Öt egyszerű módszer sikeres Facebook hirdetésekhez

A közösségi oldalak egyre nagyobb teret kapnak a céges kommunikációban, nem mindegy azonban hogyan használjuk ezeket. Öt tippet adunk, hogyan hirdethet sikeresen a legnagyobbnak számító Facebook-on.

Egyre fontosabbá válik a közösségi oldalakon folytatott tevékenység a céges kommunikáción belül, a legtöbben azonban nincsenek tisztában azzal, hogy milyen lehetőségeket tartogat vállalatuk számára a legnagyobb közösségi oldal hirdetési rendszere, ezért Lévai Richárd Facebook-szakértő összegyűjtött pár receptet, amikből egyszerűen lehet válogatni az üzleti céljainknak megfelelően.

Nem mindegy hogyan használjuk - Kép: Pixabay

Rajongógyűjtés

Gyűjtsünk egyszerűen és gyorsan rajongókat!

Hirdetés típus:

  • Oldalkedvelések (Page Likes)
  • Oldal reklámozása (Promote page)
Célzási lehetőségek:
  • Demográfia
  • Konkurens oldalak
  • Érdeklődési területek
  • Magatartásformák
A rajongók gyűjtése ritkán lehet fő cél, de fontos része a folyamatnak ezért szükség van rá. A legegyszerűbb az, ha a Facebook oldalunkon megkeressük az Oldal reklámozása gombot, és beállítunk demográfiai, illetve érdeklődési jellemzőket. Ennél sokkal eredményesebbek lehetünk, ha a hirdetés létrehozó felületen az Oldalkedvelések (page likes) opciót választjuk, feltöltünk pár testre szabott képet, majd a rengeteg célzási megoldást használva összeállítunk egy megfelelő mixet. Fontos, hogy úgy célozzunk, olyan képet és szöveget használjunk, ami elsősorban a célcsoportunknak vonzó. De vigyázzunk! Nagyot bukhatunk a Facebookon, ha nem ismerjük a kapcsolódó jogi vagy adózási kötelezettségeket.

Aktivitásnövelés

A Facebookon elkerülhetetlen, hogy az aktivitásnövelésre hirdetéseket használjunk. Szerencsére nagyon kis költséggel tudunk komoly tömeget elérni a célcsoportunkból.

Félreértik a Facebookot a cégek
Használják, de nem értik igazán a Facebookot a közösségi kommunikációban érdekelt hazai kis- és középvállalkozások. Joanelli Tamás, a Be Social közösségi marketing cég ügyvezetője szerint Magyarországon egyértelműen a Facebook a legfontosabb közösségi oldal, de sok hibát követnek el használatával a vállalatok.
Hirdetés típus:
  • Bejegyzés kiemelés (Boost Post)
  • Aktivitás oldal bejegyzésnél (Page Post Engagement)
Célzási lehetőségek:
  • Demográfia
  • Konkurens oldalak
  • Érdeklődési területek
  • Magatartásformák
A legegyszerűbb aktivitásnövelés, ha a bejegyzésünk alatt megnyomjuk a kiemelés (boost) gombot.  Ha a hirdetés kezelőben választjuk a bejegyzés aktivitásnövelést, sokkal több célzási lehetőség és beállítás (elhelyezés választás, konverziókövetés, stb.) fog rendelkezésünkre állni. Érdemes kísérletezni vele.

Adatbázis építés

A rajongók mellett gyűjtsünk hírlevél feliratkozókat is! A hírlevél egyszerű és direkt módja az ügyfelek megszólításának, mivel figyelmüket könnyen meg lehet ragadni a postaládában ékeskedő izgalmas tárgysorokkal. Azonban amikor az érdeklődők a tárgysort követve a levélre kattintanak, sokszor csalódniuk kell, és néhányan azonnal le is iratkoznak a listáról. Hogy ez ne történjen meg az ön olvasóival, összegyűjtöttünk 10 fontos tippet a jó hírlevél elkészítéséhez.

Hirdetés típus:

  • Oldalkedvelések (Page Likes)
  • Link alapú bejegyzés hirdetés
Célzási lehetőségek:
  • Demográfia
  • Konkurens oldalak
  • Érdeklődési területek
  • Magatartásformák
  • Saját rajongók
Facebook alkalmazás

Készítsünk egy Facebook alkalmazást, esetleg gondolkodjunk el egy Facebook nyereményjátékon! A lényeg, hogy adjunk valami azonnalit vagy egy nyerési lehetőséget, amiért érdemes az embereknek megadni az e-mail címüket! Aztán válasszuk az Oldal kedvelések hirdetést úgy, hogy a érkezési felület (landing tab) nem a Timeline lesz, hanem az alkalmazás. Ezek után már csak a megfelelő célzást kell kiválasztani, amire nagyon sok lehetőséget nyújt a Facebook.

Így lehet hatékony az online térben
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.
Értékesítés Facebook hirdetéssel

A Facebook feladata az, hogy támogassa az üzleti céljainkat. Az értékesítés, vagy a közvetett értékesítés támogatás éppen ezért megkerülhetetlen lesz.

Hirdetés típus:

  • link alapú bejegyzés hirdetés
  • kattintások a weboldalra
  • konverziók a weboldalon
  • eseményreagálások (event responsoes)
Célzási lehetőségek:
  • Saját rajongók
  • Demográfia
  • Konkurens oldalak
  • Érdeklődési területek
  • Magatartásformák
Leghatékonyabban azoknak tudunk értékesíteni, akik már többször olvastak a termékünkről vagy a cégünkről. Ezért érdemes a célcsoportból aktív rajongói bázist építeni. Célozzuk meg őket különböző hirdetéstípusokkal a hírfolyamban és a jobb oldalon egyaránt!

Persze érdemes értékesíteni azoknak is, akik nem rajongóink, de a célcsoportunkba tartoznak, és a Facebook hirdetési rendszerében elérhetők. Ha olyan termékünk van, amit nem lehet Facebookon közvetlenül eladni, akkor sincs gond, ilyenkor legyen a cél a kapcsolatfelvétel, vagy rendezzünk előadást, amit Facebook eseménnyel tudunk erősíteni!

A külső kapcsolat

A Facebook hirdetési rendszerének legnagyobb erőssége, hogy saját adatok alapján is tudunk célozni. A weboldalunk látogatói mellett a hírlevél feliratkozókat, vagy akár az offline vásárlóinkat is meg tudjuk szólítani hirdetésekkel.

Hirdetés típus:

  • Bármelyik hirdetés, tetszés szerint
Célzási lehetőségek:
  • Egyéni célközönség weboldal látogatók alapján (Website audience)
  • Adatfájlal megadott egyéni célközönség (Data File Custom audience)
  • Hasonló célközönség (Similar Audience)
Nagyon hasznos célzási megoldás, amikor azokat az embereket szólítjuk meg, akik már jártak a weboldalunkon. Ebben segít a website audience, vagy más néven remarketing. A Facebook generál egy kódot, amit berakunk a weboldalunkba, és már épül is a remarketing listád, amely megmutatja, kik látogattak el az oldalra

Nagyon izgalmas lehetőség, hogy a Facebook tud az általunk megadott emberekhez hasonló embereket keresni. A hírlevél feliratkozóink, vagy a feltöltött vásárlói listáink, a rendezvény résztvevőink, a Facebook oldalunk rajongói, és a weboldal látogatói egyaránt lehetnek alapjai egy jó kis Hasonló közönség célzásnak (Similar Audience).

Betelt az internet?
Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődött az internetes kereskedelem Magyarországon és a világban is, de szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a webshopok aranykorának lassan vége szakad. Ám ez nem jelenti azt, hogy az online felület nem marad fontos csatorna az értékesítésben. Sőt!

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo