3 tipp, amely utat mutat a közösségi médiás káoszban

A közösségi média forradalmasította a marketinget, ez már nem kérdés. Mindenki elérésről, aktivitásról, lájkokról és rajongókról beszél, hogy az ember csak kapkodja a fejét. Szakértőnk segít, hogy találjunk néhány biztos pontot a káoszban.

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Labirintusnak tűnik a hatékony online jelenlét?
Kép:sxc

Mi lenne, ha valaki azt mondaná, hogy bevezetnek egy olyan forradalmi terméket, ami megváltoztatja az üzletet? Ez a termék lehetővé teszi, hogy bármit közzé tehessen a vállalatáról, reklámozhatja azt a nagyközönségnek szabadon, teljesen ingyen.  Akár közvetlenül is hathat potenciális vevőire. Mi lehet ez a termék? Ez a közösségi média. Az információ közzétételének forradalmasítója, ami a tévé óta a legnagyobb változást hozta a marketingben. Verhetetlen erő a kommunikációban, mert a világ bármely pontján élők számára küldhet információkat, méghozzá valós időben.

A közösségi média már az érett szakaszba lépett

Ha egy vállalatnak van egy Facebook oldala, az régen szenzáció volt, ma már viszont nem elég ahhoz, hogy kitűnjön a tömegből. A közösségi médiának a mindennapokba való, egyre mélyülő integrációja idézte elő, hogy ma már az internet egyre több és több csatornáján kommunikálnak egymással az emberek. Ezért a vállalatoknak már komolyan gondolkozniuk kell saját blogkommunikáción, és minél több médiumban való megjelenésen. Ilyen hasznos terep lehet a YouTube, a LinkedIn, vagy keresőoptimalizálás céljából a Google+.

Lehetőségek a közösségi médiában

A vállalatok nagy része már nem kérdőjelezi meg a közösségi média hasznosságát ( a magyar cégek 49,5%-a szerint kifejezetten megéri a Facebook-on jelen lenni, de vigyázni kell, nehogy nagyot bukjunk) ám még így is számos kihívással kell szembesülniük. Üzleti közegben a termék hirdetése nem lehet azonnal közvetlen stílusú, előbb fokozatosan ki kell építeni a cég iránti érdeklődést és bizalmat. Ezt számos módon tehetik meg a vállalatok – a közösségi média ezer lehetősége elsőre kaotikusnak tűnhet. Az alábbi listában három olyan tippet talál, amely utat mutat a káoszban:

1. Aranyat érő kifejezések: Írjon keresőkre optimalizált cikkeket, hogy könnyebben megtalálják cége honlapját. A cikkben használjon olyan kulcsszavakat, melyekre a cég potenciális vevői a legnagyobb valószínűséggel rákeresnek, amikor a vállalat termékét keresik. (A keresőoptimalizálás nem könnyű feladat és sok tévhit él vele kapcsolatban, amiket jobb tisztázni.)

6 ok, amiért minden kisvállalkozásnak kell egy blog
Az online marketing eszközök közül is az egyik leghatékonyabb – és legolcsóbb – a céges blog, hat okot is adunk, hogy miért kötelező minden kisvállalkozásnak vezetni egyet.
2. Vírusként terjedő hírnév: Használja ki a közösségi média legnagyobb előnyét, a megosztást! Felhasználók tömege oszt meg nap mint nap tartalmat, ösztönözze őket arra, hogy az Ön vállalatának tartalmát osszák meg! Motiváció bármi lehet, akár egy apró nyereményjáték is.

3. Rendszeres aktivitás: Építse a hitelességet és a bizalmat azzal, hogy folyamatosan és aktívan jelen van  a közösségi médiában, akár rendszeres YouTube-videó megosztással, akár ütemezett blogolással. Nem véletlenül hangsúlyos az ütemezés, a rendszeres jelenlét kulcsfontosságú

Amennyiben sikeres vállalati kommunikációban gondolkodik, mindenképpen érdemes a közösségi média lehetőségeit számításba vennie. Emberek milliói, sőt milliárdjai szörfölnek a világhálón nap mint nap, ráadásul az online kommunikáció rendkívül költséghatékony is.

Langmár Zsuzsanna szovegirasblog.hu

Véleményvezér

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el 

A logisztikai költségek tovább nőnek.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A folyamatos kormányzati sikerpropaganda mellett csak a számok ne lennének.
Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen

Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen 

Ingyen utazásokat és hotelszámlákat vizsgálnak.
Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték

Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték 

Az izraeli miniszterelnök megígérte az irániaknak, hogy hamarosan megszabadítják elnyomóitoktól.
Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos

Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos 

Reméljük nem Bese Gergő szenteli fel, mint a Karmelitát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo