Figyeljünk a frontvonalra!

Vállalkozása legfontosabb embere Laci bácsi, a portás! Tudom, furcsán hangzik, de nagyon igaz! Vele találkoznak először az ügyfelei. Minden cégben meg kell találni azt az embert, pozíciót vagy pontot, aki ezt a kapu szerepet betölti. Hatalmas nyereség múlik rajta! – mondja a Piac & Profit szakértője.

Nem az a lényeg, hogy milyen státuszban van, hanem hogy hogyan viselkedik az, akivel először találkozik az ügyfél –
Kép: Pixabay

Az irodaházban, ahol az irodáinkat béreljük, van is egy Laci bácsink. Udvarias, kedves, segítőkész, és rettentően figyelmes. Imádják a kolléganőim. Jó képet mutat az egész irodaházról.  A multiknál úgy hívnák őt, hogy ő az „input-output menedzser”. Miről jutott mindez az eszembe?

A vállalkozások rosszabbika

Kezdjük a sötét oldallal. Fényzáró rolókra volt szükségünk Dóri lányom tetőtéri birodalmához. A legfőbb szempont az volt, hogy minél hamarabb megjöjjön az a roló. Dóri talált is egy internetes oldalt, ahol a kereskedő cég három munkanapon belüli szállítást ígért. Megrendelte az én nevemben.

Vártuk, de csak nem jött az értesítés az ígért időben, hogy végre mehetünk érte. Kedves, érdeklődő mailt írtam nekik, hogy mi a helyzet a rolókkal. Visszaírt az egyik kolléganőjük, hogy „Prémium színű termékek esetében a szállítási határidő mindig 11 munkanap!”. Udvariasan megköszöntem a tájékoztatást. Még egy kicsit össze is zörrentem miatta Dórival, hogy ilyen kellemetlen helyzetbe hozott engem. Mi voltunk a figyelmetlenek, és akkor még mi kérünk számon olyat rajtuk, amit nem is ígértek. Dóri megmutatta a weboldalt. Teljesen egyértelműen az van odaírva, hogy három munkanap a szállítási határidő. Aztán kiderült, hogy ha a szöveg melletti kis háromszögecskére kattintok, amiben egy felkiáltójel van, akkor kiugrik egy ablak, ami tájékoztat, hogy mégsem három munkanap.

Csakhogy a kis képecskéről nem tudni, hogy az egy link. Hiába viszem fölé a kurzort, nem változik át kis mutatóujjas kézzé, hogy lássam, erre kattintani kell. Ráadásul a szöveg körül egy csomó másik kis képecske van a földgömböcskétől a csomagocskán át az órácskáig. Azok aztán meg végképp csak képek, és nem linkek.(Itt mutatunk 6 végzetes alaphibát, ami elijeszti a látogatókat a weboldalról. Kerüljük el őket!)

3 érv, hogy érdemes másképpen figyelni az ügyfelekre
Vásárlóként valójában én fizetem a velem elfogadhatatlanul bánó eladó, szolgáltató, biztonsági őr bérét. Mint ahogy adófizetőként én fizetem a kórházi takarítónőtől kezdve a gyerek iskolaigazgatójáig, a vasúti kalauztól az áramszolgáltató villanyszerelőjéig mindenki bérét. Amit nem értek, hogy az egyes tulajdonosok ezt az egyszerű tényt miért nem sulykolják mélyen alkalmazottaikba. Hiszen az egyes vállalkozásoknak húsba vágó érdekük, hogy ügyfeleikkel megfelelően bánjanak – méghozzá minden szinten, a portástól a vezérigazgatóig. Hogy miért? Szakértőnk elmondja.

Hát erre fogtam magam, és leírtam mindezt egy levélben a hölgynek. Odaírtam, hogy ez a vásárlók megtévesztése, javítsák ki, és örömmel veszek némi jóvátételt is a fentiek miatt.  Erre már maga az üzletágvezető válaszolt. Leírta, hogy eddig senkinek sem volt baja ezzel, de egye fene, majd a jövőbeli fejlesztéseknél figyelembe fogják venni.  Ember, ez nem tesz jót az üzletnek! Ahelyett, hogy a weboldal azonnali kijavításáról írt volna, vásárlóként még azt is megkaptam, hogy hülye vagyok. Jóvátételről meg aztán végképp szó sem esett.

Azóta rájöttünk, hogy még egy ilyen fényzáró rolóra van szükségünk. Nem innen fogjuk megrendelni a következőt.

Ilyen egy igazán jó példa

Szerencsére tudok jó példát is mondani. Ilyen például a KIKA. Ha bemegy az ember, ráköszönnek az eladók. Akár egy kis faluban, ahol mindenkinek köszönnek az emberek. Ráadásul a kis piros felsőjére is az van írva minden eladónak, hogy Üdvözöljük áruházunkban. Odajönnek az emberhez az eladók, segítik, nagyon jó tájékoztatást adnak. Megkérdeztem az egyiktől, és kiderült, teljesen azon alapul a fizetésük, hogy személyesen mennyit adnak el. Ennek van értelme és eredménye. Ahogy ezt most újraolvastam, olyan, mintha a KIKA fizetett reklámozója lennék, pedig nem, viszont a pozitív példát igenis, reklámozom!

Figyeljen a frontvonalra!

A frontvonalakon dolgozó emberek nagyon fontosak. Lehet, hogy ő „csak” egy portás, „csak” egy recepciós vagy „csak” egy ruhatáros. De ő bizony nem „csak” egy portás, nem „csak” egy recepciós és nem „csak” egy ruhatáros. Ő bizony nagyon fontos munkatársa a cégének, aki elsőként ad arcot a vállalkozásnak.

Nagyon figyeljen a cége frontvonalain dolgozó emberekre! Ők adják a képet a cégéről, és rajtuk múlik a bevétele.

Piroska Gyula piroskagyulatrening.hu

Véleményvezér

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.
Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett

Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett 

Mohó volt az állam, ami elég gyakori probléma manapság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo