Egyre fontosabbá válik a közösségi oldalakon folytatott tevékenység a céges kommunikáción belül, a legtöbben azonban nincsenek tisztában azzal, hogy milyen lehetőségeket tartogat vállalatuk számára a legnagyobb közösségi oldal hirdetési rendszere, ezért Lévai Richárd Facebook-szakértő összegyűjtött pár receptet, amikből egyszerűen lehet válogatni az üzleti céljainknak megfelelően.
Rajongógyűjtés
Gyűjtsünk egyszerűen és gyorsan rajongókat!
Hirdetés típus:
- Oldalkedvelések (Page Likes)
- Oldal reklámozása (Promote page)
- Demográfia
- Konkurens oldalak
- Érdeklődési területek
- Magatartásformák
Aktivitásnövelés
A Facebookon elkerülhetetlen, hogy az aktivitásnövelésre hirdetéseket használjunk. Szerencsére nagyon kis költséggel tudunk komoly tömeget elérni a célcsoportunkból.
- Bejegyzés kiemelés (Boost Post)
- Aktivitás oldal bejegyzésnél (Page Post Engagement)
- Demográfia
- Konkurens oldalak
- Érdeklődési területek
- Magatartásformák
Adatbázis építés
A rajongók mellett gyűjtsünk hírlevél feliratkozókat is! A hírlevél egyszerű és direkt módja az ügyfelek megszólításának, mivel figyelmüket könnyen meg lehet ragadni a postaládában ékeskedő izgalmas tárgysorokkal. Azonban amikor az érdeklődők a tárgysort követve a levélre kattintanak, sokszor csalódniuk kell, és néhányan azonnal le is iratkoznak a listáról. Hogy ez ne történjen meg az ön olvasóival, összegyűjtöttünk 10 fontos tippet a jó hírlevél elkészítéséhez.
Hirdetés típus:
- Oldalkedvelések (Page Likes)
- Link alapú bejegyzés hirdetés
- Demográfia
- Konkurens oldalak
- Érdeklődési területek
- Magatartásformák
- Saját rajongók
Készítsünk egy Facebook alkalmazást, esetleg gondolkodjunk el egy Facebook nyereményjátékon! A lényeg, hogy adjunk valami azonnalit vagy egy nyerési lehetőséget, amiért érdemes az embereknek megadni az e-mail címüket! Aztán válasszuk az Oldal kedvelések hirdetést úgy, hogy a érkezési felület (landing tab) nem a Timeline lesz, hanem az alkalmazás. Ezek után már csak a megfelelő célzást kell kiválasztani, amire nagyon sok lehetőséget nyújt a Facebook.
A Facebook feladata az, hogy támogassa az üzleti céljainkat. Az értékesítés, vagy a közvetett értékesítés támogatás éppen ezért megkerülhetetlen lesz.
Hirdetés típus:
- link alapú bejegyzés hirdetés
- kattintások a weboldalra
- konverziók a weboldalon
- eseményreagálások (event responsoes)
- Saját rajongók
- Demográfia
- Konkurens oldalak
- Érdeklődési területek
- Magatartásformák
Persze érdemes értékesíteni azoknak is, akik nem rajongóink, de a célcsoportunkba tartoznak, és a Facebook hirdetési rendszerében elérhetők. Ha olyan termékünk van, amit nem lehet Facebookon közvetlenül eladni, akkor sincs gond, ilyenkor legyen a cél a kapcsolatfelvétel, vagy rendezzünk előadást, amit Facebook eseménnyel tudunk erősíteni!
A külső kapcsolat
A Facebook hirdetési rendszerének legnagyobb erőssége, hogy saját adatok alapján is tudunk célozni. A weboldalunk látogatói mellett a hírlevél feliratkozókat, vagy akár az offline vásárlóinkat is meg tudjuk szólítani hirdetésekkel.
Hirdetés típus:
- Bármelyik hirdetés, tetszés szerint
- Egyéni célközönség weboldal látogatók alapján (Website audience)
- Adatfájlal megadott egyéni célközönség (Data File Custom audience)
- Hasonló célközönség (Similar Audience)
Nagyon izgalmas lehetőség, hogy a Facebook tud az általunk megadott emberekhez hasonló embereket keresni. A hírlevél feliratkozóink, vagy a feltöltött vásárlói listáink, a rendezvény résztvevőink, a Facebook oldalunk rajongói, és a weboldal látogatói egyaránt lehetnek alapjai egy jó kis Hasonló közönség célzásnak (Similar Audience).