Ha hiába pörög a kommunikáció, mégsem jönnek a vásárlók, akkor lehet, hogy a célcsoportunkat mértük fel rosszul. Erre a megoldás persze az lenne, hogy összehasonlítsuk a valódi vásárlókat (illetve vásárlás különböző fázisában levő embereket) a Facebook oldalunk rajongóival. Eddig ez az összehasonlítás kifogott az átlagos cégvezetőkön, ám egy új ezköz, az Audience Insights megjelenésével most változott a helyzet – hívja fel a figyelmet Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.
Az Audience Insights arra szolgál, hogy ki tudjunk válogatni embereket különböző szempontok szerint (pl. budapesti kisvállalkozás tulajdonosok), és megmondja, hogy ők milyen eszközökön Facebookoznak, milyen a családi állapotuk, milyen oldalakat szeretnek, stb.
De az Audience Insights ennél többet tud. Például képes arra, hogy kielemezze a saját oldalaink rajongóit hasonló szempontok alapján. és ami még izgalmasabb: képes arra, hogy kielemezzen egy olyan célcsoportot, amit mi töltünk fel a Custom Audience segítségével, vagy a weboldal látogatóinkat (website audience segítségével).
Innen egyszerű a feladat:
gyűjtsük össze a vásárlóink adatait (e-mail cím és/vagy telefonszám), majd töltsük fel
készítsünk website audience (remarketing) listát a weboldal látogatóinkból, a webáruház kosár elhagyókból, az ajánlat kérőkből, stb.
Majd pedig mindegyiket vizsgáljuk meg az Audience Insights segítségével. Így kiderülhet, milyen különbségek vannak azok között, akik a Facebookon a rajongóink vagy azok között, akik bejönnek a boltjainkba és vásárolnak, vagy éppen nem vásárolnak!
A dolog egyetlen szépséghibája, hogy nagy mennyiségű adatra van szükség.
Elvileg legalább 1000, 18 év fölötti emberre van szükség, de ilyenkor még viszonylag kevés adatot kapunk (korfa, aktivitás). 2-3000 embernél már a kapcsolati státuszok és a végzettség is megjelenik, de igazából 20-30 ezer ember környékén kezdenek el jönni részletesebb adatok, pl. az, hogy milyen más oldalakat lájkolnak az emberek.
Ez pedig sokakat korlátoz, hiszen ez azt jelenti, hogy több ezer vevő adatait kellene feltölteni egy Custom Audience-be. Nekik a részkonverziókban segíthet a rendszer, vagyis hírlevél feliratkozók vagy éppen remarketing lista adatainak elemzésében.