Öt egyszerű módszer sikeres Facebook hirdetésekhez

A közösségi oldalak egyre nagyobb teret kapnak a céges kommunikációban, nem mindegy azonban hogyan használjuk ezeket. Öt tippet adunk, hogyan hirdethet sikeresen a legnagyobbnak számító Facebook-on.

Egyre fontosabbá válik a közösségi oldalakon folytatott tevékenység a céges kommunikáción belül, a legtöbben azonban nincsenek tisztában azzal, hogy milyen lehetőségeket tartogat vállalatuk számára a legnagyobb közösségi oldal hirdetési rendszere, ezért Lévai Richárd Facebook-szakértő összegyűjtött pár receptet, amikből egyszerűen lehet válogatni az üzleti céljainknak megfelelően.

Nem mindegy hogyan használjuk - Kép: Pixabay

Rajongógyűjtés

Gyűjtsünk egyszerűen és gyorsan rajongókat!

Hirdetés típus:

  • Oldalkedvelések (Page Likes)
  • Oldal reklámozása (Promote page)
Célzási lehetőségek:
  • Demográfia
  • Konkurens oldalak
  • Érdeklődési területek
  • Magatartásformák
A rajongók gyűjtése ritkán lehet fő cél, de fontos része a folyamatnak ezért szükség van rá. A legegyszerűbb az, ha a Facebook oldalunkon megkeressük az Oldal reklámozása gombot, és beállítunk demográfiai, illetve érdeklődési jellemzőket. Ennél sokkal eredményesebbek lehetünk, ha a hirdetés létrehozó felületen az Oldalkedvelések (page likes) opciót választjuk, feltöltünk pár testre szabott képet, majd a rengeteg célzási megoldást használva összeállítunk egy megfelelő mixet. Fontos, hogy úgy célozzunk, olyan képet és szöveget használjunk, ami elsősorban a célcsoportunknak vonzó. De vigyázzunk! Nagyot bukhatunk a Facebookon, ha nem ismerjük a kapcsolódó jogi vagy adózási kötelezettségeket.

Aktivitásnövelés

A Facebookon elkerülhetetlen, hogy az aktivitásnövelésre hirdetéseket használjunk. Szerencsére nagyon kis költséggel tudunk komoly tömeget elérni a célcsoportunkból.

Félreértik a Facebookot a cégek
Használják, de nem értik igazán a Facebookot a közösségi kommunikációban érdekelt hazai kis- és középvállalkozások. Joanelli Tamás, a Be Social közösségi marketing cég ügyvezetője szerint Magyarországon egyértelműen a Facebook a legfontosabb közösségi oldal, de sok hibát követnek el használatával a vállalatok.
Hirdetés típus:
  • Bejegyzés kiemelés (Boost Post)
  • Aktivitás oldal bejegyzésnél (Page Post Engagement)
Célzási lehetőségek:
  • Demográfia
  • Konkurens oldalak
  • Érdeklődési területek
  • Magatartásformák
A legegyszerűbb aktivitásnövelés, ha a bejegyzésünk alatt megnyomjuk a kiemelés (boost) gombot.  Ha a hirdetés kezelőben választjuk a bejegyzés aktivitásnövelést, sokkal több célzási lehetőség és beállítás (elhelyezés választás, konverziókövetés, stb.) fog rendelkezésünkre állni. Érdemes kísérletezni vele.

Adatbázis építés

A rajongók mellett gyűjtsünk hírlevél feliratkozókat is! A hírlevél egyszerű és direkt módja az ügyfelek megszólításának, mivel figyelmüket könnyen meg lehet ragadni a postaládában ékeskedő izgalmas tárgysorokkal. Azonban amikor az érdeklődők a tárgysort követve a levélre kattintanak, sokszor csalódniuk kell, és néhányan azonnal le is iratkoznak a listáról. Hogy ez ne történjen meg az ön olvasóival, összegyűjtöttünk 10 fontos tippet a jó hírlevél elkészítéséhez.

Hirdetés típus:

  • Oldalkedvelések (Page Likes)
  • Link alapú bejegyzés hirdetés
Célzási lehetőségek:
  • Demográfia
  • Konkurens oldalak
  • Érdeklődési területek
  • Magatartásformák
  • Saját rajongók
Facebook alkalmazás

Készítsünk egy Facebook alkalmazást, esetleg gondolkodjunk el egy Facebook nyereményjátékon! A lényeg, hogy adjunk valami azonnalit vagy egy nyerési lehetőséget, amiért érdemes az embereknek megadni az e-mail címüket! Aztán válasszuk az Oldal kedvelések hirdetést úgy, hogy a érkezési felület (landing tab) nem a Timeline lesz, hanem az alkalmazás. Ezek után már csak a megfelelő célzást kell kiválasztani, amire nagyon sok lehetőséget nyújt a Facebook.

Így lehet hatékony az online térben
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.
Értékesítés Facebook hirdetéssel

A Facebook feladata az, hogy támogassa az üzleti céljainkat. Az értékesítés, vagy a közvetett értékesítés támogatás éppen ezért megkerülhetetlen lesz.

Hirdetés típus:

  • link alapú bejegyzés hirdetés
  • kattintások a weboldalra
  • konverziók a weboldalon
  • eseményreagálások (event responsoes)
Célzási lehetőségek:
  • Saját rajongók
  • Demográfia
  • Konkurens oldalak
  • Érdeklődési területek
  • Magatartásformák
Leghatékonyabban azoknak tudunk értékesíteni, akik már többször olvastak a termékünkről vagy a cégünkről. Ezért érdemes a célcsoportból aktív rajongói bázist építeni. Célozzuk meg őket különböző hirdetéstípusokkal a hírfolyamban és a jobb oldalon egyaránt!

Persze érdemes értékesíteni azoknak is, akik nem rajongóink, de a célcsoportunkba tartoznak, és a Facebook hirdetési rendszerében elérhetők. Ha olyan termékünk van, amit nem lehet Facebookon közvetlenül eladni, akkor sincs gond, ilyenkor legyen a cél a kapcsolatfelvétel, vagy rendezzünk előadást, amit Facebook eseménnyel tudunk erősíteni!

A külső kapcsolat

A Facebook hirdetési rendszerének legnagyobb erőssége, hogy saját adatok alapján is tudunk célozni. A weboldalunk látogatói mellett a hírlevél feliratkozókat, vagy akár az offline vásárlóinkat is meg tudjuk szólítani hirdetésekkel.

Hirdetés típus:

  • Bármelyik hirdetés, tetszés szerint
Célzási lehetőségek:
  • Egyéni célközönség weboldal látogatók alapján (Website audience)
  • Adatfájlal megadott egyéni célközönség (Data File Custom audience)
  • Hasonló célközönség (Similar Audience)
Nagyon hasznos célzási megoldás, amikor azokat az embereket szólítjuk meg, akik már jártak a weboldalunkon. Ebben segít a website audience, vagy más néven remarketing. A Facebook generál egy kódot, amit berakunk a weboldalunkba, és már épül is a remarketing listád, amely megmutatja, kik látogattak el az oldalra

Nagyon izgalmas lehetőség, hogy a Facebook tud az általunk megadott emberekhez hasonló embereket keresni. A hírlevél feliratkozóink, vagy a feltöltött vásárlói listáink, a rendezvény résztvevőink, a Facebook oldalunk rajongói, és a weboldal látogatói egyaránt lehetnek alapjai egy jó kis Hasonló közönség célzásnak (Similar Audience).

Betelt az internet?
Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődött az internetes kereskedelem Magyarországon és a világban is, de szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a webshopok aranykorának lassan vége szakad. Ám ez nem jelenti azt, hogy az online felület nem marad fontos csatorna az értékesítésben. Sőt!

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo