A bevezetés előtt, alatt és után egyaránt rengeteg feladat vár Önre, hogy felkeltse a fogyasztók kíváncsiságát és érdeklődést. Az alábbiakban felsorolunk öt fontos teendőt a folyamat során.
Piacfelmérés. A cégének muszáj odafigyelnie arra, mire is van szüksége a fogyasztóknak. Igyekezzen minél több információt szerezni felméréséken, tesztcsoportokon, a közösségi oldalakon és a saját honlapján keresztül. Ha azt látja, hogy egy-egy részlet sokszor felbukkan az Önhöz eljutó információkban, bizony változtatásokra vagy új termékre van szükség. (Sok vállalkozás éppen azért megy csődbe, mert ezt elmulasztja!)
Kiemelkedő támogatás. Ha most lépett csak a piacra, a termékének szüksége lesz arra, hogy bebizonyítsák róla, a fogyasztóknak feltétlenül szükségük van rá. Erre pedig a legjobb, ha oktató és egyben informatív tartalmat szolgáltatást nyújt hozzá. A célközönség felmérésének létfontosságú szerepe van abban, hogy kitalálja, milyen formában érdemes szolgáltatást nyújtania, vagy hogy hol aktívak a potenciák ügyfelek a világhálón. Írjon blogot, amelyben bővebben kifejtheti a terméke előnyeit, tegyen közzé magyarázó videókat a termék működéséről vagy valami figyelemfelkeltőt, ami elülteti a kíváncsiságot a fogyasztókban. A rendszeres tartalomgyártás segít kiépíteni a bizalmat a (leendő) ügyfelekkel, megerősíti az Ön cégéről, mint komoly vállalkozásról kialakult képet és ideális esetben az eladási mutatókon is meglátszik majd a jó marketingstratégia hatása.
Tegye közzé a visszajelzéseket. A fogyasztók jobban bíznak azokban a termékekben, amelyeket más vásárlók már kipróbáltak és megvételre ajánlottak. Az amerikai Ipsos felmérése szerint a 18-64 év közti korosztályban a vásárlók 78 százaléka olvassa el más felhasználók véleményét, mielőtt egyik vagy másik termék mellett döntene. A véleményekre természetesen a termék fejlesztése során is komoly szerep hárul, így két legyet üthet egy csapásra.
Alakítson ki exkluzív klubot. A legjobb stratégia, ha a leghűségesebb vásárlókat megjutalmazza és becsben tartja. Hozzon létre egy csoportot a leghűségesebb vásárlókkal és adjon nekik állandó kedvezményeket, lehetőséget, hogy az új termékeit a nagyközönség előtt már tesztelhessék és vonja be őket a termékfejlesztésbe is. Az ő véleményük magasabb súllyal szerepel majd a felmérésben, ha arról van szó, az ügyfelek tetszését milyen irányú fejlesztések nyernék el leginkább. (Ügyeljünk viszont arra, hogy ne csak idegesítsük az ügyfelet!)
Amikor az ügyfelek érdeklődését szeretné felcsigázni, mindig tartsa szem előtt, hogy senki sem fog a terméke iránt érdeklődni, amíg Ön be nem bizonyítja annak létjogosultságát. Mindig figyeljen arra, az ügyfelek mit is szeretnének, hogyan tudná őket még elégedettebb vevővé tenni.