A pazarlást csökkentő és a vásárlói szokások elemzésére alkalmas kereskedelmi rendszer indult júniusban Magyarországon – közölte a fejlesztő Laurel Cégcsoport. A szolgáltatásba bekapcsolódó kereskedelmi hálózatok törzsvásárlóinak tranzakcióiról a kasszákon keresztül információk közvetíthetők a központi adatbázisba. A kereskedők ezáltal egy integrált statisztikai szolgáltatáshoz juthatnak, részletes elemzéseket végezhetnek a forgalomról, vásárlói profilokhoz kötött akciókat, marketingszolgáltatásokat is kialakíthatnak.
A rendszer a vásárlóknak is információkat szolgáltat a www.tudatosvasarlas.hu portálon keresztül. A regisztrálók nyomon követhetik költéseiket, és átalakíthatják szokásaikat, hogy olcsóbban és környezettudatosabban intézzék bevásárlásaikat.
A látogatók elemzést kapnak saját vásárlási szokásaikról, szembesülnek azzal, mely termékcsoportra mennyit, milyen rendszerességgel költenek. Az oldal egyszerűen áttekinthető diagramokkal, statisztikákkal, rövid cikkekkel segíti a tudatosabb vásárlást. A látogatók a többiek számára is hasznos információkat tehetnek közzé, így a portál közösségépítő szolgáltatásokat is nyújt.
Mindezt a magyarországi üzletekben széles körben használt Laura kasszarendszer továbbfejlesztésével érte el a társaság. A rendszer kidolgozásához az Európai Unió 35 százalékos, 77 millió forintos támogatást nyújtott.