Egyre személyesebbek lesznek az online reklámok

Az online marketing és reklámozás feltörekvőben van, ahogy életünket egyre inkább az interneten, okostelefonok és tabletek rengetegjében éljük. Ezért fontos tudni, hogyan alakul az online hirdetési szektor.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

Az online reklámok egyre személyesebbek lesznek, egyre „okosabbak”. Nemcsak a nyilvános profilunkon megjelenő adatainkat, mint az életkor, a lakóhely, a családi állapot, stb. használja fel az optimálisabb reklámcélzás érdekében. A kereséseinket, kulcsszavainkat is kihasználják az olyan nagy cégek, mint a Facebook vagy a Google.

Mindezek talán negatív képben tüntethetnék fel az internetezést, hiszen lassan a saját böngészőnk jobban fog ismerni minket, mint a barátaink, azonban a közelmúltban elvégzett Yahoo kutatás szerint az emberek szeretik, ha ilyen – szinte már illetlenül – személyes hirdetések jelennek meg számukra – derül ki az Ipsos MediaCT által a Yahoo megbízásából végzett tanulmányból, amelyet együttműködő partnerünk, a Magyar Marketing Szövetség közölt.

Első fontos kérdés, hogy a válaszadók vajon mennyire vannak tisztában ennek a keresési folyamatnak a menetével. 60 százalékuk azt nyilatkozta, hogy tudja, hogy a keresési kulcsszavai alapján találják meg a megfelelő témájú reklámok az interneten. Ugyanakkor ezen belül, kétharmaduk tisztában van vele, hogy az online reklámok megjelenését az is befolyásolja, mit néznek vagy hallgatnak az interneten.

A válaszadók 78 százaléka azonban azt nyilatkozta, hogy nagyon fontos számára, hogy releváns tartalom jelenjen meg a kereséseire, oldallátogatásaira. Ugyanakkor több mint 60 százaléka szeretné tudni, miért és hogyan működik ez a varázslatos online hirdetés személyre szabás az interneten.

Bizalom nélkül nem kattintanak

Az adatvédelem volt a másik fontos kérdés. Ahogy fentebb kiderült a megkérdezettek kedvelik, ha személyre szabott hirdetésekkel találkozhatnak, azonban egy adatvédelmi nyilatkozat kitöltésével nagyobb biztonságban érzik magukat. 58 százalékuk gondolja helyesnek, ha csak az alap adataikat használják fel.

Virtuális marketing: csak óvatosan!
A 21. század eleje robbanásszerű változásokat hozott a marketing területén. A korábbi megoldásokhoz képest ma jóval egyszerűbben és olcsóbban szerezhetnek maguknak klienseket a talpraesett cégek, a szabályok azonban szigorúak, így érdemes tisztában lenni vele, hogyan és hová lehet reklámot küldeni, ha nem akar valaki méretes hatósági büntetésbe belefutni.
A válaszadóknak a bizalom elengedhetetlen elemnek számított a megkérdezés során, tehát jelen esetben az, hogy a reklámok nyitott és megbízható digitális élményt nyújtsanak.

A felhasználók 42 százaléka például nem kattint egy adott hirdetésre, ha tudja, vagy elsőre úgy ítéli meg, hogy nem megbízható az adott cég. 35 százalék viszont teljesen megbízhatónak találta a felkínált cégeket és hirdetményeiket.

Három dolog, amit muszáj megtenni

Tehát érdemes a megbízhatóságra, a pozitív megítélésre is időt fordítani a cég reklámja és/vagy a brandje kialakításánál. Ugyanakkor nagyon fontos figyelemmel kísérni a fogyasztót, mit tesz közzé az interneten, mi az ami már személyes tartalmú és mi az, amit a hirdetés által nyert élményszerzés végett osztott meg, például egy képet a vadonatúj ruhájáról, melyet például, egy romantikus estére vett. A Yahoo tehát összeállította a „három dolog, amit muszáj megtenni mielőtt online hirdetésbe kezdesz” listát:

1 . Ismerd meg! Az emberek azt akarják, hogy a hirdetés célba érjen, hogy azt kapják találatként, amire kerestek. Szeretnék, ha minél személyre szabottabb lenne a találat.

2. Beszélj az ő nyelvükön! Fontos, hogy az ő szájízük szerint, a lehető legmegbízhatóbb hatást keltse a hirdetés. Csak ekkor lehet sikeres.

3. Értékeld az idejét! A lényeg, hogy minél hasznosabb információval lássa el a felhasználót a hirdetmény. Olyan információkat nyújtson, mint amire ő kíváncsi a keresése által.

3 szakértői tipp a sikeresebb honlaphoz
Az elmúlt évtizedben sok kisvállalkozás beleesett abba a hibába, hogy fontosabb volt maga az a tény, hogy legyen egy honlapja, mint az, hogy milyen vagy mennyire hatékony az. Szakértőnk szerint viszont sokat profitálhatunk abból, ha feltárjuk a hibákat!

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo