Az irodaházban, ahol az irodáinkat béreljük, van is egy Laci bácsink. Udvarias, kedves, segítőkész, és rettentően figyelmes. Imádják a kolléganőim. Jó képet mutat az egész irodaházról. A multiknál úgy hívnák őt, hogy ő az „input-output menedzser”. Miről jutott mindez az eszembe?
A vállalkozások rosszabbika
Kezdjük a sötét oldallal. Fényzáró rolókra volt szükségünk Dóri lányom tetőtéri birodalmához. A legfőbb szempont az volt, hogy minél hamarabb megjöjjön az a roló. Dóri talált is egy internetes oldalt, ahol a kereskedő cég három munkanapon belüli szállítást ígért. Megrendelte az én nevemben.
Vártuk, de csak nem jött az értesítés az ígért időben, hogy végre mehetünk érte. Kedves, érdeklődő mailt írtam nekik, hogy mi a helyzet a rolókkal. Visszaírt az egyik kolléganőjük, hogy „Prémium színű termékek esetében a szállítási határidő mindig 11 munkanap!”. Udvariasan megköszöntem a tájékoztatást. Még egy kicsit össze is zörrentem miatta Dórival, hogy ilyen kellemetlen helyzetbe hozott engem. Mi voltunk a figyelmetlenek, és akkor még mi kérünk számon olyat rajtuk, amit nem is ígértek. Dóri megmutatta a weboldalt. Teljesen egyértelműen az van odaírva, hogy három munkanap a szállítási határidő. Aztán kiderült, hogy ha a szöveg melletti kis háromszögecskére kattintok, amiben egy felkiáltójel van, akkor kiugrik egy ablak, ami tájékoztat, hogy mégsem három munkanap.
Csakhogy a kis képecskéről nem tudni, hogy az egy link. Hiába viszem fölé a kurzort, nem változik át kis mutatóujjas kézzé, hogy lássam, erre kattintani kell. Ráadásul a szöveg körül egy csomó másik kis képecske van a földgömböcskétől a csomagocskán át az órácskáig. Azok aztán meg végképp csak képek, és nem linkek.(Itt mutatunk 6 végzetes alaphibát, ami elijeszti a látogatókat a weboldalról. Kerüljük el őket!)
Hát erre fogtam magam, és leírtam mindezt egy levélben a hölgynek. Odaírtam, hogy ez a vásárlók megtévesztése, javítsák ki, és örömmel veszek némi jóvátételt is a fentiek miatt. Erre már maga az üzletágvezető válaszolt. Leírta, hogy eddig senkinek sem volt baja ezzel, de egye fene, majd a jövőbeli fejlesztéseknél figyelembe fogják venni. Ember, ez nem tesz jót az üzletnek! Ahelyett, hogy a weboldal azonnali kijavításáról írt volna, vásárlóként még azt is megkaptam, hogy hülye vagyok. Jóvátételről meg aztán végképp szó sem esett.
Azóta rájöttünk, hogy még egy ilyen fényzáró rolóra van szükségünk. Nem innen fogjuk megrendelni a következőt.
Ilyen egy igazán jó példa
Szerencsére tudok jó példát is mondani. Ilyen például a KIKA. Ha bemegy az ember, ráköszönnek az eladók. Akár egy kis faluban, ahol mindenkinek köszönnek az emberek. Ráadásul a kis piros felsőjére is az van írva minden eladónak, hogy Üdvözöljük áruházunkban. Odajönnek az emberhez az eladók, segítik, nagyon jó tájékoztatást adnak. Megkérdeztem az egyiktől, és kiderült, teljesen azon alapul a fizetésük, hogy személyesen mennyit adnak el. Ennek van értelme és eredménye. Ahogy ezt most újraolvastam, olyan, mintha a KIKA fizetett reklámozója lennék, pedig nem, viszont a pozitív példát igenis, reklámozom!Figyeljen a frontvonalra!
A frontvonalakon dolgozó emberek nagyon fontosak. Lehet, hogy ő „csak” egy portás, „csak” egy recepciós vagy „csak” egy ruhatáros. De ő bizony nem „csak” egy portás, nem „csak” egy recepciós és nem „csak” egy ruhatáros. Ő bizony nagyon fontos munkatársa a cégének, aki elsőként ad arcot a vállalkozásnak.
Nagyon figyeljen a cége frontvonalain dolgozó emberekre! Ők adják a képet a cégéről, és rajtuk múlik a bevétele.
Piroska Gyula piroskagyulatrening.hu