-trükkök kisvállalkozásoknak
Mindenhonnan azt hallani, hogy a Facebookon minden cégnek jelen kell lennie. De mibe érdemes tényleg energiát fektetni? Hogy lehetünk hatékonyabbak? A Piac&Profit KKV-Akadémiáján elhangzott hasznos tanácsokat gyűjtöttük össze.
Amíg nem sikerül a szervezeteknek az új környezethez alkalmazkodniuk, és eddig nem létező kompetenciákat, képességeket fejleszteni, a sikertelen próbálkozások száma magas marad. 2012 után azonban ezek a kezdeti problémák egyre kevésbé zavarják már a fejlődést, és a közösségi alkalmazások piacának növekedés begyorsul.

2014-re a közösségi szolgáltatások elkezdik kiszorítani az e-mailt az üzleti kommunikációban 

A Gartner szerint a vállalaton belül és kívül egyaránt növekvő közösségi lehetőségek, valamint a demográfiai folyamatok és a munkastílus változása együttesen azt eredményezi, hogy alig négy év múlva minden ötödik dolgozó valamilyen közösségi hálót használ majd üzleti kommunikációra. Ebben sokat segít az is, hogy a vállalatok folyamatosan építenek belső hálózati megoldásokat, illetve engedélyezik, hogy dolgozóik külső, magánjellegű közösségi alkalmazásokat is használjanak munkahelyi célokra. Fontos felhívni a vállalatok figyelmét arra, hogy erre a változásra már most el kell kezdeni készülni például hosszú távú fejlesztési stratégiával és különböző szabályzatokkal, melyek a magánjellegű közösségi hálók céges alkalmazásáról adnak iránymutatást.

További tippekért kattintson ide!

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo