Vége a like-koldulásnak!

A Facebook újabb jelentős változtatást jelentett be a napokban, amely a hírfolyamban megjelenő tartalmakat érinti majd. Büntetik a like-kéregető oldalakat és a gyakran ismétlődő tartalmakat küldözgető spamelőket is.

Szigorúbb fellépést ígér a Facebook – kép: Pixabay

Az új algoritmusnak köszönhetően lényegesen csökken a hírfolyamban megjelenő spam linkek-, like-vadász bejegyzések és „vicces” képek száma. Ezzel együtt a változtatás hasznos lesz a céges oldallal rendelkező vállalatok számára, mert így  „nem spam”,  organikus (nem fizetett) tartalmaik sokkal nagyobb valószínűséggel jelennek majd meg a célközönségük falán.

(Sok cég még mindig félreérti a közösségi oldalak használatának célját – és mikéntjét.)

„A Facebook oldalak többsége nem spammel a hírfolyamban, így őket nem érintik negatívan a változások, ezzel szemben egy kisebb része az oldalaknak, melyek rendszeresen és tudatosan gyártanak spamnek minősülő tartalmat a hírfolyamba, az elkövetkező hónapokban fokozatosan csökkenő elérést látnak majd. A változtatás kimondottan azokat az oldalakat érinti, amelyek a like/share/comment funkciókat próbálják erőltetni a posztjaikban” – mondta Joanelli Tamás közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője.

Az algoritmusváltozás három kategóriát érint: a like-bating, vagyis like-kéregető oldalakat, amelyek tipikusan arra kérik az olvasókat, hogy lájkolják a bejegyzést, a gyakran ismétlődő tartalmakat, mint például a sokszor megosztott fotók vagy videók, amiket a felhasználók nagy számban megosztanak a Facebookon, de a sokszori ismétlődés kevésbé releváns a követők számára, és végül azokat a spam linkeket, amelyek arra késztetik az embereket, hogy rákattintsanak, de tartalmuk már teljesen más, mint amire a szöveg utalt. Ezek általában reklámoldalak. (Itt olvashat a ragályos tartalom titkáról!)

Kilenc gyakori kérdés a Facebook-hirdetésekkel kapcsolatban
Március 4-ével változott a legnagyobb közösségi oldal hirdetési rendszere. Az új módszerek azonban számos kérdést vetettek fel, amelyekre Lévai Richárd közösségimarketing-szakértő válaszol.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo