5 tipp szakértőnktől a sikeres online kereskedéshez

Az online kereskedelem vitathatatlanul nagy lehetőség sok kis cég számára. Azonban a siker itt sem tuti. Hogy jobb esélyekkel induljunk, érdemes követni a legújabb trendeket - szakértőnk megmutatja mi az az 5, ami 2014-ben kihagyhatatlan.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A számítógépek robbanásszerű elterjedése, az internet térhódítása, majd a mobiltelefonok diadalmenete után most a marketing és a kereskedelem is átalakul: az okoseszközök fejlődése, a szélessávú mobilinternet térhódítása és a big data néhány éven belül teljesen megváltoztatja majd a fogyasztói szokásokat, a vállalati kommunikációt és az értékesítést. A cégek már nemcsak a megszokott értékesítési csatornákon keresztül kínálhatják a termékeiket, hanem gyakorlatilag bárhol a nap 24 órájában.

Ma már azonban nem elég létrehozni egy internetes felületet, ahhoz ugyanis, hogy versenyképesek legyünk, gyors, hatékony, bravúros webértékesítési technikákkal, felületekkel kell felvérteznünk azt. A Piac&Profit KKV-Akadémiáján tartott előadásában Lukács Ádám József, a Hinora Marketing Group oline marketing specialistája szedte össze, mi az, amit nem lehet kihagyni idén, ha sikeresen akarunk eladni a weben.

1. Kuponozás online

A kuponpiac pár évvel ezelőtt jelentősen átalakította például a turizmus iparágát, egészen új kereskedelmi formaként jelenve meg az online értékesítésben. (Itt olvashat róla bővebben.)Eddig azonban leginkább fizikai szolgáltatók adtak kuponokat. 2013-tól ez megváltozott. Egy webes kereskedő is kihasználhatja az ebben rejlő előnyöket. Egy emailben kiküldött kuponnal például. Ráadásul ezek sokkal pontosabban célozhatók, hiszen a weben számos adatot gyűjthetünk be minden ügyfelünkről. Tehát olyan kupont, szegmentált ajánlatot küldhetünk, ami érdekes lesz a célszemély számára. Ez nem csak az értékesítést pörgetheti fel, de a visszatérő vásárló elkötelezettségét is növelheti.

2. MLM online

A Multi Level Marketing (MLM) sokat kárhoztatott, de bizony nagyon is sikeres üzleti modell az offline világban. Mostanra a webes kereskedők is felfedezték. Az elv az, hogy egy vásárlónk annál nagyobb kedvezményt kap, minél több vásárlót hoz a rendszerbe - akik további vásárlókat hoznak, és így tovább. A kedvezmény úgy nő, ahogy sokasodnak az "első körös" vásárlók alatti ügyfélszintek. Egyszerű és nagyszerű.

Mit vár a vevő a webshopban?
Az online vásárlóknak alapvetően két típusát kell elkülöníteni a kiszolgálás szempontjából.
  • Aki már tudja, mit akar: már mindennek utánanézett, a konkrét terméknév kapcsán jött az oldalunkra. Feltehetően már minden kérdésre választ kapott, nem válogat. Felesleges lenne újabb ajánlatokkal elbizonytalanítani, inkább abban kell segíteni, hogy minél gyorsabban és egyszerűbben megvehesse a terméket. Értékelni fogja a jól működő keresőt, a regisztráció nélküli vásárlás lehetőségét és a gyors fizetési lehetőségeket.
  • Aki még csak nézelődik: azt várja, hogy segítséget kapjon a döntésben. Minél több információra van szüksége (ld. tartalommarketing a 4. pontban), tesztek, videók, ajánlások. Értékelni fogja a hasznos tartalmat és az akciók, kapcsolódó termékek stb. megjelenítését.
 3. Azonnali személyes kapcsolat

Ma már nem elég, ha egy email címet adunk meg a webshopban elérhetőségként. A vevőknek azonnali kérdései lehetnek, amelyekre azonnal választ akar. Ha nem kapja meg, éppen két kattintásra van attól, hogy egy másik kereskedőhöz menjen. Ezt nem engedhetjük! Számos technika áll rendelkezésre az azonnali kommunikáció biztosítására a Skype-tól a direkt webshopok számára tervezett szoftverekig. De ha ilyenünk nincs, akkor legalább egy telefonszámot adjunk meg! Ha egyedül visszük a boltot, akkor bizony a sajátunkat. Megéri!

4. Tartalommarketing webshopon is

2014 egyértelműen a tartalommarketing (content marketing) éve, ebben egyetértenek a marketing szakemberek. De nem csak a weboldalak, a webshopok sem maradhatnak ki belőle! A boltok esetében ez azt jelenti, hogy nem elég egy kép és pár sor leírás a termékről. Ahhoz, hogy vonzóbbak legyünk a két kattintásra lévő versenytársaknál, kiváló tartalmat kell adnunk! Részletes leírásokat, teszteket, vásárlói véleményeket, összehasonlításokat, jó minőségű képeket, akár videókat.

5. Hűségprogramok online

A vásárlói hűség a sikeres értékesítés egyik alappillére, ezt a fizikai boltok már réges-régen tudják. Nem kell azonban lemondanunk a vevők magunkhoz kötéséről az interneten sem! Hűségpontok, hűségprogramok kialakítására éppúgy lehetőség van, mintha egy kártyára pecsételgetnénk a gyűjthető pontokat. Ráadásul, mivel lehetőségünk van a statisztikák révén sokkal jobban megismerni a vevőket, még könnyebb is a dolgunk, hisz pontosan tudjuk, kinek mivel járhatunk a kedvében. Ha némi játékosságot is csempészünk a folyamatba, még nagyobb lesz a siker. Itt adunk néhány tippet, hogyan "vegyük meg" egy életre a vásárlókat.

 

 

Véleményvezér

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban 

Egyoldalú Szuverenitásvédelmi Hivatal.
Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak

Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak 

Az alkotmánybíróság lassan olyan lesz, mint egy fideszes menhely kivénhedt politikusainak.
15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható

15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható 

Végnapjait éli a magyar gyümölcsnemesítés.
Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo