Hogyan tudhatunk meg mindent a vásárlóinkról?

Elég egy rosszul célzott hirdetési kampány, egy rossz nyeremény, egy átgondolatlan promóció. Ilyenkor hiába pörög esetleg jól a kommunikáció, a cég munkatársai nem értik, miért van az, hogy a Facebookról még sem jönnek vásárlások. pedig most már erre is van megoldás.

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha hiába pörög a kommunikáció, mégsem jönnek a vásárlók, akkor lehet, hogy a célcsoportunkat mértük fel rosszul. Erre a megoldás persze az lenne, hogy összehasonlítsuk a valódi vásárlókat (illetve vásárlás különböző fázisában levő embereket) a Facebook oldalunk rajongóival. Eddig ez az összehasonlítás kifogott az átlagos cégvezetőkön, ám egy új ezköz, az Audience Insights megjelenésével most változott a helyzet – hívja fel a figyelmet Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Az Audience Insights arra szolgál, hogy ki tudjunk válogatni embereket különböző szempontok szerint (pl. budapesti kisvállalkozás tulajdonosok), és megmondja, hogy ők milyen eszközökön Facebookoznak, milyen a családi állapotuk, milyen oldalakat szeretnek, stb.

De az Audience Insights ennél többet tud. Például képes arra, hogy kielemezze a saját oldalaink rajongóit hasonló szempontok alapján. és ami még izgalmasabb: képes arra, hogy kielemezzen egy olyan célcsoportot, amit mi töltünk fel a Custom Audience segítségével, vagy a weboldal látogatóinkat (website audience segítségével).

 

Forrás: facebooktippek.hu

Innen egyszerű a feladat:

gyűjtsük össze a vásárlóink adatait (e-mail cím és/vagy telefonszám), majd töltsük fel

Megújuló Facebook-oldalak: íme, a legfontosabb változások
Bár június 13-ra ígérte a Facebook a márkaoldalak frissítését, azonban több brand még mindig nem kapta meg az új külsőt. Forgács Mariann, a Be Social Kft. ügyvezetőjének összefoglalójából kiderül, hogy az oldalak adminisztrátorai mire számíthatnak az új megjelenéssel kapcsolatban.
gyűjtsük össze a hírlevél feliratkozóink adatait, majd töltsük fel

készítsünk website audience (remarketing) listát a weboldal látogatóinkból, a webáruház kosár elhagyókból, az ajánlat kérőkből, stb.

Majd pedig mindegyiket vizsgáljuk meg az Audience Insights segítségével. Így kiderülhet, milyen különbségek vannak azok között, akik a Facebookon a rajongóink vagy azok között, akik bejönnek a boltjainkba és vásárolnak, vagy éppen nem vásárolnak!

A dolog egyetlen szépséghibája, hogy nagy mennyiségű adatra van szükség.

Elvileg legalább 1000, 18 év fölötti emberre van szükség, de ilyenkor még viszonylag kevés adatot kapunk (korfa, aktivitás). 2-3000 embernél már a kapcsolati státuszok és a végzettség is megjelenik, de igazából 20-30 ezer ember környékén kezdenek el jönni részletesebb adatok, pl. az, hogy milyen más oldalakat lájkolnak az emberek.

Ez pedig sokakat korlátoz, hiszen ez azt jelenti, hogy több ezer vevő adatait kellene feltölteni egy Custom Audience-be. Nekik a részkonverziókban segíthet a rendszer, vagyis hírlevél feliratkozók vagy éppen remarketing lista adatainak elemzésében.

Ne csak várjuk az ügyfelet!
Sok magyar cégvezető nincs tisztában a remarketing fogalmával. Pedig a virtuális világ végre lehetőséget kínál arra, hogy ne csak üljünk és várjuk a vevőt, hanem egyenesen rátaláljunk az interneten keresztül. Csakhogy vannak veszélyei is, megmutatjuk, hogyan kerülje ki az adatvédelmi szabályozásban elrejtett aknákat és hogyan kerülheti el, hogy az őrületbe kergesse a vevőit.

Véleményvezér

Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell

Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell 

Nem finom, de legalább nem is gusztusos.
Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el 

A logisztikai költségek tovább nőnek.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A folyamatos kormányzati sikerpropaganda mellett csak a számok ne lennének.
Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen

Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen 

Ingyen utazásokat és hotelszámlákat vizsgálnak.
Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték

Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték 

Az izraeli miniszterelnök megígérte az irániaknak, hogy hamarosan megszabadítják elnyomóitoktól.
Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos

Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos 

Reméljük nem Bese Gergő szenteli fel, mint a Karmelitát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo